Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Párom és én másként gondolkodu...

Párom és én másként gondolkodunk a gyermeknevelésről, szerintetek melyik a helyes?

Figyelt kérdés
Feleségem nevelési filozófiája az, hogy a gyereknek meg kell adni mindent (amire vágyik) és nem szabad fegyelmezni, hanem el kell neki magyarázni, mit csinált rosszul és miért. Most 2 éves a kislány és úgy látom egyre akaratosabb, feleségem magyarázgat neki, de végül mindent elér amit akar. Folyamatosan a határokat feszegeti, direkt rosszat csinál és utána mosolyog, nevetgél. A magyarázgatás úgy érzem nem hat rá. Sírással mindent elér. A gyerek boldognak tűnik, nem ezzel van a gond. Inkább, hogy felnőttként nem lesz-e ez a nevelés rá rossz hatással? El tudja-e majd viselni, ha az életbe kikerülve csalódások, pofonok érik? Én nem vagyok annyira a liberális nevelés elve, de nem akarok-e miatt veszekedni párommal, mert ha ezt csak felhozom, akkor én vagyok a rossz. Valamennyire tabu is kezd lenni ez a téma az országban és terjed a gyerek szent és sérthetetlen elv. A konzervatív gyermeknevelés háttérbe szorul. Lehet egyedül vagyok a véleményemmel, de szerintem a nevelésben szerepe van a büntetésnek, az erélyesebb mondatoknak, és indokolt esetben nagyon ritkán az apai pofon is elfogadható lehet. Ezekkel a gondolatokkal viszont egyre jobban úgy érzem, hogy tabukat döngetek, még gondolati szinten is. Én így nevelkedtem, életemben kb 3* kaptam ki, de azt meg is érdemeltem. A ti véleményetekre lennék kíváncsi pro-kontra, hogy mi vezet szerintetek eredményre, melyik nevelési formát tartjátok helyesnek és miért?

#gyermeknevelés #liberális elvek #konzervatív elvek
2015. jan. 15. 11:14
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
0%

A te, valamint nejed közötti liberalizmus KÖZÖTT van a megoldás. A gyereket valóban tisztelni kell, és teljesen felesleges megütni, az csupán kényszeres megfelelést vált ki belőle, már amikor épp nem dacot. Tehát értelmetlen az erőszak legenyhébb formája is.


Viszont, valóban szükséges a fegyelmezés, de vannak fokozatok: előbb elmagyarázni a gyereknek (a babának is), mit miért kell csinálni.Már a babák is sok mindent értenek, már olyankor is, amikor még nem beszélnek - sőt, a magzat is már ért különféle szavakat az anyaméhben.


A KÖVETKEZETESSÉG IS fontos. Ha a leírásod megfelel a valóságnak, akkor feleséged nem elég következetesen nevel. A te meglátásod viszont feleslegesen "erőlködőbb" a kelleténél.


Büntetés: felesleges, kivéve az ignorálás (úgy tenni, mintha ne m,figyelnél a gyerekre) - CSAK INDOKOLT ESETBEN! Valamint ami büntetést én még alkalmazok, szintén csak indokolt esetben: bizonyos fajta megvonások. Amit SOHA NEM szabad megvonni a gyerektől: étel, szeretet, testi-lelki gondozás.


A gyerekközpontú nevelés az, ami szerencsére terjed. Az óvodák kb harmadára jellemző. És lefedi a fenti elveket. Ez NEM liberalizmust jelent tehát. Hanem azt, h NEM a felnőtt erőlteti a gyerekre, amit a felnőtt akar, hanem segíti kibontakozni a gyermeket, az Ő SAJÁT, szunnyadó képességei szerint.

NEM jelent ugyanakkor a gy.kp-ú nevelés: szabadosságot, kényeztetés, következetlenséget. HANEM A SZÜLŐ DÖNT BIZONYOS kérdésekben, olyanokban, melyek a gyermek életét, testi-lelki egészségét védik.


A konzervatív nevelés szemellenzős és erőszakos - azt NEM ajánlom. A liberálist SEM, mert NEM IGAZÁN védi a gyermeket és NEM ad értéket neki.

Kibontakozni egyik véglet SE engedi a gyermeket.

2015. jan. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

"Hanem azt, h NEM a felnőtt erőlteti a gyerekre, amit a felnőtt akar, hanem segíti kibontakozni a gyermeket, az Ő SAJÁT, szunnyadó képességei szerint. "


Jelenleg elsős a gyerekem, panaszkodnak a tanítónénik, hogy a gyerekek 80%-a még színezni sem tud, nem is szeret, óvodában sem kellett. A számfogalom sokuknál ki sem alakult rendesen, pedig többjük betölti a 8-at mindjárt. Viszont visszadumálnak szemtelenül, ha hívja a tanár elszaladnak...

