Miért van ennyi "idegrendszeri éretlenség" diagnozissal ellátott óvodás-kisiskolás?
Valóban indokolt vagy igencsak "divat, felkapott" lett rányomni a bélyeget a gyerekekre. Én inkább azt vettem észre, hogy a vegyes csoportú óvodában nincs idő sem a 3 évessel sem az iskolakezdő gyerekkel korcsoportjában foglalkozni kellőképpen.
TSMT, okosító torna, alapozó torna foglalkozásokra féléves előjegyzést kell kivárni. Úgy tűnik ez a generáció 50-60%-a fejlesztésre szorul, pedig mióta járni tudnak állandó a bicikli, futóbicikli, játszótér, foglalkozások, köteles kalandparkok, erdei kirándulás, fáramászás...stb. ennél nagyobb fejlesztés éveken keresztül nem elég? a mi gyerekkorunkban negyedennyi lehetőség sem volt.
Szakember és hasonló szkeptikusok hozzászólását várom.
Ami különbséget én látok, az a felnőttek viszonya a gyerekekhez.Mert régebben mindenki beszélt a gyerekekhez, szomszéd néni-bácsi, vadidegenek a boltban, utcán, akárhol. És főleg a szülők. A gyerek anyja állandóan beszélt, akárhova ment a gyerekekkel, mutatott mindent, hogy látod?, vagy idenézz, vagy hallod-e a madarat.
Bölcsődébe menet, jövet, piacon!, nagyszülőknél, mindenütt dumáltak a gyerekeknek. Ma erre azt mondják -az anyák pl.-, hogy NEM HAGYJÁK a gyereket békén. Ami baj. Már félhet az ember, ha szólni mer egy nem ismerős gyerekhez, mert úgy kiosztják. Az iskolás gyerekek esetleg már maguk is, hogy nem az anyám a néni. Pedig a gyerekeket közösen kéne nevelni, akárhogyis.
Biztos, hogy a csecsi, kisgyerek érzi a sok közömbösnek tűnő embert maga körül, még ha nem is tud róla beszélni. Csak leülepszik a lelkében, hogy rengeteg ember van körülötte, és csak néhány embert érdekli, hogy mi van vele, csak néhányan törődnek vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!