Figyelemmel való problémák,7 éves kislánynál. Van megoldás?
Barátnőm kislányáról van szó, egyszerűen már nem tud mit kezdeni vele. 2. osztályba jár, és matekból, olvasásból nagyon ügyes, de az írás nem megy neki. Vagy nem akarja, ez nagy kérdőjel. Már a második tollbamondása lett egyes, vesszőket hagy el, vagy kihagy egy betűt, egyértelműen látszik, hogy nem figyel, s ezért rontja el. Az anyukája minden este leül vele, megírják a házit, gyakorolnak, (ennyit tanácsolt az ofő is), de hiába, órán ugyanúgy egyesre írja, egyszerűen nem figyel. Egyébként is hajlamos arra, hogy álmodozzon, elbambuljon, mindig máshol jár az esze. Van valakinek ötlete, hogyan lehetne hatni rá? (Közös tanulás, bünti, fenyegetés, kérés mind pipa, eddig semmi eredménnyel)
Ő kérte, hogy írjam ki, hátha valakinek van jó ötlete. Előre is köszönjük !
El kéne sétálni egy fejlesztő pedagógushoz, ő tudna erre megalapozott választ adni, miután megvuzsgálta a kislányt. Biztos segít ebben az iskola is. Még csak másodikos, nem kéne egyesekkel elvenni a kedvét a tanulástól, ha nem muszáj.
Nem lehet, hogy lassú? Arra gondolok, hogy talán a tollbamondás tempója neki túl gyors, ezért vét figyelmetlenségi hibákat.
Vannak egyébként figyelemfejlesztő játékok: Figurix, Differix, memóriajátékok, vagy az egyszerű "mit vettem el" jellegű játék.
De első körben a fejlesztő pedagógussal nézetném meg. Jobb minél előbb.
Mikor volt utoljára hallás vizsgálaton? Ha nem mostanában azért én lehet elvinném. Szakorvossal és nem a gyerek orvossal ha csak ott volt a vizsgálat.
Aztán megkérdezném miért nem ér rá és vissza kérdeznék és megpróbálnám kiszedni belőle mi a baj. Nyilván van. Valaki bántotta e stb. Én mind a mai napig nem szeretek érzel írni mert sokan piszkáltak ezért.
Fejlesztő pedagógussal is beszélnék minden képen viszont előbb a hallását nézetném meg.
Szia!
azért nagy butaság válaszok többsége, hogy rögtön fejlesztő pedagógus, valami baja van..stb. A helyesírás nehéz, sokaknak nem megy, a szabályoz alkalmazása hirtelen igenis nehéz, főleg egy 2.osztályosnak, különösen ha ez egy kis figyelmetlenséggel is párosul. Te és a válaszolók többsége sem tudja az összes helyesírási szabályokat, hogy mit miért és hogyan írunk, csak érzi, hogy hogyan helyes. Ez majd kialakul, ha az adott szóképet sokat látja leírva rögzül és figyelem nélkül ösztönből fog menni. Ehhez az kell, hogy sokat olvasson, mindenféle meséket és látja a szóképeket!! A nyelvtani szabályokat hiába súlykolod magában! Nekem is nehezen ment a helyesírás, tele volt egyessel a füzetem. De ez elmúlt idővel mondjuk én nagyon szerettem olvasni meséket! Azóta 2 diplomám van. A max. amit tehettek, hogy sokat olvastatjátok.
Sziasztok!
Sajnos igen manapság nagy divat rögtön pszichológushoz, fejlesztő pedagógushoz rohangálni, miközben el kellene gondolkodni, hogy a helyesírási készség és annak gyakorlati alkalmazása igenis nagyon nehéz, főleg egy 2. osztályos kislánynak. Vannak gyerekek akik könnyebben veszik, vannak akik nehezebben. De ugyanígy lesz például a matematika és később a kémia, fizika tanulás is, ha reál beállítottságú, akkor rögtön, amint egy kis nehézség merül fel a tanulásban irány a fejlesztő pedagógus? Ha a figyelmével lenne gond akkor az nem csak a helyesírásnál jelentkezne, hanem a tanulás többi szegmensénél is. A legnagyobb probléma, hogy ráérő, internetből tanuló "okos" anyukák mindenféle jó tanáccsal látják el társaikat! Miközben rengeteg információt szednek össze amik közül nem tudnak választani, mivel egyetlen témában sincs olyan ismeretük, amivel ezt megtehetnék, és meg tudnák különböztetni az értékes információt a hülyeségtől, így lehet veszélyes a tudás, és így terjed a tömeg hisztéria. Úgyhogy a buta szó elég kedves volt tőlem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!