Mi számít kitűnő bizonyítványnak?
Csak a tanulmányi átlag számít bele, vagy a magatartás-szorgalom jegyek is?
Oké, ha minden 5-ös, akkor a szorgalom nem lehet nagyon más, mint példás, de attól még mondjuk lehet égetnivalóan rossz, balhés a gyerek.
Szóval kitűnőnek hívják ezt is? Vagy ebben az esetben már "csak" jeles?
Kvázi nem képes példásan viselkedni, nem úgy van huzalozva a kis agya.
Akkor ne vidd átlagos iskolába, normális gyerekek mellé.
Köszi, tökéletesen megállja a helyét normális iskolában, csak mint "átlag" ADHD-s, hatalmas igazságérzettel rendelkezik, és ha pl valaki fellök vagy megüt egy kisebbet, várhatóan nekimegy még akkor is, ha 2 fejjel nagyobb az illető. És külön érzéke van ahhoz, hogy mindig észrevegye, hol kezdődik a balhé.
De nem erre voltam kíváncsi, hiszen TUDOM, hogy a magatartása nem példás, gyakran még csak nem is jó.
Az a kitűnő, aki mindenből ötös.
Akkor vidd speciális iskolába ha szerinted egy verekedős gyerek egy kalap alá vehető egy diszlexiással.
Minden 2. gyerek manapság adhd, sni, idegrendszerileg éretlen, stb. Minden gyerekre nyomnak egy ilyen diagnózist amelyik kezelhetetlen vagy a tanulmanyaival van gond. Közvetlen környezetemben tapasztalom: a gyerek csak 3-4-es tanuló, már viszik dokihoz mert tuti idegrendszeri éretlenség. Verekedik és nem fogad szót, tutira sni-s. Ja és persze mindegyik verekedős haaaatalmas igazságérzettel rendelekezik a rossz tanuló meg amúgy egy istenadta zseni aki majd beérik csak hát idegrendszeri éretlensege van.
Ez azért valahol szomorú.
A jegy osztogatás iszonyatosan relatív, a leginkább a tanártól függ.
Az unokatesóm fia egy kis faluba jár általánosba és az osztályukba(3.) 6tanuló lett 4-es a többi csak is ötös.????
Èn meg azon szenvedtem az év elején, hogy a másodikas gyerekem tanárnöje iszonyat szigorúan osztályoz. 0-1 hiba 5-s, 2-3 hiba négyes... Ezen túl kellett esnem, hogy bizony elég egy évben 3-4 hibát elkövetni és nem lesz 5-s a gyerek, DE amit én nagyon fontosnak érzek, hogy 3-nál rosszab senki nem lesz 4-ig, mert a cél, hogy a tanult anyagot mindenki tudja, így megbarátkoztam azzal, hogy habár 4-es lesz a gyerek, de az anyagot nagyon jól tudja.
Tanárként írom:
Ha egy gyerek ADHD miatt pl. izeg-mozog órán, feláll a helyéről, bekiabálja a jó válaszokat, azt tolerálom, nem fog leromlani miatta a magatartása.
Ha azonban bántalmaz másokat, azt már nem tolerálom. Nagyon súlyos következményei lehetnek... van olyan ADHD-s gyerek az iskolánkban, akinek a szülei mentegetik a gyereket, hogy jaj, hát ADHD-s, nem tudja, mit csinál, közben a gyerek már TÉNYLEG közveszélyes.
Igenis meg lehet tanítani a gyereknek, hogy a felgyülemlett feszültségét ne a társain vezesse le - tapasztalatból írom. Igaz, ezt nem feltétlenül intőkkel lehet elérni, és nem is csak az iskola feladata, sőt... leginkább a szülőé. Írom ezt úgy, hogy a saját gyerekemnek is voltak nagyon komoly dühkitörései korábban, bántalmazott is másokat, de sikerült kezelni a helyzetet még idejében.
Abba gondolj bele, hogy ha valami komoly sérülést okoz valakinek, akkor NEM lesz mentség az ADHD! Márpedig erre sajnos mindig van esély...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!