Mit csináljak, hogy felfogja végre, hogy kötelességei is vannak?
Fiam 9 éves 3.ba megy. Négyes ötős volt, de rengeteget küszködtem vele,mert kettőből majdnem hármas lett. Napi szinten tanultunk otthon,rengeteget küszködtem vele,mert csak a szórakozás érdekli. Most kötelezőt olvasunk és gyakorolunk. Mindent megért, de makogva olvas. Szamol de pontatlanul. Szépen ír, de századik felszólításra sem figyel az ékezetekre.Unja és lusta.
Számítógép es telefon nincsen. Mit tegyek hogy felfogja, kötelességge teljesíteni????
Itt szerintem a képességekkel IS lehet gond. Ha ennyit kell nyüstölni a négyesért, és se a számolás, se a számolás nem megy jól, akkor lehet, hogy ö akarná, csak nem tudja.
Figyusz: nem lesz minden gyerekből kitűnő tanuló. Elégedj meg azzal, ha önmagához képest jól teljesít. A többit azt engedd el. Dicsérd meg sokat, kapjon jutalmat, hogy átélje a sikert is a tanulás során. Az sokkal jobban motiválja, mint ha b.gatod.
A legtöbb szülő azt megérti, hogy nem mindenki lesz ötös tesiből vagy énekből, de nem is éli meg tragédiakènt, hogy nem élsportoló a gyerek, vagy nem ő lesz a következő María Callas.
Ugyanez a szülő mégsem mindig fogadja el, hogy az ő gyereke nem lesz matematikus vagy író. Csak mert az fő tantárgy.
Ma meg különösen felesleges ezért szekírozni a gyereket, amikor egy asztalos vagy autószerelő sokszor annyit keres, mint egy tanár vagy ápoló. A focistákról nem is beszélve.
Keresd meg azt, amiben jó, tehetséges, és fejleszd azt!
Oké. De azért ha nyáron folyamat bszogtatva van ezzel, elhiszem, hogy nem akar.
Szorzótábla... Száraz szr... Vegyél szorzókártyát, ez egy kártyajáték, és azzal játszhatok. Talán nem utálná annyira.
Én legalábbis ezt csinálom.
Olvasás:amíg ő olvas, addig te is olvass egy könyvet. Pl. Legalább látja, hogy te is olvasol.
Nálunk azt mondta az ofő, hogy hagyjuk nyáron a gyereket, csak olvasson folyamatosan. DE: nyár vége felé, értsd aug. második fele, tehát mostanság már vegyük elő a sulis dolgokat. Egy kis tollbamondás, helyesírás, szorzótábla, mértékegység stb.
Nálunk a suliban az utolsó hetekben már csak osztálykirándultak, programoztak. A tanár mindenkit lezárt már jun. elején. Így több mint 2 hónapon keresztül pihente a fáradalmait. Legalábbis az enyém. Én is elő fog venni a héten a matekot és a nyelvtant. Nem hal bele napi 1-1 óra gyakorlásba.
Nem mindenben értek egyet Vekerdyvel, de a napokban olvastam ezt tőle, én MAXIMÁLISAN egyet tudok érteni vele:
"Ki mondta, hogy a jó tanuló a tehetséges ember? Épp ellenkezőleg: a tehetséges és kreatív ember deviáns, egyenetlenül fejlődik, és utálja, amihez nincs kedve. El vagyunk tájolva, amikor a gyerekeinket a jó tanulásra űzzük."
És ha lett volna 2. osztályban két darab hármasa? Ki a frászt fog ez érdekelni mondjuk 30 év múlva. Én már elmúltam 50 éves, felnőtt gyerekeim vannak, soha, sehol, senkit nem érdekelt, hogy X tantárgyból általános 2.-ban hányas voltam. Nagyon rosszat teszel a gyerekeddel! Egy teljesítménykényszeres, lelkibeteg gyerek lesz belőle, jó eséllyel erősen lázadó kamasz, és borítékolható, hogy amint lehet, lelép tőled, amit meg is értek és jól is teszi majd.
Nem, a gyereknek nem kötelessége a nyári szünetét tanulással és gyakorlással tölteni, mert a kényszeres anyja szerint nem lehet semmiből négyesnél rosszabb. Nagyon sajnálom szegény gyereket! Egy életre megutáltatod vele a tanulást és az olvasást is. Legjobb úton haladsz, ha ezt szeretnéd elérni.
Még egy Vekerdy-idézet, ami idevág:
"A tehetséges gyerek a maga szerteágazó intelligenciájával biztosan nem fog jó jegyeket hozni, és nem lesz a tanárok kedvence."
Ez mind gyönyörűen hangzik csak épp lemarad és nem tud tovább haladni az anyaggal... de ez a tanárain és rajtam kívül nem érdekel senkit.Nem a jegy maga a lényeg, hanem hogy az alapot tudja, én sem csesztetem azzal,felesleges szabályokkal mert nem az a lényeg.Igen beleszarhatnék az egészbe, biztos akkor lennék jobb szülő.Ő maga is megmondta, hogy nem érdekli, le akarja tudni az egészet.
Erre kerestem volna tanácsot aki ilyenben tapasztalt nem okoskodásokat. Akik itt kritizálnak annak lefogadom, hogy jó tanuló a gyereke...igaz? Nem zavarna ha kettes lenne mondjuk fizikábol de ha másodikban már az olvasásba, számolásba beletojik akkor hova fog haladni?
Teljesen egyet értek veled kérdező.
Itt nem az a gond, hogy nem kitűnő, vagy hogy 4-es, hanem az, hogyha az alapok nincsenek rendesen lerakva, akkor később csak nehezebb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!