Most akkor mit is gondoljak a gyerekem tanulmányáról?
Fiam másodikas. A tanárnéni minden beszélgetésen azt mondja, hogy a gyerek milyen jól teljesít, az osztályban az elsö 5 legjobb között van, ök fej fej mellett vannak. Mindig szuper gyors. Èn azt látom, hogy gyors de sokszor hibázik, szerintem azért mert ö akar mindig az elsö lenni.
ìrtak idén 2 proba dolgozatot már, és ott is többet hibazott, és ha átszámolnám akkor egy jó 4 lett neki az egyik. De hibát az órai munkákba is itt ott látok, és szerintem nem a tudás hiány, hanem a gyorsasag áll mögötte. Viszont ami engem zavar, hogy a tanárnö szuper gydereknek tartja, és mindig csak azt mondja, hogy milyen jól teljesít. Na de mi lesz, ha most elkezdenek már rendes jegyeket szerezni? Ott a hiba hiba lesz és a gyorsaság nem számít, és úgy érzem, hogy a tanár csak ezzel a hozzá állással vissza húzza öt. ùgy érzem nem a jó eredményre ösztönzi, hanem a gyorsaságra. Ès ez a fiamnak szuperül tetszik, na de ez nem viszi elöre.
Hiába beszéltem a tanárral eröl, ö csak azt mondja nincs miért aggodnom, mert a gyerek jól teljesít. Na de nekem a jó teljesítés 5-st jelent. Ok mondhatná a tanár, hogy a gyerek ügyes jól telejsít de... és ide tenni, hogy miért is ír 4-es dolgozatot, és akkor én elfogadnám a gyereket 4-es tanulónak. Na de ha tanár isteníti a gyereket, pedig a teljesítménye csak kisebb.
EGy kedves építö kritikát kellene a tanárnak a gyerek felé nyilvánítani, ahol a gyerek talán érezné, hogy jobban a minöségre is figyelni kellene. Èn állandóan mondom, de a gyerek is tudja mit gondol a tanár róla.
Van máshol is ilyen, hogy a gyerek 4-re teljesít és még is a tanár csak is szuper jót mond róla?
4: Jó
5: Kiváló
A gyereked jól teljesít. Ezzel mi a baj? A sok kis hiba inkább a figyelmetlenség miatt van. Ezt tudjàtok kicsit fejleszteni.
A tanár hozzáállása szuper, abban erősíti, amiben jó. Nem igaz, hogy a gyorsaság nem számít.
A te hozzáállásod viszont rossz: ne a hibát keresd a gyerekben, és ne csak a kiválóval elégedj meg. Most alapozza meg a tanár a gyerekben a tudasvàgyat, és a tanulás szeretetét. Ha lelombozód, akkor azt fogja érezni, hogy ő semmiben sem elég jó, hiába igyekszik.
Később még jobban kiviláglik, hogy miben erős, tehetséges, és mi nem megy. Érdekes, hogy sok szülő azt elfogadja, hogy a tesi vagy a rajz 4-es, esetleg 3-as. Nem lehet mindenki olimpikon vagy művész. De ugyanaz a szülő nem érti meg, hogy matematikus, orvos, vagy író sem lehet mindenkiből.
Beteg vagy. Jól teljesít. Látja, hogy jó az esze. Hibázik mint mindenki.
Nem a tanárral van baj, hanem veled.
Jézusom még egy szülő, akinek csak az 5-ös számít jó jegynek, más nem. Ilyenek voltak az én szüleim is. Ilyen maximalisták. Persze miért? Hogy tudjon hencegni a többi szülő közt, bezzeg az ő gyereke! Okos a gyereked, és a nagy elvarasok miatt kapkod szerencsétlen. Ennyit kell kiküszöbölni, hogy ne kapkodjon, hanem legyen alapos.
"Na de nekem a jó teljesítés 5-st jelent."
Ez a mondat alapján viszont nem tartalak jó szülőnek. Ez így mindent elmond. Majd csinálsz szerencsétlen gyerekből egy mindig a tökéletesre törekvő idegroncsot. Van ilyen gyerek a közelemben. Annyira jól akar teljesíteni a szülei nyomasara, ha már nem hibátlan a dolgozata teljesen össze van törve. Állandóan stresszes, feszült. És csak alsó tagozatos. Fejezd be ezt a hozzaallast, ha nem akarod tönkre tenni a gyerekedet. Mert ezzel azt fogod tenni.
"Nem igaz az, hogy az iskolai jegy bármit jelentene, tudjuk, hogy pont a tehetséges gyerek nem fog egyenletesen teljesíteni, mindenből jó jegyet hozni. Kettőből vagy egyből vagy háromból jó lesz, a többit, bocsánat, leszarja, mert a tehetség deviáns. Na most ezt a magyar iskola nemhogy nem honorálja, nem bírja elviselni"
(Vekerdy)
Ülj le a gyerekkel tanulni otthon is, mert ha kapkod hibázok nem jó tanuló.
Nem örülnék ennek, miért kell a gyorsaságot dícsérni??
" Na de nekem a jó teljesítés 5-st jelent."
Szuper, zaklasd akkor a gyereked, neveld belé már most a szorongást. Legyen csak később önbizalomhiányos,depressziós,öncsonkítós tini.
Te normális vagy?
Ezzel a hozzáállással TE fogsz ártani a gyerekednek. Ez a nagy "nekem a jó teljesítés 5-st jelent. " felfogás fog komoly problémákat okozni.
A négyes nagyon is jó jegy, hidd el később fog kapni hármast,kettest, sőt bizony egyese is lesz. Fogadd el. Nem tökéletes kis robotod van,hanem gyereked..
A gyerek JÓL teljesít, tehát 4-es. Ha 5-ös lenne, KIVÁLÓAN teljesítene. Ennyi.
A 4-es JÓ, ne éreztesd a gyerekeddel, hogy ez nem elég neked, mert nem lesz jó vége.
Enyém magyarból 4-es. Ott haragszik is a tanár miatta, mert egyértelműen 5-ös a gyerek tudása, de nem figyel oda a feladatokra, nem azt csinálja, amit kellene. Viszont az enyém figyelemzavaros. Ezt elfogadtam, és bár a tanítónő szerint ne elégedjek meg a 4-essel, én tudom, hogy az 5-ös, csak az állapota miatt nem képes még jobbra. De rajta vagyunk :)
Itt azt akartam írni, hogy a tanárnö most azért dicséri mert gyors a gyerek. Na de a dolgozatban ez nem fogja a tanárnöt sem érdekelni, és jegyben akár 3-st is kaphat mert hibázik.
A tanárnö azt is mondhatná, mikor a gyerek iszonyat gyorsan késsz van, hogy akkor most nézd át amit csináltál, ha hibát látsz benne javítsd ki... De ezt nem teszi, hanem a tanárnönek elég, hogy gyorsan de hibássan késsz a gyerek.
Èn meg hiába mondom a gyereknek, hogy bizony a gyorsaság senkit nem érdekel, az eredmény a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!