Milyen játékra mondod (főleg kreativ, fejlesztő) hogy megérte, vagy nélkülözhetetlen? Oviba készülő gyermek v. ovis korosztály
A neten annyi jatek van, hogy lassan ugy erzem mindet megkéne venni..
Gyermekemet az autok hatalmábol szeretném egy kicsit megnyitni, hiszen alig érdekli más, de pl a matricás vagy vonalvezetős füzetekkel, mesekönyvvel nagyon könnyen "tágíthato a világnézete"
Már imád festeni, rajzolni, gyurmázni, vagdosni is.
Örülnék ha kicsit részleteznéd is pl milyen
gyurmaformázo szett a kincs, mert én nagyban csak olyan egyszerű "stemplimodszereseket" találok csak..
Vagy pl van értelme a tudományos játékoknak?pl szappangyártó, vagy a viz "csodái", gyertyaláng.
Vagy gipszkiöntő?
Inkább geomag a kincs otthon? Netán a pötyi v puzzle-k?
Vagy van otthoni homokotok?
Nyárra milyen homokozoszett v strandjáték a minden?
Főleg uniszex v fius játékok érdekelnének.
És melyik jo kezdő társasjátéknak?
Milyen memoriajátékotok van ami ki is van használva?
Kezdem ugy erezni, gyermekemnek mindent megrendelhetnék a netről, elég szűkös a palettánk ezeket tekintve.
Husvétra mit terveztek?tojásfestés és még?
Plusz potyakérdés: mikortól tud egy gyermek görkorizni, ugrálokötelezni?
Honnan lehez babocás könyveket olcsóbban beszerezni?
Linkeknek is örülök!
de nem 10/20 ezres/db játékokban gondolkodom
Logico és Lük, nagyon beváltak. A Smart Games játékok szintén. Van belőle autós is, ezek kifejezetten logikaiak.
Lányom és fiam is van, ezek mindkettőnek jók. A fiam 5 éves, még nem görkorizik, nem tud ugrókötelezni, de korizni igen. Lányom ügyesebb volt, 4 évesen tudta ezeket.
Húsvétkor tojásvadászat szokott lenni, meg festés, locsolás.
Középsős ovis
Tényleg a geomag a kincs és a kis autók, nagy autók :)
Homokó készlete rengeteg van több éve minden egyben van, nagyon vigyáz rájuk. Idén mi nem tervezünk venni de a keresztanyukájátol kap majd.
Hot wheels pályákat imádja, de azza még nem játszik egyedül.
Görkorizni tud, de bringázni jobban szeret.
Húsvétkor nagyszülőkhöz megyünk, mindenhol locsolkodás, tojáskeresés.
Kezdő társasnak: Lotti karotti
Geomag nálunk annyira nem sztár játék. Az állatokat gyüjtjük, kerítés, kockák és állatkertet épít.
Noé bárkája kicsit nagyobbaknak való játék, ez megy nálunk most és a Repülnek-e a malacok társasjáték.
Agymenők kérdéses könyvecske és nyitogatós ablakos könyvek minden mennyiségben. 5 éves
Ugrókötélen átugrál, de nem szabályosan, görkorizni sem tud még.
Babóca - elég azt könyvtárból kölcsönözni, az enyém már, amikor az ovit kezdte se nagyon kérte -3,5 évesen.
A klasszikusakat javaslom elsősorban:
pl kirakó;
vagy pl a kézműves játékok közül a batikolás, színezés, gyurmázás, papírvagdosás (ezeket te is említetted) ;
valamint a konstrukciós játékok:
játékkocka, babilon, fém építő, lego, stb...
(Sajnos konkrét márkanevekről nem vagyok képben.)
Még én vagyok, annyit tennék hozzá, hogy javaslom tanulmányoznod a klasszikus waldorf óvodák nevelési, pedagógiai elveit, pl hogy direkt ingerszegény játékszereket alkalmaznak azért, hogy a kisgyermek a saját fantáziáját rávetíthesse, amely az élményfeldolgozásukra nézve döntő jelentőségű, hiszen belső képeket alkot a kisgyermek (amit pl a tévé, video, mozgóképek súlyosan gátolnak kb 7 éves korig).
Ingergazdagnak viszont a tágabb környezetnek szerencsés lennie, akkor is, ha kicsikről van szó.
Nagyon köszi :)
Ismerem az ingerszegény játékok jo hatását, de szerintem az elektronikusakon kívül minden az.
Pl elnézve egy geomagot is ..
Tv, net szinte nulla.
Pont ezen is aggódom, hogy nem kéne legalább párszor mesét is látnia? Oké hogy mesekönyvből olvasok, de mégis?
Habár a régiek is felnőttek enélkül..
Sok jo ötletet kaptam, már csak azt nem tudom hogyan mivel kezdjem felépíteni a kreativitást, kognitív gondolkodást segítő környezetét.egy szisztéma sem ártana
"Ismerem az ingerszegény játékok jo hatását, de szerintem az elektronikusakon kívül minden az.
Pl elnézve egy geomagot is .. "
Nem értek egyet ebben. Egy barbi baba tól dekoratív ahhoz, hogy a gyermek a belső képalkotásával SPONTÁN módon kijátszhassa az érzelmeit.
