2 éves és nem beszél, mi lehet a gond?
Nekem pontosan ugyanezeket mondta, kaka, papa, baba. Elvittük, felmérték több helyen is, járhattunk beszédinditásra, aminek semmi értelme nem volt és nem indította be egyáltalán a beszédet, tornákra is jártunk, ami szintén nem hatott, aztán már majdnem 3 éves volt, amikor elkezdtük a tsmt-t itthon és attól beindult, gondolom ha nem csinálunk semmit akkor is beindult volna. Ha lenne második gyerekem és mindent értene, de nem beszélne, biztosan nem vinném sehová, 4 éves korban semmi különbség nincs aközött aki másfél és aközött aki 3 évesen kezd beszélni. Rengeteg 2 éves nem beszél, semmi baj nincs ezzel, amúgy 20 szó az elvárt, de az állathang utánzás is szó, szerintem ennyi a fiadnak is megvan.
Ja és én állítólag már 1 évesen beszéltem, valószínűleg anyukám emlékezete nem a legjobb ebben a kérdésben.
Múlthéten volt 2éves a fiam. Kb ennyit beszél ő is.
Anya, apa, inni, nyami, igen, nem... ja meg a kutyája nevét, hogy lili. Semmi többet.
Nekünk a védőnő azt mondta, bőven elég.
Hugom 3évesen mindta ki az első szavát, 3és fél évesen verset mondott. Nem mindenki egyformán fejlődik.
Én nem aggódnék :)
Ahogy fentebb írták, kússzon, másszon, hintázzon, pörögjön, ugráljon.. ezek is hatással vannak a beszédre.
Aztán visszasírod majd, mikor nem beszélt :)
Az infó alapján, amit írtál, kedves kérdező, az alapján semmiféle probléma nincs. Látatlanban nem is lehet más alapján következtetni, csak abból, amit írtál. Az meg tök normális érésre utal.
Zseniális magyar pszichológus előadása, csak tíz percnyi részlet, de itt mindent megtudsz az aggodalmadról a kérdésed tekintetében, minden részlete megszívlelendő, elgondlkodtató, nagy számú gyermekek megfigyelésén alapul (az iróniát félre ne értsd!) :
https://www.youtube.com/watch?v=Pq6Z5e_25DQ&t=0s
De ez a mondata szó szerint értendő!:
"Aki egy évesen kezdett beszélni, ugyanúgy fog beszélni 3 és fél évesen, (az esetek 99%-ában, hiszen látszik, hogy érti, amit mondanak neki), UGYANÚGY, mint az, aki csak pont három évesen szólalt meg először!"
(És a későbbi beválás illetve tinikori, felnőttkori külső/belső képességek tekintetében nincs jelentsége annak sem, melyik gyermek szólalt meg hamarabb!)
Az érés tekintetében, az érés iránya szerint létezik körülbelüli időkorlát:
alsó és felső időkorlát.
EZEN BELÜL TÖK MINDEGY, mikor jeleik meg az érés adott fázisa!
Pl a beszédindulás teljesen normális a 3. életév betöltésekor is (ilyenkor sokkal gyorsabban halad is evvel a gyermek, mert már 3 éve HALLJA maga körül a beszédet), épp úgy, ahogy normális 12 hónaposan is a beszédindulás!
Vagy pl: a nagydolog vonatkozásában szobatisztává válni detto, csak ez esetben még 3 és fél, esetleg a 4. éeltév betöltésekor is normálisnak mondható.
Aki előbb érik adott téren az átlaghoz képest, az legalább egy másik fejlődési területen később érik az átlaghoz képest.
EZ A FŐ OKA, HOGY TÖK MINDEGY, hogy a "-tól -ig" időtartományon belül mikor éri el az érés adott stádiumát a gyermek! Attól még egészséges az adott érése!
2.5 évesen a lányom csak pár szót mondott, de arra is sokszor lusta volt, helyette mutogatott leginkább. Pár héttel később valami átkapcsolt nála és 2-3 nap tőmondat után szép, kerek, összetett mondatokat kezdett használni.
Ha a dokik is azt mondják, hogy nincs vele gond, akkor nyugi, be fog indulni a beszéd :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!