Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Miért nem szabad óvodás...

Miért nem szabad óvodás korban megtanítani a gyerekeket számolni, írni, olvasni?

Figyelt kérdés
Már többször is hallottam, hogy probléma volt ebből. Az alsós tanítónéniknek állítólag nagy probléma, ha már úgy megy oda a gyerek, hogy első osztályban nem igazán tudnak nekik mit tanítani. De pontosan mi lehet a bajuk ezzel? Az hogy ezek a gyerek így unatkozni fognak órán? Vagy hogy más módszerrel tanítanák őket? Az egyik volt szaktársamnak konkrétan azt mondta egy tanárnő, hogy nem kellett volna engednie számolni tanulni, mikor látja hogy számolni próbál a kezén akkor rá kellett volna szólnia hogy azt nem szabad, vagy ha kérdez valamit ezzel kapcsolatban, akkor nem szabad neki válaszolni. Tehát az kiváltképp baj, ha önállóan próbál meg valamire rájönni a gyerek.

2022. jún. 18. 02:03
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
88%
Én is úgy mentem már elsőbe hogy tudtam olvasni, számolni. Míg a tobbiek tanulták az olvasast én hátul a kis osztálytermi konyvtarbol valaszthattam magamnak olvasnivalot, simán megoldottak a tanitonenik🤷‍♀️
2022. jún. 18. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
86%
Valamelyik debil szerint rajzolni sem szabad hagyni a gyereket mert hogy elrontja vele a ceruzafogását. Szerintem a legtöbb gyerek rajzol már óvodáskorában, és a legtöbbnek felnőttkorában semmi baj sincs a ceruzatartásával.
2022. jún. 18. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
85%
Én diszgráfiás vagyok, kétkezes, tudok írni jobb és bal kezemmel is, bár a balt használom. Jobb kezemben normálisan tartom a tollat, de a balkezemben mások számára nagyon furán. Nekem viszont pont jó és kényelmes. Hobbfestő vagyok, több órát is tudok vele dolgozni, anékül hogy elfáradna. Csak anyám hepciáskodott hogy mit szól majd az iskola hogy balkézzel írok, ráadásul hülyén is fogom a tollat, de szerencsére az iskola pont leszarta ezt, az érdekelte őket hogy megtanultam írni.
2022. jún. 18. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
90%

A gyereknek semmi hátránya sincs ebből. Sőt, kifejezetten jó, ha az első iskolás éve kicsit lazább, mert egypár dolgot már tud.

A tanárnőnek viszont nem olyan kényelmes így az élete...


Nálunk azt se szerették, hogy az egyik oviban számolni tanították 15-ig a gyerekeket. Nem tanítottak mást, csak a számokat, meg mindegyikből írtunk úgy egy fél oldalt egy füzetkébe. De ez se tetszett...


A ceruzafogásról meg annyit, hogy és soha életemben nem úgy fogtam, mint ahogy elvileg kellene. De nem csak a ceruzát, az evőeszközöket se. Na bumm. Kifejezetten jó a kézügyességem, szépen rajzolok, csúnyán írok. (utóbbi mondjuk pár jó ceruzatartásosra jellemzőbb)

2022. jún. 18. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
91%
Ezt inkább kényelemből mondják, mert tisztalappal könnyebb és kényelmesebb beleverni a gyerekbe az elvárt módszerekkel a tudást. Sajnos ezt a fajta devianciát, hogy a gyerek önállóan gondolkodjon és "out of the box" módjára jöjjön rá dolgokra, az itthoni társadalom nem értékeli, és nem is érdeke.
2022. jún. 18. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
90%
A lányom nagy csoportosan tudta a szorzó táblát, nem tanítottuk magától jött rá, első héten a matektanár behívatott, felmérték a tudását, és ne unatkozzon órán, az ő szintjének megfelelő feladatokat kapott, de a dolgozatokat megírta az osztállyal. Nekünk nem volt probléma.
2022. jún. 18. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
91%

én pl se írni, se olvasni nem tudtam amikor elsőbe kerültem, valahogy sose izgatott a dolog... tehát első nap nem tudtam leírni a nevemet, tanító néni pedig a "rossz olvasók" sorába ültetett. aztán év végén megpróbált megbuktatni, mert sose tudtam megmondani, hol tartunk a közös olvasásban (tudod amikor mindenki olvas két mondatot és a következő folytatja).

