Mivel motivalod a felsős gyerekedet arra, hogy otthon olvassa, tanulja a feladott leckéket?
Én már kezdek belefaradni nagyon abba, hogy minden nap osszeveszunk. Nem ül le, nem veszi elő, nincs kedve hozzá.. Jó tanuló, de motiváció, szorgalom nulla. Inkább kitakaritja a szobájat és olyan dolgoktól csinál, amit nem szokott... (szoba takarítást szokott).
Mellé ülök, nyomtatok színes képeket is hozzá, hátha kedve lesz, de nem... Es közben érzem, hogy egyre távolodik az anyagtól, ahogy jönnek a leckék, nem friss a tudása.
Félre ne értsétek, nem azt akarom, hogy zseni legyen vagy kitűnő, sőt...
De azt látom, hogy fogalma sincs a tananyag témáról. Ha játékosan sportolás közben kerdezgetem, akkor is kiakad... Segitseeeg! Valami jó ötlet? 12 eves lány.
Nagyon hirtelen történt, hogy minden a gyerekek és a szülők, családok nyakába zuhant. A gyerekek - és senki fel sem tudott erre készülni.
2 hónapja be vannak zárva, elvárjuk tőlük az önálló munkát... szerintem bele vannak fáradva -és unva.
Én három gyerekkel tanulok itthon- szóval tudom miről van szó.
A 12 éves 6-os fiam kitűnő tanuló, és eddig itthon is jó jegyeket szerzett de nagyon lusta szerintem. Semmi tudás nincs most szerintem a tanulásai mögött....
A 4-es fiam- ő járt most a legrossabbul- mert vele sokkal több időt kellene tölteni- mint amennyi jut rá. 9 éves, és nem boldogul olyan jól, pedig félévkor csak rajbzól volt 4-es, de most nagyon rossz jegyeket kap. Nem a tanulással van a gond, de elfeleljtük visszaküldeni- félreérti a feladatot. Stb.
Én szinte egész nap a 2-ossal tanulok- próbálok persze segíteni a többieknek is, de ... ennyire jutunk.
Én is nagyon bele vagyok fáradva az egészbe. Már el is engedtem a témát... nem tudom egyszerre 3gyerek összes tantárgyát megjegyezni, minden második héten dolgozok egész nap- szóval totál szét vagyunk csúszva. Alig várom, hogy vége legyen a tanításnak.... borzasztó az egész családnak már. :(
Én kettővel csinálom, az egyik harmadikos, a másik 6. -os mint a tied.
Mindkettő sni-s. Figyelemzavar, adhd, opponálási zavar. A lányom annyit csinál, hogy amit a tanár kér, a legminimumabbat csinálja meg. Pl. matekból elmagyarázza neki a tanár az anyagot, aztán kér leckét, és a leckét kell feltölteni. Így a magyarázatot meg sem nézni, minek. Amikor mondom neki, hogy talán azért, mert abból tanulnád meg, csak a vállát vonogatja.
Az angol is ilyen. Nem kér sokat a tanár, tényleg. Most veszik a múlt időt, mondtam neki nézzük át együtt, olvassuk fel az olvasmányt együtt, beszéljük meg. Ja, hát ne már, az milyen sokáig tart. Inkább megcsinálja 5 perc alatt az írásbeli leckét, és le van tudva. Ha tele van hibával, az sem érdekli.
Én már elengedtem. Azt látom, hogy a tanárokat sem érdekli annyira, hát ha az 5 perces leckére kap 5-öst, akkor legyen. Elég jó jegyeket kapott eddig az itthoni munkájára, de azt én is látom, hogy semmi tudás nincs mögötte.
A kicsi az meg más szempontból szörnyű, na ő meg semmit nem akar egyedül csinálni, de velem sem. Bár tőle azért jobban számonkérik, fel kell mondani videóra a környezetet, minden héten van egy vers, matekból az órai anyagot is el kell küldeni, hogy leírta. Szóval ott nehezebb sumákolni, de nem is csinál semmit egyedül.
Vannak jobb és vannak rosszabb napok. Van, amikor viszonylag normálisan csinálja, de esküszöm van olyan, hogy végigbőgi az egészet, mert neki milyen rossz, hogy tanulni kell.
Tele van a net ilyen cikkekkel, hogy mit kéne csinálni, de őszintén semmi újat nem mondotak. Legyen napirend. Oké, próbálkozom, de nem megy. Többször ott kell hagynom a gyereket, mert a másik gyereknek is segíteni kell, vagy hív a főnököm. Nem lehet napirendet tartani. Akkor lehetne, ha egy gyerek lenne, és semmi más dolgom nem lenne. Jutalmazás? 2 tantárgy között szoktam nekik vinni egy kis gyümölcsöt, megdicsérem, simogatom. A kicsi még értékeli, a nagynak szerintem az idegeire megyek ezzel.
Mi mással jutalmazzam? Nem megyünk sehova, nem vásárolunk semmit. Van, hogy nem engedem a számítógépet délután, ha nagyon elhúzódik a tanulás. De alapvetően teljesen eszköztelennek érzem magam, és félek, hogy nagyon megsínyli a kapcsolatunk.
Egyébként a lányom osztályában is van egy anyuka, aki vázlatot ír a gyerek helyett. Egyke, mondanom sem kell. De olyan vázlatokat, hogy szerintem a gyerek lekaparja magát, hogy ezt kéne megtanulni. Nem csak ami a könyvben van, hanem még hozzákeres. Aztán elküldi a tanároknak, hogy milyen ügyes volt. Néha gondolkodom, hogy most ez mi? Ő akar ötöst kapni? Már gondolkodtam, hogy szólok neki, hogy hagyja abba, mert nem akarnám, hogy az ő vázlatait kérjék számon a dolgozatokban. Elég nekünk a tankönyvet is megtanulni.
Az én 13 éves lányom magától tanul, 5 ös mindenből, pedig egy top gimibe jár. Nem igazán tudom mi motiválja de megtanul mindig mindent figyeli magának, hogy mikor lesz órája. Nem szoktam beleszólni semmibe.
Esetleg ha már van telefonja ésnála van akkor azt elveheted, hogy akkor adod vissza ha megtanult mindent
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!