Elvinnétek fejlesztésre ilyen esetben a gyermeketeket, vagy hagynátok?
Kisfiam 6 éves, nagycsoportos. Pici kora érdekelték a számok, a matematika. Most ott tartunk, hogy 1 jegyű számokat összead, van hogy többet is. (pl 3+3+3)
Tegnap este rajzolgatott, egyszer csak megszólal, hogy Ő kiszámolta, hogy a 1/4 + 1/4 az 1/2, a 1/2 + 1/2 az egész, a 3/4 + 3/4 az 1,5.
Anyukám szerint el kéne hordanom fejlesztésre, hogy minél többet hozzanak ki belőle, én ezt nem szeretném. Tanulhat majd éppen eleget az iskolában, most legyen csak egyszerűen gyerek.
Ezt neki kellene eldöntenie... Elvihetnéd, aztán ha tetszik neki, miért ne?
Én kísérleti oviba jártam, ahol matekoztunk, aztán minden matekszakkörre és matektáborba és matekversenyre jártam, amire csak lehetett s igazán lehetett volna több is. Nagyon szórakoztató tud ám lenni :)
Nyilván rá kell érni másra is, de a speckó matek jó dolog annak, aki szereti.
(Milyen jó már nekik, nekünk még nem voltak törtszámok oviban... Relációs jel 4-5 évesen, az igen. Ki se tudtuk ejteni, de egy óvónő sem kacsacsőrözött... Mmmm... Régi szép idők.)
Felesleges lenne ezzel terhelni. Ez legfeljebb azt jelenti, hogy van érzéke a matekhoz, de nem feltétlen zseni.
Ha az iskolában is érdekli a matematika, vannak szakkörök, ha jó matekos, küldik versenyekre. Ráértek akkor oda figyelni erre.
már a fogalmakkal baj van, hisz a fejlesztésen nem matekoznak, hanem agyat stimulálnak többnyire, mondjuk tsmt tornával... :D
az amire te gondolsz, külön óra, de mivel nem jár iskolába, így plusz órán sem tud részt venni. egyébként is hülyeség lenne, azért van az iskola, ott meg unatkoznak.
nagyon ügyes a fiad, nem leszólni akarom, félre ne érts, de a 4,5 évesem is matek őrült, összead, kivon, már szoroz is, a fiad kis egyenletét is levezeti már egy ideje. szerintem ebben semmi rendkívüli nincs, nekik erre van logikájuk, más meg gyönyörűen rajzol vagy énekel, de ettől még nem csoda mert tudja, hogy fél meg fél az egész ;)
Szerintem nem kell visszafogni.
Én kb. 20 lottó telitalálatos nyereménynél is jobban örülnék, ha majd a születendő gyermekem ennyire hajlana a matek felé.
Ha mégsem menne akkor még ott van az átlag csoport.
Ez vicc! Itt mutatkozik meg a magyar mentalitás a válaszokban! Ezen inkább sírni kéne! Egy nagy csoportos magától évekkel előbbre jár a matektudásban, mint akik már iskolások és hetente órákat foglalkoznak velük, és azt mondják rá, hogy hagyni kell, meg nem kell komolyan venni, meg nem kell terhelni. A gyereknek tehetsége van!
Így sikkad el a tehetség Magyarországon. Itt csak az átlagosat szeretik, sokat mondtam már. A nehezebb képességűvel azért nem foglalkoznak, mert úgy is hülye, a jó képességűvel meg azért nem, mert minek, úgy is tud dolgokat magától. Itt csak az átlagos a jó.
Nem tudom mit csináljak, elgondolkodtam rajta, hogy tényleg vinni kéne valahová.
Az oviban egyébként nem foglalkoznak ennyire mélyen a matekkal, hogy törtekről beszéljenek. Ő saját magától kezdte ezt, kérdezgetett, almán mutattam neki, amikor a kistesónak szeleteltem fel.
Kisvárosban lakunk, nem tudom van-e itt ovisoknak ilyen foglalkoztatás. Egyébként magatartásproblémák miatt jártunk vele pszichológushoz, Ő is felmérte és mondta, hogy a gyereknek magas az IQ-ja és nagyon logikus a gondolkodásmódja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!