behívta anyámat egy olvasásórára, tíz perc kellett neki hogy meglegyen a megoldás: halálosan unalmasak a gyakorlószövegek, és mert mire májusra összeállt az abc, már világos volt, hogy képolvasó vagyok (lehet nem ez rá a magyar szó, nem egyesével olvasom a betűket, hanem a szó alakjának az összképéből mondom meg, mi van odaírva), tehát fél perc alatt végigolvastam, és amíg az osztály a második bekezdésen szenvedett, én a könyv hátuljában olvastam a valódi meséket.

hála az égnek harmadikra új tanárt kaptunk, de addig minden félévkor anyámnak kellett bemennie, hogy átengedjen. a sztori tanulsága, hogy ha egy "pedagógus" csak egy kivénhedt pcsa, akinek soha pályára se kellett volna lépni, akkor édesmindegy, hogy olvas a gyerek, vagy nem, az lesz a baj.

aztán négy év múlva ugyanez a sztori a kisöcsémmel, csak ő annyival "rosszabb" gyerek volt, hogy tudott írni is. mert ugye mindent akart, amit a nagytesó.

tehát szerintem a megoldás: válaszolsz a gyerek minden kérdésére, megtanítasz és elmagyarázol neki mindent, amit tudni akar, hagyod hogy fejlődjön minden őt érdeklő területen, és nagyon-nagyon gondosan választod ki a tanítóját. illetve ha ez utóbb nem lehetséges, mert ötven kilométeres körzetben az összes egy rakás szerencsétlenség, akkor idejében tudatosítod benne, hogy az iskola muszáj, de messze nem a legfontosabb dolog az életben. az iskola véleménye meg főleg nem.

2022. jún. 18. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
87%
#27 fú, ez ismerős, én se tudtam soha folytatni a közös olvasást, mert idegtépő volt a többiek lassú, szótagolós makogását hallgatni, miközben annyi más olvasmány is volt a könyvben :)
2022. jún. 18. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
87%
Nyáron lesz négy éves az unokám. Tízig elszámol már hónapok óta. Beszélni még nem tudott rendesen, de azt tudta hogy a cicának négy lába van, a libának kettő, a kislánynak is kettő, a kígyónak egy sem.... Ha játszunk, ötből ránézésre megmondja hány hiányzik (pl. hiányzik két kisautó, vagy három kisállat....). A betűkből kb. tizenötöt felismer (mama betű, tata betű, ibolya, fésű, pipa, hinta...). Követeli, hogy számoljam a kockákat ahogy rakosgatja, tízen fölül. És ha megkérdem hány cukorkát kér, pl. négyet vagy hatot, ötöt vagy nyolcat, stb. mindig a nagyobbat mondja... Pedig nem is nagyon tanítom, csak játszunk. Néha hetekig nem jutnak eszébe a számok és betűk, néha viszont naponta ilyesmivel szórakozik. Megjegyzem a számok mégis jobban érdeklik.
2022. jún. 26. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
80%

28, most hogy megint felugrott ez a kérdés, az a sztori is az eszembe jutott, ahol kaptunk egy ilyen kísérleti, lila természetismeret- vagy talán olvasáskönyvet (valahol 2005 és 10 között,lehet valakinek rémlik), és tök csomó feladat volt benne a kreszről. én meg imádtam a járműveket, a táblákat, még nem olvastam stabilan, amikor az estimesém az volt, hogy az apám a folyami hajózás szabálykönyvét olvasta, mert tökre felnőttes dolognak éreztem, hogy "én navigálok" (persze akár a barátja hajója, akár a saját kocsink, nem én voltam a főnök, de nagyon büszke voltam rá, hogy úgy éreztem igen, ma meg nagyon hálás, hogy hagyták, hogy úgy érezzem, azért nem megyünk be az egyirányú utcába fordítva mert én szóltam hogy nem szabad.)

na mindegy, tehát megkaptuk a tankönyvet, tanító néni feladta a leckét, én hazamentem, és olyan izgalmas volt, hogy a hétvégén meg is oldottam a tankönyvet. XD anyám boldog volt, mehetett fogadóórára XD

2022. jún. 26. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!