Középső csoportos (4-5 éves) óvodáscsoportokkal megszokott dolog csoportkirándulás címén 50km-re vonattal utazni bakonyi túrára?
Nem tudtunk szülőire menni, a többség ezek szerint megszavazta. Minden gyerekek mellé egy szülő kell, hogy menjen, hétköznap, szabadság terhére természetesen. Nekem korainak tűnik az ilyen program ennyi gyerekkel ilyen messze, ráadásul ahogy néztük, napi 4 vonat jön vissza, ha valami gond van, hazajönni sem valami egyszer. Tanár vagyok, mi az alsósokat sem visszük még túrázni.
Érdekelne, máshol mi a szokás.
Na ez pont olyan agyament ötlet, mint nálunk a balatoni vitorlázás középsős és nagycsoportosokkal!
Maga az ötlet amúgy nem rossz, de nem vonattal és nem a szülők szabadságának terhére. Mert ha külön-busszal mennének, az más lenne, akkor nem kéne minden gyerek mellé szülő, és szerintem a vonat, meg eleve az állomásra kijutás, maga az egész vele járó minden nem hinném, hogy túl jó ötlet.
Mi tavaly 60 km-re mentünk a lányom csoportjával külön-busszal. Ovi előtt felszálltunk, a célnál leszálltunk. Martonvásárra mentünk a kastélyparkba, megnéztük az Óvodamúzeumot és lehetett egy nagyot sétálni a hatalmas parkban, a tó körül. Nagyon jó volt, de hozzá teszem, hogy hazafele mindenki aludt a buszon, nagyon lefáradtak szegények, de nagyon élvezték.
A kisfiam ovijában egyértelműen a szülők döntenek,hova menjünk és mikor.
Bár még kicsik most, mert még csak kiscsoportosok.De tavasszal megyünk az állatkertbe.Minden gyerekkel lesz egy szülő,és hétvégén lesz az az egy nap. Ebbe az oviba még nagycsoportba is minden gyerekkel legalább egy szülőnek vagy nagyszülőnek mennie kell a gyerekkel.Nincs szülő nélküli kirándulás.
Persze sétálni,bábszínházba,stb elviszik őket szülők nélkül.
De ez az évi 1 kirándulás direkt azért is van,hogy a szülők is többet tudjanak együtt lenni...nem csak a gyerekek miatt van...és mert tudják is a óvónők,hogy a legtöbb szülő szeretne ott lenni a gyerekével.
Kapcsolódó kérdések: