Szülők! Szerintetek ez tényleg jól van így? Így normális?
Volt egy kérdése ebben a topicban egy lánynak, arról szólt, mennyi tanulnivalója, beadandója van, és kb az emberek fele lehurrogta, hogy ez így van rendjén.
Ti komolyan reálisnak találjátok hazánk oktatási rendszerét, és annak a követelményeit?? Tényleg nem gondoljátok, hogy el vagyunk maradva más országokhoz képest, hogy abszolút felesleges dolgokat is tanulniuk kell a diákoknak?? Akkor mi a véleményetek a külföldi oktatási rendszerekről, amik személyközpontúak ? (pl ha valaki kiválló történelemből, és nagy benne az érdeklődés, akkor nem nyüstölik a matematikával, hanem nyomják előre abban, amit szeret és sikeres is lehet benne)
Nem kell csodálkozni. A tanárokat fentről bsszák, nekik is le kell valahogy vezetni a feszültséget. A tényleges tanítás pedig nem a legjobb relaxációs módszer.
A legjobb az, hogy minden idiótát felvesznek, aki tanárnak készül. Az új földrajz tanárom kijelentette, hogy akármit teszünk, jobb tanár nem lesz, senki sem fogja elfogadni az állást, nincs utánpótlás, nem vonzó a szakma. Ezzel az a gond, hogy a heti 5 testneveléses órarendnek hála, három egymást követő napon van földrajzunk. A tanár a kevés óraszámra és a gyors ütemre hivatkozva naponta 2 leckét (1 lecke min. 5-6 oldal) ad fel. Az utánpótlásos monológot akkor adta elő, mikor először kapott 1-est az egész osztály földrajzból...
Ezt a "kevés az idő" dumát minden tanár elmondja, hetente többször. 1+4 évig tart a középiskolai tanulmányom, immáron 3 éve hallgatom, hogy a tananyag túl sok, az idő pedig túl kevés. Nem hiszem el, hogy a fejlettebb országokban ez nem jelent problémát. Mikor nem csak a diákok, de már a tanárok is panaszkodnak a jelenlegi oktatásra, szerintem el kéne gondolkozni a megreformálásán.
Azzal nekem speciel nincs bajom, hogy olyan dolgokat tanulunk, amiket a jövőben nem fogunk használni. "A tudás hatalom". Viszont megkéne darálni a tananyagot, ez az ütem tulajdonképpen tarthatatlan. Egyik óráról a másikra két vagy több leckét kapunk házifeladatnak, több tantárgyból. Jelenleg úgy vagyok vele, hogy farkam az egészbe, kettessel elbukdácsolok 12.-ig, aztán majd ráhajtok, mikor tényleg számítanak a jegyek.
Abban bízok, hogy a felsőoktatás jobban működik. A hallottak alapján ott nincs ekkora gond, és a diákoknak van lehetősége az általuk kedvelt szakra menni. Ha nem jön össze, majd boldogítom a külföldön mosogatók táborát...
Egyszer egy sejtosztódásos daganatkeletkezéses órán megjegyeztem, hogy gondoljon mindenki az exponenciális függvényre: milyen kis csészealj az eleje, aztán meg majdnem függőleges: ilyenek a daganatok. Eleinte a kétszereződés még alig jelent változást, de a sokadik osztódással szinte robban.
Ekkor megszólalt az osztály nem éppen legjobb matekosa:
Húú amindenit, azt hittem ez a függvény csak arra jó, hogy Teca néni szívasson vele.
Ui: a matek tanít figyelni, a matek tanít képekben gondolkodni. Ez sem mindig hátrány. Én a reál érdeklődésű fiam heti 11 idegennyelvi óráját tartom időpocséklásnak.
Nem vagyok szülő, de teljesen megértem, amit itt sokan írnak.
Végzős vagyok gimiben, idén érettségizem. A középiskolai életet én szeretem, de inkább a társaság meg minimális mennyiségű tananyag miatt.
Ha már matek: Igaz, hogy a matek az segíti a gondolkodás, logika fejlődését, nekem megy a matek és valaha nagyon szerettem is, de most már sokszor azon kapom magam, hogy minden dolgozatot úgy írok színötösre, hogy közben nem látom értelmét ennek az egésznek. Bár a logaritmus is könnyű szerintem, mégis soknak tartom már, főleg látva, hogy sokan szenvednek ezeken a szar egyenleteken.
Egyszerűen nem értem, miért kell ezt csinálni, miért nem lehet az életben tényleg hasznos dolgokat tanítani, vagy legalább személyre szabni, mint például nálunk a nyelvórákat. Csoportbontás, sokat beszélgetünk, interaktív az egész. Ha nincs görcsben a gyomrom, hogy mikor éget már megint be a tanár az osztály előtt, akkor persze, hogy előbb megjegyzem - főleg, hogy a nyelvek esetében hasznos is megjegyezni.
A történelem tanítással kapcsolatban is ambivalens érzéseim vannak. Azt mondják alapműveltség, mifelénk száraz ábraelemzés. Hatalmasat csalódtam ebben is. Lehet, hogy ez is fejleszti a gondolkodást, például hogy gyorsan megtanulunk következtetéseket levonni egyes eseményekből, meg gazdasági, társadalmi meg tudomisén milyen hatásokat kijelenteni, de a hozzám hasonló gyárilag is anti-politológusoknak ez elég nehéz. Szerintem ezt is bontani kellene. Az egyik csoport, akinek nincs rá szüksége, az tanulja inkább az érdekes témákat interaktívan (Hitler, Róma, Hellász, stb.), a másik fele meg elemezgesse csak az idióta ábráit. A mi tanárunk folyton beszól, ha valaki nem tud valami az ábráról azonnal leolvasni, mert hogy ez is az alapműveltség része lenne - persze, egy művelt ember azonnal tudja random államszervezetek hatalmi ágainak kapcsolatait... Egyszerűen lehangol, baromság, unalmas, száraz, szenvedés, pont mint az irodalom. Nem tudok más fejével gondolkodni, nem tudom, hogyan lássak egy nyamvadt felhőben impresszionizmust, bocs. A korstílusokkal sem vagyok tisztában, mert hát kit érdekel. Én gyakorlatias vagyok, sokan így vannak még ezzel, de ez a rendszer kiöli belőlünk ezt a képességet, és marad a sok felesleges információ, ami csak terheli az agyunkat. Ezt is azoknak kellene csak tanítani, akiket érdekel és szívesen csinálják - mert vannak ilyenek.
Biosz, kémia, fizika, ezekre kiemelten vonatkozna a személyre szabás, mert leginkább csak rontják az átlagot.
Az EGÉSZET át kellene alakítani, minden egyes mozzanatát, szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!