Miért van az, hogy a hiperaktív gyermekek szülei és óvónői, tanárnői között feszültség van, annak ellenére, hogy együtt kellene működniük a gyermek érdekébem?
Nem tudom miért van feszültség, de két oka lehet.
1. az óvónő, tanító nő szól a szülőnek, hogy gond van. Szülő élből lehülyézi a pedagógust, beír ide és itt jönnek a kommentek, amik szidják a pedagógust. és mire rájön a szülő, hogy gond van, késő.
(én emlékszem unokatesómnak 3 éves volt a gyerek, mikor szólt az óvónő, aztán folyamatosan és mindig az óvónőt hülyézték le- és most 10 éves a gyerek, kezdené a felsőtagozatba menne és hát bizony nagyon komoly tanulási problémák vannak és ilyen korú gyereknek még speciális fejlesztő sincs már)
2. A szülő nem beszéli át a pedagógussal töviről hegyire, mit kéne csinálni. Nekem ugyan nem ilyen problémám van, hanem cukorbeteg a gyerek és én is küzdöttem /küzdök az óvónőkkel, de minden reggel átbeszéljük, mit hogyan csináljanak. És telefonon is tartjuk a kapcsolatot, meg bementem fogadóróára, átbeszéltem, elmagyaráztam vezetőnek, mi óvónéninknek, dajkáknak.És lehet a szülőnek is le kéne ülni és átbeszélni, mit javasoltak, mit csináljanak. Mert az óvónő nem ismeri úgy a gyereket, mint a saját szülei és 25 gyerek közt nincs is lehetőség megismerni.
Utolsó hozzászóló:
Igazad van abban,hogy mindenképpen komolyan kell venni a szülőknek,ha az óvónő szól,hogy problémát vél felfedezni a gyermekkel kapcsolatban.
Nem mindegy viszont,hogy egymást hibáztatja a két fél,az óvónő szerint a szülő lusta nevelni a gyereket,a szülő szerint,ahogy te is írtad nincs is semmi gond a gyerekkel,csak az óvónő nem szívleli...
Valójában senki nem tehet róla,ha a gyerek hiperaktív,sem a szülő,sem az óvónő aki jogosan teszi szóvá,hogy az iskolában probléma lesz fejlesztés nélkül (sőt fejlesztéssel sem lehet mindig csodát elérni ) .
Együttműködés helyett egymásra mutogatás...
És az miért van, hogy ilyeneket találnak ki mint hiperaktív, szeparációs szorongás?
Az egészségesen aktív gyerekeknek betegségérzetet ültetnek el a fejében.
Minthogy különböznek a szülők, úgy a nevelők is.
Barátnőm nővérének fia 6 éves, ovis, értelmileg sérült, az orvosi és szakértői vélemények (papíron van!) ellenére sem ismeri el az anyja a fiáról hogy nem olyan mint a többi. Támad, agresszív az anya, nem lehet beszélni vele, sőt szerintem senki nem meri szembesíteni a helyzettel. A fiával elfogult, mindent megenged neki, nem neveli, nem fegyelmezi, és ugyanezt várja el a nevelőktől is. Erélyesebben tilos a gyerekére rászólni. Patthelyzet.
Utolsónak:
Az ember elfogult és vak a szeretete által sok esetben...
Nyílván próbálja ő fegyelmezni a gyereket,az más kérdés,hogy nem válnak be a hagyományos nevelési módszerek ezeknél a gyerekeknél...a túlzott szigorral sem tudnak belőle nyugodt,szófogadó gyereket nevelni...bizonyos dolgokban határozottnak kell lenni velük,de a túl sok elvárás sem vezet teljes sikerre,sajnos még a szakemberek sem tudnak biztos módszert.
Sajnos valóban sok elvakult szülő van, aki akkor se látja be, hogy elrontott valamit a nevelésben, amikor a gyerekéről azt hallja, hogy üti-veri a másik kislányt az oviban.
Másrészről könnyen mondja egy nyugodt vérmérsékletű gyermek anyukája egy aktív gyerekről, hogy nincs megnevelve, vagy hogy bezzeg az ő gyereke sose csinálna ilyet.
Baromi nehéz terület a pedagógia, és a magyar pedagógusok sajnos hamar kiégnek, ami érthető annak, aki belelát az életükbe.
Ráadásul a hiperaktivitás egy komoly betegség különböző ismertetőjegyei vannak, nem mondható minden nagyon aktív gyerekre, hogy hiperaktív.
Ezeket a faktorokat figyelembe véve egyértelmű, hogy ez egy baromira összetett probléma, amelynek a kezelése rengeteg helyen elbukhat sajnos. :(
Egyetlen megoldás az alapos és kulturált kommunikáció lehet a gyerek, a szülők és a pedagógusok között, még akkor is, ha a másik fél először nem nagyon kapható rá.
Igen nagyon bonyolult terület a pedagógia,van egy alaptemperamentuma a gyerekeknek,amik szabnak bizonyos határokat a neveléssel formálhatóság szempontjából.
Eleven,hiperaktív gyerekek nem nevelhetők át semmilyen !!! módszerrel sem nyugodt,szófogadókká,de a nagyon alapvető dolgokban törekedni kell a szülőknek és nevelőknek nagyon határozottnak s következetesnek lenniük.
A drákói szigor,túlzott büntetés,türelmetlenség,tehetelenség kimutatása ellenekző hatást vált ki,szükséges egy hatalmas adag türelem és elfogadás is,nagyon igénylik ezek a kicsik mindezt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!