Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Honnan lehet tudni hogy...

Honnan lehet tudni hogy idegrendszeri éretlenség vagy autizmus? 2 éves kor alatt hogy különböztethető meg, ha sok az autisztikus tünet?

Figyelt kérdés
2019. aug. 25. 15:33
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
*halja,érti
2019. szept. 2. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó válaszoló!

Köszönöm válaszaid,remélem nem lesz gond nálunk se.

Sajnos többször nem figyel a nevére mint mikor igen.Olyan mintha nem is érdekelné hogy körülötte mi van sokszor,de remélem alakul majd.

2019. szept. 2. 15:16
 23/31 anonim ***** válasza:
70%

"A nem egészségesen fejlődő gyerekek részére az egyetlen esély arra, hogy normális életet éljenek, ha időben megkapják a szükséges segítséget.

Te pedig ez ellen kampányolsz állandóan."


Javaslom helyesen értelmezni soraimat. Sose kampányoltam ez ellen, sőt, rendszeresen hangsúlyozom, hogy aki VALÓBAN fejlesztendő, aki valóban fogyatékkal élő, vagy részképesség-zavaros, tessék fejleszteni! (Pl korai fejlesztők által. Már akik kompetensek, azok által.)


Azonban gyakorta az egészséges gyerekeket betegként diagnosztizálják, csak hogy egyre több strigulája legyen egyes korai fejlesztőknek, azaz anyagi érdekük, számos gyermek rovására...


Továbbá: a játékosság NEM indirekt fejlesztés és nem direkt fejlesztés, semmi köze egymáshoz a játékosságnak és a direkt/indirekt módszerek fogalmának! (Azaz létezik játékos direkt és játékos indirekt fejlesztés is. Létezik nem játékos direkt és nem játékos direkt fejlesztés szintén. Kéretik nem összekeverni a fogalmakat!)


A korai fejlesztés sajnos többségében direkt módszereket tartalmaz. (Más kérdés, hogy -az ezt megelőző- diagnózist szerencsére számos indirekt módszer jellemzi.)

2019. szept. 6. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
56%

Nők Lapja (2008),

Sződy Judit, pszichológus:


"A "korai fejlesztés" kifejezést régen még a szerzett/öröklött idegrendszeri vagy érzékszervi problémával élő gyerekek terápiájának bizonyos módszereire alkalmazták. Ma már egészen más a helyzet. Ha egy szülő olvassa az újságok hirdetéseit, cikkeit, vagy szörföl a világhálón, úgy érezheti, hogy minden egyes kisbaba fejlesztésre szorul - és jó pénzért ezt meg is kaphatja. Kevesen tudják, hogy hogy egy egészséges gyermeknek az iskola előtti korban semmiféle intézményes vagy otthoni fejlesztésre nincs szüksége. Kifejezetten káros, ha iskoláskor előtt bizonyos értelmi, készségbeli elvárásokat fogalmazunk meg egy gyerek felé."


[link]


"Mégis, mit árthat az a gyereknek, ha totyogókorától fejlesztő játékokat játszunk vele? Miért baj, ha az ovist fejlesztő foglalkozásokra hordjuk? Hogy fog bekerülni a legjobb iskolába, ha nem készítjük fel? Sok szülő visszatérő kérdései. A legtöbb pszichológusnak sokrétű tapasztalatai vannak a témáról. Ugyanis – jó esetben – pszichológushoz kerülnek a szorongó, iskolafóbiás, magatartás-zavaros, alvászavarban vagy más tünetektől szenvedő gyerekek, akik nem tudnak megfelelni a szülők által támasztott, illetve a saját magukkal szembeni magas elvárásoknak. Ez persze már a folyamat kicsúcsosodása.

[...]

Dr. Vajda Zsuzsanna ezt írja Siettetett gyerekek című tanulmányában: „Mivel a fejlődést az első hónapokban-években alapvetően belső érési folyamatok vezérlik, amelyek az éppen aktuális tapasztalat spontán megszerzésére késztetik a gyereket, kifejezetten kártékony a korai fejlődésbe való beavatkozás. A kisgyermek életének túlszervezése, a külső sémák és normák erőltetése hátráltatja a fejlődést. A korai fejlesztés azoknak a gyerekeknek az esetében indokolt, ahol valamilyen súlyosabb idegrendszeri sérülés, komoly, éves lemaradás tapasztalható. [...] 6-7 év között jön létre az a fordulat a gyerekek értelmi képességeiben, amely alkalmassá teszi őket a szándékos és szervezett tanulásra."



- S Z A K I R O D A L O M :


Vajda Zsuzsanna: Siettetett gyerekek. mapszie.hu/velemenyunk-szerint/11-siettetett-gyerekek-


Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák.

Budapest: Saxum, 2001.


Ranschburg Jenő: Szülők lettünk. Az élet első hat éve. Budapest: Saxum, 2003.


Laing, Ronald David: Beszélgetések gyerekekkel.

Budapest: Könyvfakasztó, 2007.

2019. szept. 6. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
Szia! Mi lett a kicsivel?
2021. jún. 1. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:

Szia!

3 éves már,mutogatni elkezdett 20 hósan,beszélni 2,5 körül de még most se folyékonyan.Mond már 3 szavas mondatokat.

Vannak furcsaságai és nagyon hisztis.De nagyon.

Érzelmek kifejezésével vannsk gondok.

Kevert soecifikus fejlődési zavart kapott mint diagnózis,amiből bármi lehet még.

2021. jún. 5. 09:53
 27/31 anonim ***** válasza:
Köszi, hogy válaszoltál! Milyen furcsaságai vannak ha megkérdezhetem?
2021. jún. 5. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:

Nevet dolgokon ami nem vicces,parancsolgat megmondja ki hova üljön pl,a ruhákban nagyon válogat.

Nem igazán érti ha pl fájdalmat okoz.,de a szeretet se szerintem.

Minden kis részletet megfigyel pl egy rajzon.

Nem is tudom más mint a többi gyerek.

Nálatok mi a helyzez?

2021. jún. 5. 14:38
 29/31 anonim ***** válasza:
Szia valtozott a helyzet vagy a dg azota?
2022. szept. 2. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 A kérdező kommentje:

29 es.

Változtak a dolgok,de vannak gondok.

Privátban írj.

2022. szept. 8. 19:36
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!