4-5 éves gyereked minden mondatot utánad tud ismételni meseolvasásnál? 6-8 szavasat mondjuk első hallás után?
Pl olyat is, amiben számára ismeretlen kifejezés van, vagy beleakad a nyelve/máshogy ragoz, mert nem érti, amit hallott?
Margarétarétnél és az esze ágánál is elakadt a gyerekem, a margarétát biztosan nem hallotta még, és az esze ágát sem használjuk, kuncogott is rajta.
De a kidobta a taccsot is furcsa neki, pl kidobjam a taccsodattá alakult.. kutya bajom van is furcsa, ha baja van ezt mondja, ha nincs akkor ninccsel.
Nálatok vannak ilyen furcsa dolgok a nyelvhasználatban?
Kicsit rá vagyok görcsölve erre, mert ezen a területen le van maradva, de mintha csak én venném észre, a logopédus szerint csak pár hang nem oké(l,r,ty,ny).
Több mondókát tud, de új dolgoknak mintha csak a tartalmára figyelne, pl amíg “a kiskakas elkezdte keresgélni a garast a margarétaréten - “kiskakas keresgélte a garast a réten” lesz belőle
Másnál is?
Másodszorra majdnem jó, harmadszorra már vissza tudja mondani.
Továbbá nálatok mennyire veszi észre a gyerek a hasonló hangokat? malom-majom csak szövegkörnyezetben megy neki, bicikliben Gt hall, papagájban Kt..
Gondolkozok egy hallásvizsgálaton, bár most volt az 5 éves státuszon, volt, amit tévesztett benne, de a védőnő szerint az nem baj.
Tanácsra gyakorlunk, látom nem sikerült olvasni, csak most nem jár, mikor nincs ovi. Nem gyötröm, addig csinálom, amíg akarja, illetve kicsit tovább, hogy a figyelme fejlődjön, az önbizalmával meg semmi gond.
Jó lenne a kérdésnél maradni. A csoportjában és a játszóházakban/játszótéren sem hallottam még nehezebben beszélő gyereket, pedig erre igazán ki vagyok élezve.
Nem az a bajom, hogy rosszul ejt pár hangot, hanem hogy abban a minimális időben a logopédus nem vett észre olyan dolgokat, hogy felcseréli a szórendet a mondatokban, rosszul ragoz és hallás után alig tud valamit visszamondani elsőre helyesen, lehet e emögött gond, pl hallásromlás, fülgyulladás, vagy esetleg valami súlyosabb beszédprobléma.
4 hónapja szünetelünk, ha jön az ovi, jön a logopédus is, jövő héten kezd.
Nem nyüstölöm, nem kényszerítem, ülünk az ágyon és megkérem, hogy ismételje el, amit mondok(mese mondatait), mondja ezt, azt, imádja, neki a feladat játék, nem teher és tele van önbizalommal, önálló gyerek. Tudom milyen a rossz nevelés, én szorongó típus vagyok, megvannak a rossz emlékek, a gyereknek nem rossz az, ami közben nevet és amit akar.
Jó lenne a tárgynál maradni, mert értelmes válaszból nem sok jött, csak hogy mit ne csináljak, nem ez volt a kérdés, ebben nem kell tanács.
Egyébként járt több helyen gyógypedes fejlesztésre, amit én végignéztem, hát na az kényszerítés, lenyomták, húzták, oda fordították az arcát, ezerszer durvább volt a legenyhébb is, mint mikor én kérem, hogy ismételjen, sokszor váltottunk is.
Nem hat meg a diploma, nekem is van, pontosan tudom, hogy egy rakás nem odaillő ember dolgozik minden szakmában, pláne azoknál, akik emberekkel foglalkoznak.
Egyébként, ha jól tudom, 3 év a logopédusképzés, abból is csak másfél a szakirány gyógypeden.
A gyereknek annyi szavas mondatot kell tudni visszamondani, ahány éves. Ha ez nem megy, akkor piramis mondatokkal lehet gyakorolni.
PL. Anya olvas, anya könyvet olvas, anya érdekes könyvet olvas, stb. Aztán ő is alkothat ilyeneket.
Olyan feladatokat is lehet csinálni, hogy mondja meg, egyforma vagy nem, pl álom, álom; haja, baja. stb. Aztán ki tudod találni melyik hangokat nem hallja jól.
Minden nap 10 perc, és ez nagyon gyorsan fog fejlődni.
Gósy Mária: Beszédészpercepciós fejlesztő modulok.
Mi évekig ebből gyakoroltunk, hiába volt neki kiírva a logopédus, ő csak a hanghibáit javította ki.
De igazad van a fülészet az első.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!