Szerintetek érdemes ezzel komolyabban foglalkozni?
A kisfiam hát... Értelmes. Most lesz 4 éves. És már tud számolni, viszonylag kevés hibával ezres számkörben, szótagolva tud olvasni. És nem képeztük túl, nem erről van szó. Nagyon furcsa dolgokra emlékszik óriási részletességgel.
Pl. múltkor mentünk bevásárolni, és otthon darabra pontosan elmondta, hogy mit vettünk. Pedig nem csak pár cuccot vettünk, tele volt a kosár, alig bírta a férjem irányban tartani, mert havonta egyszer vásárlunk be.
És nem tudom, hogy csak én látok ebbe túl sokat vagy tényleg érdemes lenne-e ezzel foglalkozni.
Szociálisan jól fejlett, azzal nincs gond.
Most viszont beteg, úgyhogy éjszakás műszak van itthon. Holnap a férjem lesz a soros, szóval holnap aludhatok. :D
Így van, a leírtak alapján eidetikus memóriája van, ez hatalmas áldás. Én első körben sakkozni vinném, az mellé a logikát is fejleszti, és mégiscsak játék. Emellett van ilyen piciknek is, és nagyon gyakorlott a sakk-közösség a tehetséggondozásban. Emellett eljáfatnám heti egyszer angolra - ez szintén mondókázás, éneklés, játék és mese, de az ő memóriájával nagyon gyorsan használható nyelvtudás lesz belőle. Szerintem ez a kettő még nem túlzás, és mindkettő játékos.
Illetőleg léteznek tehetségpontok, érdemes a legközelebbivel felvenni a kapcsolatot és tanácsot kérni, hogyan tovább.
Szerintem várj ezzel, hadd legyen gyerek. A játékválasztásnál esetleg lehet figyelni. De! Ha olyan jó képességei vannak, az úgyis meglátszik majd az iskolában, elég ha akkor cuppannak rá.
Addig mindent megtennék, hogy ne kerüljön a "kis zseni" szerepbe, az nem tesz jót a közösségi létnek, illetve olvastam egy cikket arról, hogy az ilyen zseni gyerekekből gyakran nem lesz semmi később, mert rágörcsölnek, nem mernek és tudnak próbálkozni feladat megoldással, mert vagy tudják vagy nem, és a nemtudást kudarcnak èlik meg, karaktervonássá épül, hogy neki okosnak kell lenni.
Még ha nem dicsérik is halálra, akkor is fennáll ez a veszély.
Figyelj arra hogy ha dicséred, mindig a cselekvésért, erőfeszítésért dicsérd, ne az eredményérr vagy a képességeiért.
Ez csak annyit jelent, hogy ezekben fejlettebb.
Játszatok barkóbát, ott láthatod, mennyire fejlett a gondolkozása, szó és memóriajàtékokat(a betűs állatok, szo utolso szotagjaval mondjon masik szot, szavakat egymas utan sorrendben mennyit tud megjegyezni)
Társasozzatok sokat, dáma, sakk, malom, franciakartya jatekok.
Ezen kívül én vennék feladatos füzeteket, a gyerekek imádják.
És persze sokat olvasnék neki, olvasnék vele.
4-5-6 kiváló válaszok.
Viszont én az olvasást/számolást meghagynám sulira, mert hiába már most tudna teljesíteni, ott borzalmas unatkozni fog és ez rengeteg problémát hoz majd magával.
Illetve ha sok neki a foglalkozások, akkor álljatok le vele.
Tényleg ne ültessétek bele a zseni szerepbe, ha ügyes dicsérjétek meg, de ha egy egyszerű dolgot sem tud megoldani, az se legyen baj! Nagyon kell figyelni, előtte nem szabad vele az ismerősöknek dicsekedni stb.
Gratulálok a kis lángészhez! :)
"Nyilván a fejlesztésnek akkor lenne értelme, ha nem venné el a gyerekkorát és ha ő is élvezné."
Meg is válaszoltad magadnak a kérdésed. :) (Pedagógusként ez a meglátásom, személytől függetlenül.)
Tehát elvenné a gyermekkorát.
Megoldásnak azt látom, hogy válaszolj neki, aki érdekli,de csak tömören, röviden. Be fejleszd direkt (iskolai) módszerekkel 6 éves koráig, onnantól is csak fokozatosan javaslom - ez minden gyermekre érvényes, ha tehetséges, ha nem.
aki -> ami
be fejleszd -> ne fejleszd
(Elnézést, fáradt vagyok most a gépeléshez.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!