Igen, az óvónők azt az elvet képviselik, amit te itt leírtál az utolsó kommentben. Hát itt az eredmény.

2015. jan. 15. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
2 éves kisgyereknél mindenképpen a feleséged nevelési módszere a helyes, hisz a kicsi gyerek értékrendje még teljesen kialakulatlan, teljesen az ösztönei vezérlik a cselekedeteit. Később, 3-4 évesen, mikor már kezdi felfogni a jó és rossz közti különbséget, akkor be lehet vezetni némi szigort, de az empátia, a humor, a kedvesség és a határozottság a szülő részéről kell domináljanak minden életkorban. 3 éves koráig az ember nem is emlékszik vissza semmire, pontosan azért, mert a tudatosság még szinte teljesen hiányzik a cselekedeteiből, teljes viselkedését a világ felfedezésére irányuló ösztönös kíváncsiság vezérli és egocentrikus világképben gondolkodik.Ez nem azt jelenti, hogy egoista, hanem azt, hogy mindent csak saját magára vonatkoztatva tud értelmezni, képtelen beleélni magát másvalaki helyzetébe. Az érzelmei irányítják, amiket ráadásul nem is tud uralni. Ezért fordulnak elő gyors hangulat és viselkedésváltozások. Éppen ezért én a gyerekeimet ebben a korban úgy neveltem, hogy az ésszerűség határain belül mindent megengedtem nekik és rájuk hagytam, ami nem volt kifejezetten kártékony illetve ön és közveszélyes.
2015. jan. 15. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

Büntetésbe tette a tanítónéni, a gyerek úgy üvöltött, mint akit nyúznak. Nem tudta mire van a büntetés. Nem játszhatott, mint a többiek. Persze ezt olyan előzte meg, hogy nagyon megérdemelte.

Tudnék mesélni. A mai gyerekek tiszteletlenek, szemtelenek, öntörvényűek.Már kisiskolás korban.

2015. jan. 15. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
32%

Jan 15-én

20:53-as vagyok.


KÉT korábbira reagálok:


Az egyik:

"Jelenleg elsős a gyerekem, panaszkodnak a tanítónénik, hogy a gyerekek 80%-a még színezni sem tud, nem is szeret, óvodában sem kellett. A számfogalom sokuknál ki sem alakult rendesen, pedig többjük betölti a 8-at mindjárt. Viszont visszadumálnak szemtelenül, ha hívja a tanár elszaladnak...

Igen, az óvónők azt az elvet képviselik, amit te itt leírtál az utolsó kommentben. Hát itt az eredmény."


NEM attól ilyen egy gyermek, hogy segítik kibontakozni a bennük szunnyadó képességet! De, többek között, az ellenkezőjének lehet ilyen következménye, és sok más, hibás hozzáállásnak is. Sajnos mindmáig az óvodáknak talán, ha harmadában jellemző a gyermeki képességeket kibontakoztató hozzáállás.

Nem feltételezem, hogy azt hiszed, a képesség kibontakozás butává tenné a gyermekeket. :)) Feltételezem, h vagy félreértettél valamit írásomból, vagy kötözködsz(?)


___________________


A jan 15, 20:59-es beíró bár tudatában van az általa említett, 2 évesekre jellemző vonásoknak, viszont én, ellenben kiemelem ez időszakban, tehát a nagyjából 1-3 éves kor közötti dackorszakban a felnőtt általi következetességet. Ugyanis nem csak az életveszélyes / önveszélyes cselekedeteit kell gátolni a pici gyermeknek, hanem bármi mást is, melytől messzemenően elkényeztetettség lehet a következmény.


A kérdés: mi számít ebben az életkorban elkényeztetésnek, vagy olyan hozzáállásnak, melynek ilyenfajta, káros következménye lehet? És mely nem számít annak?


Pl ami NEM számít elkényeztetésnek:


A szülő testi közelsége bármikor, amikor a kisgyermek vágyik rá, mivel NEM a bölcsőde, NEM babysitter, hanem a szülő testi közelsége az, amelyre ÁLLANDÓ jelleggel vágyik a kisgyermek. (Jó, ha minden ötödik , 3 év alatti vágyik gyerektársaságra - a többi NEM, sőt, megrémiszti, ha a szülő magára hagyja őt, idegen felnőttel, dadussal, más gyerekekkel!)


Továbbá NEM számít elkényeztetésnek, ha egy 2 évesnek engeded, h napközben kiabáljon, amikor csak jól esik neki, és vonatkozik ez a hangicsálásra / énekelgetésre is; ugrándozásra, stb. Bár ez olykor zavarhat mást, de a gyermeknevelés áldozatokkal jár. 3 éves gyermek már érti / értheti, h a kiabálás zavar mást, 3 éves korrá alakul ki alapjában az én tudat.


