Szerintetek ez autizmus enyhe formája lehet vagy csak simán okos?
6 éves a kisfiam,nagyon okos. Eddig szerette a számokat, számolást. Most is ügyes de már különösebben nem èrdekli. Már egy ideje folyékonyan olvas és meg is érti amit olvasott. Kiemelten érdeklődik a közlekedés iránt, ez kb. mindig is így volt, mostanában a térképeket is nézegeti.
Egyébként beszédes, barátságos, nyitott, érdeklődő. Szereti a gyerekeket,vannak barátai, sokat viccelődik.Szemkontaktust tart és rugalmasan tud alkalmazkodni ha pl változtatni kell valamit a napban. Esetleg szóval teszi, hogy nem ez volt megbeszélve de nem borul ki miatta.
A közlekedés, térképek és az átlagon felüli matekos képességek miatt kérdezem...
Tudom, hogy itt nyilván senki sem diagnosztizál véleményekre, tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Én még sosem ismertem zseni autistát
..akiket igen,sajnos közelebb álltak a szellemi fogyatékkal élőkhöz.
Utolsó azért, mert aki kiemelkedő képességű, megkímélik a kódtól, a szülei is értelmesek és ki tudják kerülni a rendszert, nem tudják megtéveszteni őket azzal, hogy a gyerek érdeke a kódoltatás, ami állami mérő feladat, mivel érdemi segítséget nem jelent jelenleg. Egyik sem szakszolgálatos, mindkettő magánban kapott diagnózist, lebeszélték, hogy a gyerek jó képessége miatt nézzék el a kisebb problémákat, magánban fejlesztve van az egyikük, a másik nem jár sehova, de tök felesleges neki, csak kicsit fura.. az egyikkel jóban vagyunk, a másikat munkám során ismertem meg, mindkettő szinte hibátlan felvételit írt 4.ben(de előtte is képesek lettek volna rá egy-két évvel), és a legjobb budapesti gimikben fognak tanulni vele. Ha kicsit utánanézel rendesen, ez így megy régóta, megvannak az erre kiemelten alkalmas erős gimik, ahol az igazgató rugalmas, ha sehol sem szerepel a honlapon, akkor is a felső-belső körökben köztudott.
A közt meg viszi a szakszolgálat iktatásra és családtámogatásra, akit meg lehet hülyíteni a segítség ígéretével és akár pénzbeli támogatás nagy segítség nekik, a nyilvántartásért cserébe, az arra van. Olyan határmenti település is van, ahol van suli, igazgatóval egyeztetve minden, átjelentkezel kamuindokkal az adott nagykövetségen az ő oktatási rendszerükbe és eltüntetik a kódot a gyerekről, ha visszajössz vele.
Ez egy szr, ami itt megy, az elgondolás nem rossz, de megsegítésnek a tanárok fejében kellene kezdődnie, ami egyszerűen nincs meg, és a papíros gyerek lesz a bűnbak mindenért, ami nyilván okkal van így, mert ők több stresszt és feladatot okoznak, ami rohadtul nem kell a tanároknak ebben az országban. Zseniket megtűr egy kettő, de ott sem mind, csak akiket lenyűgöz a gyerek esze. Menő gimiknél is a legtöbbnek nem az számít, milyen okos vagy, hanem hogy csendben tudsz-e maradni sokat, figyelni és tisztelettudóan beszélsz velük betartva a társadalmi normákat(amik ugye szerintem is fontosak). Egy szr a rendszerünk, mert szr az országunk. Bár ahogy olvastam és hallottam kinti ismerősöktől, külföldön is ez van sok helyen(német, ausztria, anglia), ott is úgy kell kifogni a megfelelő iskolát, megfelelő tartományban.
Mi mondjuk pont ezért nem próbálunk majd ilyenbe jutni, aztán majd meglátjuk, hogy megy a felvételi..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!