2,5-3 évesnek tényleg tudnia kéne a gyakorlofüzetes feladatokat?
Lehet kapni rengeteg kis színezős vagy feladatos matricás füzeteket.
Pl egyik oldalon a piros pottyoket kell felragasztani pl esernyore, másikon feketét a hoemberre, stb
A feladat ugy adott, hogy minden oldal bal felso sarkaban van egy zold v kék potty, ebbol tudni hogy arra az oldalra milyen szinű pottyok mennek.
De gyermekem ma sem erti. Nekem kell mindig mondanom hogy a kék matricat keresd, azt ragasztjuk.
Vagy
Vonalvezetés. Kösd össze a párokat. Pl gombáknál. Piros galocát összekötni a piros galocával, csiperkét a csiperkével..bonyolultabb pl hajot a vizzel(nem egyforma ábrák hanem összefugges, repülőt a felhővel stb
Gyermekem nem érti. Gondoltam esetleg a szavakat nem ismeri pl összekötni, párja, stb igy már 600 féle modon is magyaráztam de mutattam is, volt amit összekötöttem, vezettem a kezét is. De fogalma nincs rola hogy összekötünk vonallal két dolgot. Még a vonalhuzás fogalmat erti csak, azaz firkálni céltalan, ill a vonalvezetést kezdi kapizsgálni, hogy hullámos uton hullámosan huzzuk a vonalat ill ha balra kanyarodik, a filccel követi az ábrát.
Vagy két kép között különbséget sem talál. Pl van egy nagy zsiráf egyik hajában van virág, masik képen nincs a zsiraf hajában virág.
Ha nem kéne ilyeneket még tudnia, akkor minek írják rá, hogy 3 éveseknek??vagy az inkább óvodásszint lenne?
Lehet nem mindegy hogy pont 3 vagy 3,5 éves v majdnem 4 egy gyerek.
Vagy kezdjek aggodni??
Ez inkább 4-5 éves kor. De ennyi idősen hetek, hónapok alatt is rengeteget tud fejlődni egy-egy részképesség.
Erőltetni kifejezetten káros az ilyen feladatokat. Nézze meg, ha akarja, firkálja össze, ragassza össze-vissza. Kötelességből még korai bármi ilyesmit elvárni. Sőt, visszaüthet, mert lehet, hogy a kudarckerülés miatt behúzza a féket és kialakul az "én úgyis béna vagyok" attitűd.
Dehogy kell.
Ez kb. ugyanaz a kategoria, mikor 4 honapos kortol aruljak a sajtos brokkolis bebietelt.
Köszi, kezdtem megijedni mi lesz igy velünk suliban leckeírásnál.
Mintha vagy én lennék kínai, vagy ő, de egyikünk biztos.
Ilyekor meg abszolut gyerekfuggo. Egyik mar tudja, masik meg csak par honap , fel ev mulva tudja. Mint a beszed: az sem csontra egyforman tortenik minden gyereknel.
Kisfiam mar 2.5 evesen szerette ezeket, baratnomekn 2 gyerek kozul egyik szinten. Masik pedig meg meg 4 evesen sem. Valtozo.
Szerintem ezt még nem feltétlenül kell tudnia. Nekem a 4 évesem imádja az ilyen foglalkoztató füzeteket, de persze ő meg már unja ezt a szintet, számolni szeret inkább.
Nálunk a kicsivel (2,5 éves) az a legnagyobb baj, hogy nem is érdekli. A nagy nyugodtan végiggondolja, kérdez, nem hagyna ki egyet sem, sorban halad, a kicsi meg a neki megfelelőt úgy ragasztja, színezi, köti, ahogy neki tetszik. Mikor szólok neki, hogy nem úgy kellene, akkor közli, hogy neki úgy tetszik :) Szóval szerintem ez ilyen idős korban teljesen normális!
Nemhogy a finommitorika.
Magát a feladatot nem is érti.
Pl azt hogy vonallal összekötni két dolgot.
Szoval ha rajzolnék is neki két ábrát, hogy kösse össze, nem érti mit kérek.
Elkezdi színezve firkálni, magyarázom tovább, erre meg neki áll pontokat tenni.
2,5 éves lányom, nagyon szereti ezeket. Kérni szokta, hogy "tanuljunk". Amelyik kérdés nem megy neki kapásból, azt átugorjuk.
A különbséges nem feltétlenül megy, de bizonyos tevékenységhez kiválogatja a szükséges eszközöket, meg tudja mutatni, hogy melyik a több-kevesebb. Felismeri, ha valami hiányzik a képről stb. Imádja beragasztgatni a matricákat.
Az Agymenők kártyát is nagyon szereti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!