Miért nem szabad óvodás korban megtanítani a gyerekeket számolni, írni, olvasni?
Gondolj bele, ott ül az órán egy csomó gyerek, aki most tanulja és szépen lassan igyekeznek haladni velük, de van köztük néhány, aki már tanulta. Vagy unatkozik, vagy neveletlenkedik órán.
A másik probléma, hogy sokszor rosszul tanulják meg és azt sokkal nehezebb már kijavítani.
„Az alsós tanítónéniknek állítólag nagy probléma”
Már legalább negyven éve ezt hallom. Esetleg ki kellene találniuk valamit a tanító nénik számára, hogy ne legyen már ekkora probléma. Akik nem tudnak írni-olvasni, azok is teljesen más közegből, más családi háttérrel kerülnek iskolába, legalább akkora eltérések vannak köztük, mint az írni tudó és nem tudó gyerekek között.
Szerintem ezt egy okos tanárnő megoldja és tudja kezelni :) bár nem mai gyerek vagyok de volt olyan az osztályban aki olvasva és nagyjából írni tudva jött hozzánk. Őt lefoglalták más feladatokkal. Illetve egy ismerősöm kb már minden betűt stb tudott, gyakorlatilag folyékonyan olvasni , mikor iskolába került. Nála sem lett semmi probléma. Plusz rá lehet venni szépen, hogy segítsen a kicsit le maradottaknak.
Illetve volt egy különleges osztálytársam, aki valamiért furcsán érezte magát, hogy elsőben pár hónap alatt nem tudott úgy olvasni, mint mondjuk mi. Majd a tanárnőnk, míg mi olvasás feladatot csináltunk, megtanította, aztán szinte jobban tudta , mint mi. Szerintem minden hozza állás kérdése. Tudom, hogy nem
Könnyű a mai pedagógusoknak , de igazából melyik munkahely az, ami nem ad kihívásokat . Minden tiszteletem. De valójában minden gyermek más. Valakinek rá vezetés kell, és egy kis törődés, hogy rájöjjön arra, ami más gyereknek evidens.
A lányom 5 éves korában magától tanult meg írni-olvasni. Ilyenkor mi van? Kössem be a szemét?
Ráadásul nem is megy még iskolába, autista.
Annyi,hogy az írott betűt nem engedem neki megtanulni.
6os vagyok.
Mi nem tanítottuk őt,de ha megkérdezett egy betűt,akkor azt megmondtuk neki. Ennyi volt a segítség, a többit intézte magának. Most 6 éves.
Eleinte próbáltuk az apjával elterelni a figyelmét,de rákattant. Szótagol,számol, már azt is tudja,melyik a páros és melyik a páratlan szám. Hihetetlen agya van...A múltkor azon elmélkedett a 6 éves lányom, hogy a 0 páros vagy páratlan szám...
Fogalmam sincs,mit fog az első osztályban csinálni. Tényleg. És mégis muszáj voltunk visszatartani még 1 évet a viselkedési/szocializációs/beilleszkedési problémái miatt. Sajnos.
Én is jobban örültem volna,ha ezeket az iskolában tanulja meg.
Én már tudtam olvasni/írni/számolni amikor suliba mentem, a tanárok megoldották, és csak más feladatokat kaptam mint a többiek. Nem ezen az oldalán van a dolognak a probléma.
Az a baj, ha a szülő erőlteti, hogy az óvodás gyereke tanulja ezeket a dolgokat. A gyerekeket hagyni kell játszani, és gyereknek lenni. Ha önmagától el kezd érdeklődni a számok meg az olvasás iránt akkor persze lehet neki segíteni, meg tanítgatni. Viszont egyre gyakrabban előfordulnak azok a szülők akik kvázi ráerőszakolják a gyerekre, hogy tanuljon meg olvasni/írni/számolni, idő előtt, mert úgy gondolják hogy így majd a gyerek jobb iskolába kerül, meg többet tudnak belőle kihozni (ami egyáltalán nem igaz).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!