Miért tiltakoznak annyira a szülők, hogy kiselsős gyerekük évet ismételjen?
Nem sokkal, de sokkal fontosabb, hogy az alapokat elsajátítsa? Mert a matekkal nincs gond - jó, de ha nem tud életkorának megfelelően olvasni, másodikban már magának olvassa a feladatokat is - tehát nem tudja megoldani. (De lehet ez fordítva, olvasásból jó, matekból, bármiből nem.)
És így növekszik a lemaradás, ami 1-2 éven belül állandó kudarc, majd totális behozhatatlanságot eredményez.
Ha egy gyereknek 3 hónap kell, hogy olvasson/számoljon az adott számkörben, akkor neki annyi kell, ha nem elég z egy év, akkor nem elég. De miért kell ebből problémát csinálni?
Teljesen jól látod a dolgokat.
A gond szerintem ott kezdődik, hogy az oviból nem kellene eljönni a gyerkőcnek. Legjobb lenne, ha maradna még egy évet. Csak sajnos már hiába küldik a gyereket a nevelési tanácsadóba iskolaérettségi vizsgálatra, mindenki megfelel, mehet iskolába. (legalábbis felénk így van, és ez nagyon nagy baj!!)
Ha pedig engedik suliba, vagy a szülő nem akarja, hogy oviban maradjon + 1 évet, akkor igenis járja újra az első osztályt, mert később csak rosszabb lesz.
Van aki tiltakozik, van aki meg direkt kéri.
Ha a tanítók differenciáltan foglalkoznának a lemaradó gyerekekkel, nem várnák el tőlük ugyanannak az olvasmánynak az adott időre történő feldolgozását mint a már másodikos szinten olvasóktól, hanem pl. írnának neki egy rövidített szótagolt szöveget, vagy külön feladatlapon gyakoroltatnák néhány "nehéz" betű megkülönböztetését, amíg a többiek szöveget olvasnak, aztán valaki elmondaná az olvasmány tartalmát, hogy a további feladatokba már ez a gyerek is be tudjon kapcsolódni, tényleg jobb volna ha mindenki mehetne másodikba. Csak hát ez sok munka. És aki ilyen lelkiismeretes, az a legügyesebbek számára is külön feladatokat készít, hogy ne unatkozzanak, sőt tanuljanak valamit, amíg az átlagos tempójú gyerekek végig rágják a szöveget.
Én fejlesztőpedagógusként elég sok tanítót ismerek, de ilyen csodalényt élőben még nem láttam, bár hallani már hallottam róla...
Csúfolás ügyben pedig sokat tehet a tanító meg persze a szülők. Ahol csúfolják a dagit, a pöszét és a kopott ruhájút, ott az évismétlőnek is nehéz dolga lehet. De ha jó a légkör az osztályban, ott nem fognak csúfolódni a gyerekek. Ha az a norma, hogy a gyengébbet segítjük, mindenkiben észrevesszük a jót, egymást fogják helyre tenni, ha valaki csúfolódni kezd. Egyébként az évismétlő kisgyerek egyáltalán nem biztos, hogy a második évben is a lemaradók között lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!