A gondot részedről abban látom, hogy a mai kommersz világban az IQ-t mindenekelőtt valónak tartod (persze a mai világban néhány más tényező is sajnos élen jár mint pl materializmus), holott, az IQ fejlődik magától a normális ütemben 7 éves korig is, de 7 éves korig csak akkor ,ha hagyják a gyereket spontán játszani, egyszerű játékokkal.
Elmondom a lényegét, miért, bár részben már kifejtettem előző válaszomban (belső képalkotással a külvilág élményeinek feldolgozása alapvető, 7 éves kor alatt feltétlenül).
Nos, a további fontos oka, h a spontán játék pl szerepjáték a legfontosabb kisgyermeki tevékenység, egyszerű játékszerekkel, hogy az érzelmi intelligenciája, az EQ-ja fejlődhessen, mert igazából ez a döntő. Az IQ erőltetése hosszú távon sajnos neurózishoz vezet szinte minden esetben.
Épp ezért 7 éves kor alatt tilos a direkt fejlesztés, Nagyon kevés a kivétel: balesetveszélyekre figyelemfelhívás (piroslámpa-zebra, tűzhely stb...), vagy pl napirend / napi ciklus, és alig néhány a kivétel...
A kivételes esetekben lehet direkt magyarázatot adni, de ezek kivételek! Máskülönben az oktatás tilos, tehát a direkt fejlesztés tilos, 7 éves kor alatt. Egy speciális kivétel még, amennyiben középsúlyos, vagy súlyos fogyatékkal él a gyermek. Tehát 7 év alattiakról beszélek mindvégig.
(Abba most ne menjünk bele, hogy 7 éves kortól ebből mi passzol és mi nem.)
Tehát a 7 év alatti gyermek részéről alaptevékenység, hogy ki kell játssza magából a külvilágbeli benyomásait: örömeit, szorongását, frusztrációját stb. 2-3 éves kortól elsősorban szerepjátékban kompenzál, vagy vágyat képzel el ezáltal stb.
Ehhez nélkülözhetetlen a belső képalkotása, amiket a mozgókép súlyosan gátol 7 éves kor alatt, de viszonylag erős gát továbbá az igergazdag játékszer is, pl az említett csili-vili barbie baba figura, főleg ezernyi ruhadarabbal.
(7 éves kortól ajánlott inkább az ingergazdag játékszer.)
Mindjárt linkelek itt számodra egy idevágó előadást...
Dr. Vekerdy Tamás nem pusztán "waldorfos ember", a félreértések elkerülése végett jelzem. Hanem ő, dr. Ranschburg mellett a magyar gyermekpszichológusok közül az egyik klasszikus, megérdemelten, bár sajnos azt veszem észre, hogy sajnos még mindig nehezen jut el a szülők többségéhez a tanítása, tapasztalatai, aminek talán a mai kommersz, ismeretet erőltető, miden áron fejleszteni akaró és bal agyfélteke központú hibás mai világberendezkedés az oka, amely gátolja a józan észrevételek terjedését és az azokon való elgondolkodást.
Kérdező, te értelmes embernek tűnsz, bízom abban, hogy nyitottan végiggondolod a szavaimat, és dr. Vekerdyét... Hiszen feltételezem, hogy felelősséggel vagy gyermeked iránt.
Ő nem csak az alter, hanem AZ ÁLLAMI magyar óvodai reformok egyik atyja, megteremtője is, kb 1985 óta. Ellenzi a liberális nevelést, ugyanakkor az úgynevezett gyermekközpontú nevelési elv elterjedése neki köszönhető (a lényege, hogy a gyermek egyéni igénye alapvetően figyelembe veendő).
Türelem - rózsát terem. Hagyni kell érni a gyermeket, a megfelelő érzelmi körülmény biztosítása a döntő, és a felesleges erőltetések mellőzése a másik döntő tényező, hogy a 7 év alatti gyermek megfelelően fejlődhessen - utal erre dr. Vekerdy is.
Letisztult több évtizedes tapasztalata van a gyermeknevelésről amellett, hogy gyermekpszichológusként is évtizedek óta tevékenykedik. Sajnos még nem az összes magyar oviban jellemzőek az alapelvei, de már kb 15-20 éve a legtöbb magyar állami óvodára jellemző, és számos alternatívra is.
Youtube-on 5 részre bontott vonatkozó előadásából az első 10 perces adag linkjét mutatom, a többit ugyanilyen címmel, 5/5-ig sorszámozva megtalálod:
Köszönöm tanácsod.
Ismerem Vekerdy műveit, és pártolom is.
Csak én pont azon aggódom, hogy pont ingerszegénynek látom gyermekem környezetét ill érdeklődési körét.
Ma este eddig CSAK autót szerelt, bébitaxizik (abba pakol ki-be)és fóliát pukkasztgat.semmi mást nem csinál magától.
Ahhoz is nekem kell motiválni, hogy origamizzunk, rajzoljunk, vagy bármi.
Jelenleg sarkítva ugyan, de mintha nem lennének gondolatai, ötletei, mintha az ösztönszintű babakorban lenne, mindent tőlem vár.
Le nem venné a puzzlet, kifestőt, gyurmát magátol, pedig elér mindent.
Tegnap a nagy műve volt csak leverni a könyveket módszeresen.
Szerepjátékokra is én motiválom, pedig ott egy rakat plüss, orvosos, főzős játék, zenélős stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!