Hogyan lehet rendben egy kisiskolás gyermek IQ-ja ha figyelemzavaros és viselkedési problémái vannak?
Elnézést, hogy némileg eltérek a témától, de a 2. válaszolóhoz lenne kérdésem.
Az én gyerekem is ilyen, folyton panaszkodnak rá, hogy „elálmodozik” órán, „mintha nem lenne ott”, sokszor lemarad feladatokkal, és az itthoni leckeírás is rémálom, mert nyújtja, mint a rétestésztát, és azt szajkózza, hogy neki ez nem megy, mert ő „lassú”.
Majd mindezek ellenére 100%-ra írja meg a felmérőit a suliban…
Az érdekelne, nálatok hogyan tudják ezt kezelni a tanítók? Mert én már nagyon unom, hogy folyton panaszkodnak, afelett meg, hogy 100%-ra írja a dolgozatot valahogy elsiklanak, mintha az órai munka fontosabb lenne annál, amit tud.
Értem én, hogy baromi nehéz lehet ilyen álmodozó gyerekekkel, de ha nem zavarja az órát, és ha megfelelően teljesít, miért nem lehet vajon legalább néha némi dicséretet csempészni a sok szidás közé? Ráadásul nem zavarja az órát, csak szünetben „rosszalkodik” (bár megmondom őszintén, az, hogy egy gyerek szalad a folyosón számomra nem tűnik elvetemült gaztettnek, de oké, az iskolában annak minősül).
(3. vagyok)
Nem vagyok „szakember”, de amiket olvastam a témában, és a gyerekem viselkedése alapján azt gyanítom, hogy nem „rendesen” tud gondolkodni, vagyis más a gondolkodása kissé, mint egy „normál” gyereknek.
Talán jóval asszociatívabb, kreatívabb az agya, azért könnyebb elterelni a figyelmét, mert bármiről eszébe jut valami más, és megint valami más és megint… ami egyrészt lehet pozitív (pl. remek alkotásokra képes emiatt), másrészt baromi fárasztó pl. szülőként is, hogy elindul felvenni a cipőjét, de közben eszébe jut valami, elkezd azzal foglalkozni… és közben újra leveszi a cipőjét, amit már egyszer felvett.
Számomra az az igazán érdekes, hogy ha könnyen elterelődik a figyelme, akkor viszont miért képes egy őt érdeklő dologba annyira belemélyedni, hogy meg sem hallja, mi van körülötte? Ez paradoxonnak tűnik számomra.
3: Az előző tanítói nagyon türelmesek voltak vele, a mostani is türelmes, ő is egy idősebb tapasztalt tanár. Persze ő azért jobban rászól és igyekszik bevonni a munkába, nem hagyja csak békén. Persze a gyereket ez néha zavarja, mint pl. olyan "szörnyűségek" is, hogy matekórán rászóltak, hogy a matekkal foglalkozzon és ne a környezet könyvét nézegesse,.
Volt olyan, hogy a tornaórán amikor kint futottak, akkor utána elmesélte, hogy leállt mert jött két pillangó és ott repkedtek, az egyik majdnem rászállt a kezére....én meg ezt nem akarom kiölni a gyerekből.
2. vagyok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!