Mi számít kitűnő bizonyítványnak?
Csak a tanulmányi átlag számít bele, vagy a magatartás-szorgalom jegyek is?
Oké, ha minden 5-ös, akkor a szorgalom nem lehet nagyon más, mint példás, de attól még mondjuk lehet égetnivalóan rossz, balhés a gyerek.
Szóval kitűnőnek hívják ezt is? Vagy ebben az esetben már "csak" jeles?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kvázi nem képes példásan viselkedni, nem úgy van huzalozva a kis agya.
Akkor ne vidd átlagos iskolába, normális gyerekek mellé.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Köszi, tökéletesen megállja a helyét normális iskolában, csak mint "átlag" ADHD-s, hatalmas igazságérzettel rendelkezik, és ha pl valaki fellök vagy megüt egy kisebbet, várhatóan nekimegy még akkor is, ha 2 fejjel nagyobb az illető. És külön érzéke van ahhoz, hogy mindig észrevegye, hol kezdődik a balhé.
De nem erre voltam kíváncsi, hiszen TUDOM, hogy a magatartása nem példás, gyakran még csak nem is jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a kitűnő, aki mindenből ötös.
Akkor vidd speciális iskolába ha szerinted egy verekedős gyerek egy kalap alá vehető egy diszlexiással.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minden 2. gyerek manapság adhd, sni, idegrendszerileg éretlen, stb. Minden gyerekre nyomnak egy ilyen diagnózist amelyik kezelhetetlen vagy a tanulmanyaival van gond. Közvetlen környezetemben tapasztalom: a gyerek csak 3-4-es tanuló, már viszik dokihoz mert tuti idegrendszeri éretlenség. Verekedik és nem fogad szót, tutira sni-s. Ja és persze mindegyik verekedős haaaatalmas igazságérzettel rendelekezik a rossz tanuló meg amúgy egy istenadta zseni aki majd beérik csak hát idegrendszeri éretlensege van.
Ez azért valahol szomorú.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A jegy osztogatás iszonyatosan relatív, a leginkább a tanártól függ.
Az unokatesóm fia egy kis faluba jár általánosba és az osztályukba(3.) 6tanuló lett 4-es a többi csak is ötös.????
Èn meg azon szenvedtem az év elején, hogy a másodikas gyerekem tanárnöje iszonyat szigorúan osztályoz. 0-1 hiba 5-s, 2-3 hiba négyes... Ezen túl kellett esnem, hogy bizony elég egy évben 3-4 hibát elkövetni és nem lesz 5-s a gyerek, DE amit én nagyon fontosnak érzek, hogy 3-nál rosszab senki nem lesz 4-ig, mert a cél, hogy a tanult anyagot mindenki tudja, így megbarátkoztam azzal, hogy habár 4-es lesz a gyerek, de az anyagot nagyon jól tudja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tanárként írom:
Ha egy gyerek ADHD miatt pl. izeg-mozog órán, feláll a helyéről, bekiabálja a jó válaszokat, azt tolerálom, nem fog leromlani miatta a magatartása.
Ha azonban bántalmaz másokat, azt már nem tolerálom. Nagyon súlyos következményei lehetnek... van olyan ADHD-s gyerek az iskolánkban, akinek a szülei mentegetik a gyereket, hogy jaj, hát ADHD-s, nem tudja, mit csinál, közben a gyerek már TÉNYLEG közveszélyes.
Igenis meg lehet tanítani a gyereknek, hogy a felgyülemlett feszültségét ne a társain vezesse le - tapasztalatból írom. Igaz, ezt nem feltétlenül intőkkel lehet elérni, és nem is csak az iskola feladata, sőt... leginkább a szülőé. Írom ezt úgy, hogy a saját gyerekemnek is voltak nagyon komoly dühkitörései korábban, bántalmazott is másokat, de sikerült kezelni a helyzetet még idejében.
Abba gondolj bele, hogy ha valami komoly sérülést okoz valakinek, akkor NEM lesz mentség az ADHD! Márpedig erre sajnos mindig van esély...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!