Viszont én tiltom a 2 éves gyermeknek azt, h bármit, amihez kedve van, elfogyasszon. És most nem csupán arra gondolok, hogy "ne rágicsáld a szobanövényt, kicsim", hanem hogy következetesen megválogatom, mikor milyen étel a neki való, eleve az anyatej, ami alapvetően, akár 2 éves korig is szükséges, sőt, 12 hós korig mást nem javaslok a babáknak (kivétel erősíti a szabályt, ha nincs teje az anyának, bár az pech... akkor tápszer).


Nem sorolom tovább, mit lehet, mit nem, a lényege a jelen hozzászólásomnak, hogy nem javaslok megengedni bármit (szinte bármit), még akkor se, ha az, adott esetben NEM veszélyes cselekedet. Mivel a dackorszakban bár részben meg kell élnie a gyermeknek az öncélú ellenkezést, viszont nem minden áron! A fejlődéséhez meg kell tapasztalnia a gátlásokat is. Az agykérgi gátlás is alakulóban van, ami a későbbieknek a késleltetésekre nézve (pl vizelet visszatartás) is hasznos, és ezt támogatandó kellenek korlátok is a gyermekeknek!


A korlát nélkül növő gyermek bizonytalanná válik. AZ ARANY KÖZÉPUTAT szükséges megtalálni! Érezze a gyermek, hogy szabad neki pl saját ötlettől vezérelve játszania, ha még ilyen pici (2 éves) kiabálnia, stb,

AZONBAN pl tudnia kell, hogy pl most este 8 ora, ágyikóban a helye, vagy pl ezt eheti, amaz most nem eheti, stb, és NEM csak a veszélyes dolgokat kell tiltani neki! Következetesnek kell lenni.

2015. jan. 15. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
0%

"Büntetésbe tette a tanítónéni, a gyerek úgy üvöltött, mint akit nyúznak. Nem tudta mire van a büntetés. Nem játszhatott, mint a többiek. Persze ezt olyan előzte meg, hogy nagyon megérdemelte.

Tudnék mesélni. A mai gyerekek tiszteletlenek, szemtelenek, öntörvényűek.Már kisiskolás korban."


Én úgy gondolom (és eszerint nevelek), hogy a KÖVETKEZETESSÉG az, ami elkerüli , h ilyenek legyenek a gyerekek. ÉS NEM a mindenféle büntegtetés. Csak az ignorálás és megvonások jöhetnek szóba bizonyos esetekben és bizonyos módokon - fentebb kifejtette.


Az, hogy mitől szemtelen sok gyerek, mitől ingerültebb, ahhoz SZÁMOS MÁS TÉNYEZŐT, AKÁR NEVELÉSTŐL FÜGGETLEN TÉNYEZŐKET IS meg kellene vizsgálni! RENGETEG káros tényező van a világban, és EGYRE TÖBBFÉLE, évtizedről évtizedre!


Egyre nagyobb mérvű a környezet szennyezés, a chemtrail, stb ártalmak.


Chemtrail: részben már egyes nyugati államok által NEM titkolt létezésű tevékenység, bár az okáról még mellébeszélnek, viszont kimutatható a talajban utólag az aluminium, bárium szennyezés extrém magas volta: szándékos időjárás manipuláló KÖNNYŰfémek kiszórása levegőbe - míg a kondenzcsík eltűnik percek alatt, ez egy nap alatt se!! És ez csak 5-8 éve kezdődött!! A levegőből és talajból az emberek szervezetébe kerül, és a gyermekek immunrendszere még inkább védtelen, minél ifjabb, annál inkább! Vonatkozik ez az abortált magzati sejtet tartalmazó egyes "védő"oltásokra, és a többi "védő"oltásra is, hogy káros, csak épp melyik mi módon: higany ,vagy alu ötvözetet tartalmaznak! Ezek mind ott vannak latinul a leírásukban, de a védőnők, orvosok többsége NEM foglalkozik evvel, sajnos! ÉS kötelező hazánkban a "védő"oltás, sajnos!


Az oltások a legfőbb okozói a hiperaktivitásnak, egyes allergiáknak, autizmusnak, stb.


Tehát nem kéne csak úgy, felszínesen összekapcsolni a helyesen nevelő pedagógusok munkáját avval, hogy a legtöbb más pedagógus sajnos viszont kellően sok hibával nevel, sőt, a helyesen nevelők munkája attól is független, hogy léteznek környezeti ártalmak, melyekből évtizedről évtizedre egyre több van, világszerte!

2015. jan. 15. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!