Felsős tanárok, ha vannak itt olyanok, vagy szülők akiknek felsős gyermekük van, tanulási problémában kérnék tanácsot?
Két nagyfiam van 6-os és 7-es. Még mindig tanulok velük, kikérdezem a tananyagot. Alsóban még kitűnő tanulók voltak, felsőben megy a zuhanórepülés lefelé. A nagy tavaly már csak 3,7 volt.
A baj ott kezdődik, hogy magyarázzam el a feladott leckét, mintha órán ott sem lettek volna. Most 7-ben belépett a fizika meg a kémia, hát már mind a kettőből van egy-egy 3-as felelete, pedig tanultunk rá, tényleg.
Ott kezdődik, hogy nem érti. Próbálom aláhúzni a lényeget, elmagyarázni, aztán elküldöm, hogy tanuljon magában, majd kikérdezem. A kikérdezés során döcögős, látom hogy abszolút nem érti nem érdekli nem fogja fel, mi itt a hiba? Tegnap tanultuk pl. fizikából az elektromosságot, hát kész volt teljesen a nagyfiam, mi lesz később, ez még csak nehezebb lesz.
Egyáltalán miért kell a szülőnek otthon elmagyarázni ezeket a tananyagokat, azt nem kéne az órán megértenie a gyereknek?
Ki a hibás, mit tegyünk? Más ekkora kamasz már önállóan tanul.
Szerintem a fizika, kémia NEKI felesleges. Ha nem érdekli, nem megy neki, akkor hagyjad, hogy 3-asra, 4-esre feleljen belőle. Ha úgysem kell neki a továbbtanulásban, mert nem érdekli, akkor inkább koncentráljon az olyan tantárgyakra, ami érdekli őt és jól megy.
Én szörnyű voltam kémiából, és fizikából is megbuktam az évfolyamvizsgán (tavaly, de a pótvizsga 5ös lett, így évvégén 3as lettem...). Viszont nyelvekből, irodalomból jó vagyok, és a művészeti ágak is jól mennek. Nem leszek se fizikus, se semmilyen más tudós, de az, ami lenni szeretnék ezek nélkül is tökéletesen menni fog. :) (Pető Intézetben szeretnék konduktor lenni, oda aztán nem kell se az elektrosztatika, se a jód és a hidrogén keveredésének a bomlásának a végtermékének a micsodája.. :) )
17L
Köszi, a gondolattérképnek utánanéztem a neten. Van benne valami, amúgyis vizuális típusú lehet a nagyfiam, míg a kisebbik meg hallás után is jól megjegyez mindent.
Kedves utolsó, igazad van, de mégsem hagyhatom ezeket a tantárgyakat, mert tanulás nélkül még 3-ast sem kapna, és kell az átlag a továbbtanuláshoz. Angolból nagyon jó, a biológiát imádja, meg az informatika ez mind játsszva 5-ös, a magyar meg a matek 4-es, hát csak jó lenne egy gimi, mert még nem tudja mit akar, elképzelése sincs róla.A fizika kémia mellett a töri meg a földrajz is gáz neki, a matek sem menne szerintem csak abból kivételesen jó tanára van. Oké hogy nem reál beállítottságú, de maga sem tudja mi érdekelje, hát nehéz eset!
Hetedikbe nagyon rossz tanuló voltam, most nyolcadikra már jobb lettem, a tanárok is dícsérnek. A fizika, kémia.. Ezek nem nehéz tárgyak, én tavaly alig voltam kettes kémiából, most talán ha a kövi témazáróm jó lesz akkor négyes is lehetek. Ezeken az órákon csak oda kell figyelni vázlatolni, a többit meg otthon megtanulni, gyakorolni a reakcióegyenleteket stb. A fizika egy fokkal nehezebb talán, otta sok törvény meg az ilyenek, de az is izgalmas tud lenni nyolcadiktól. (Mondjuk mi órán olyanokat is csinálunk, hogy összerakunk egy áramkört sorosan kapcsoljuk a fogyasztókat-párhuzamosan.) A történelem pedig csak attól függ, hogy ki mennyire szeret olvasni, illetve érdekli-e az a téma amit tanulnak. Én hetedibken töriből is szar voltam, most nyolcadikra már jobb vagyok, mert a világháború már jobban érdekel, mint a hetedikes anyag. A mostani témazáróm az első világháború utáni időről a különbőző országokban pl 89% lett. A törit szóval nem érteni, csak tanulni kell, mondjuk vannak olyan részei amiket meg lehet érteni, pl a politikai rész, egyes pártoknak a cselekedetei stb. Ne
Számomra csak a matek érthetetlen :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!