Érdemes egy 9 éves gyereket "erőszakkal" zongoratanulásra fogni?
Vannak különféle hangszereim a pianínótól kezdve a szintin át a gitárig, én játszogatok is ezeken, de a fiamat ez az egész hangszertanulás-dolog abszolút nem érdekli.. számára a hangszertanulás (de úgy összességében a tanulás is mint olyan) egyenlő az inkvizíciós kínzással.
Amúgy jóeszű, ha valaminek úgy igazán nekiül, akkor rekordsebességgel tudja megtanulni, csakhogy sajnos utál tanulni, a zonogra elé pedig hat lóval sem lehet odavontatni.
Nagyon szépek és nemesek az elképzeléseid. Manapság sajnos már nagyon kevesen gondolkodnak így, most mindenkinek csak a sport számít, kicsit mintha a művészeti jellegű dolgok "cikivé", vagy idejét múlttá váltak volna.
Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy erőltetéssel csak pont ellenkező hatást fogsz elérni. Ráadásul a művészeti és készségtárgyak pont olyan dolgok, amit nem lehet bemagolni, persze kínlódással, verejtékkel lehet picit gyakorolni, de pl. egy botfülű ember sosem fog tudni énekelni, még ha 24 órán át is gyakorol minden nap.
Valahol egy kicsit neked is engedned kellene, kompromisszumot kötnöd, és nem feltétlenül a gyereket kellene belepasszíroznod az elvárásaidba,hanem az elvárásaidat igazítanod a gyereked képességeihez, érdeklődéséhez. Mondjuk nem a zongorához kellene ragaszkodnod, hanem csak ahhoz, hogy valamilyen módon zenét, vagy zenés dolgot tanuljon. Lehet, hogy egy fiúnak sokkal vonzóbb lesz pl. a gitár, a dob, vagy valamilyen fúvós hangszer. (Én 8 évig jártam zenei általánosba, és mellette zeneiskolába, nálunk a fiúk inkább ilyesmi hangszereket választottak). Majd ha komolyan fogja érdekelni a zene,később lehet, hogy igényelni fogja a zongoratanulást is, de ha mégsem, az sem tragédia.
Nagyjából mindenki nézőpontját megértem, bár nem mindegyikkel értek egyet.
Vegyünk egy példát: a gyerekeknek magyar órára néha fogalmazásokat (ha úgy tetszik kis novellákat) kell írniuk. De miért? Hiszen úgysem lehet mindenkiből Karinthy vagy Örkény, akkor hagyjuk a fenébe az egészet. A gyerek a suli után úgyis elmegy pl. autószerelőnek, hát nem tökmindegy, hogyan tud (ill. nem tud) novellát írni?!
Egyáltalán minek tanulni bármit is? A tananyag 90%-a úgyis pár év alatt ködbe vész.
Tudom, egy kicsit kezdek elkanyarodni a témától, csak az a problémám, hogy az iskolákból gyakorlatilag zenei analfabéták kerülnek ki, és ez Bartók és Kodály hazájában nemhogy szégyen, de egyszerűen megengedhetetlen (lenne). És utána csodálkozunk, hogy fluortomik és espék lesznek a gyerekek körében a magyar "zenei" élet központi figurái?
Magyarországon gyakorlatilag nincs zenei oktatás (azokat az énekórának titulált izéket nem nevezném annak, amit olyan tanító nénik tartanak az általános iskolákban, akik maximum triangulumon tudnak "játszani").
Félreértés ne essék, nem kis Kocsis Zoltánokat várok az iskoláktól, csupán olyan gyerekeket, akiknek legalább az alapszintű műveltségük megvan zenei téren.
Olyan nagy elvárás ez?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!