Koncentrációs probléma? Túl sok inger az oviban?
3,5 éves a lányom, és úgy vettem észre, hogy az óvodában nem tudja úgy követni az eseményeket, ahogy kell.
5 hónapja jár (kivéve téli szünet, betegségek), tudja a napirendet, de pl. sok neki a siettetés, lemarad az öltözésnél, vagy ha mosdóba küldik őket úgy, hogy "első asztal mehet", neki nem esik le, hogy ő is az első asztalnál ül.
Zavart lesz a sok gyerektől, ahogy tolakodnak, ő inkább összehúzva magát megvárja, amíg elmennek, csak utána megy tovább.
Ha közös játékra hívja őket az óvó néni, akkor ő csak ül, és nézi, külön kell szólni, hogy ő is menjen, mert nem veszi észre, hogy "mindenkinek" szólt a hívás, amibe ő is beletartozik.
De ami még nagyon fura, hogy imádja a meséket, bármennyit meghallgat, és ha "kell", elmondja néhány mondatban, kis segítséggel, hogy miről szól - itthon. De az ovis mesékről fogalma nincs, sokszor még egy szereplőt sem tud visszamondani, nemhogy a történetet pár mondatban. És ez akkor is így van, ha közvetlenül ebéd után megyek érte (ilyenkor ha szeretné, megvárhatja a mesét bent).
És azt sem tudja, ha verset tanulnak, ha elkezdem neki mondani az adott versikét, mintha akkor hallaná először - ugyanakkor nagyon megörül neki és kéri, hogy mondjam, amíg meg nem tanulja néhány elmondás után.
Szerintem nincs baj a gyerkőccel. Egy 3 és fél évesnek ez szerintem elég komplex info, hogy az első asztal menjen ki a mosdóba... Majd belejön. Én nem aggódnék!
A vers dettó, ha odahaza megtanulja, akkor nincs nagy baj vele. Az én ennyi idősöm mondjuk pont fordítva van bekötve, mióta ovis, végre mond verseket. :D
Majd belejön a ritmusba, ahogy nagyobb lesz!
Egyfelől 3 évesek számára valóban túl sok az inger az óvodában.
Másfelől nem értem, miért nem segítenek neki öltözni az óvodában??
3 évesnek általában ebben segíteni kell.
Ezen kívül ebből a kommentből nem lehet "távdiagnosztizálni", hogy koncentrációs problémája volna- e a gyermeknek, de általában ilyen esetben semmiféle koncentrációs probléma nem jellemző, hanem életkori sajátosságról van szó: a figyelemtartás 3 évesen még kimerül pár percben (fél perctől 5 percig, érdeklődéstől, érdekességtől függően, hogy éppen mi mennyire ragadja meg a figyelmét). Az agykérgi gátlások még viszonylag fejletlenek minden 3-3 és fél évesnél.
Minden megjegyeznek a gyerekek 6.7 éves korig (utána már egyre kevésbé fogékonyak, de kb 10 éves korig még viszonylag nagy százalékban), csakhogy látens módon tanulnak, tudatalattijukba kerül az is, amit nem csinálnak, csak a perifériás érzékelésben van.
Ezért nem tudatosul benne, mégis így tanul hatékonyan, tehát amikor nem tanítják, nem kikérdezik. Légyszíves hagyd inkább játszani spontán, és játssz vele önfeledten, amikor csak tudsz; ő még nem iskolás korú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!