Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » 2. osztályos gyermeknek már...

2. osztályos gyermeknek már folyékonyan kell tudnia olvasni?

Figyelt kérdés
Akinek van másodikos gyermeke, leírná, hogy hogyan olvas a gyermeke? Keveri még esetleg a betuket. akadozva olvas?
2016. nov. 26. 18:56
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk igen, rengeteget olvasnak.
2016. nov. 26. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
18%

annak idejen, amikor en voltam masodikos, ez elvaras volt. videki iskolaba jartam, de gondolom varosban is igy volt. elvartak, hogy 2.ban ( foleg a 2. felevben,) mar mindenki tudjon folyekonyan olvasni, es barmily hihetetlen, ezt a 95% tudta teljesiteni. manapsag mar az se baj, ha a gyerek az iskolaban se szobatiszta , szval nyugi , a te gyereked nincs lemaradva a mai atlagtol!

sokat foglalkozz vele , probald megszerettetni vele az olvasast ,mert ez kesobb meg elonyere valik.

2016. nov. 26. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
36%
Manapság nagyon lejjebb adtàk a színvonalat, így a követelményeket is.
2016. nov. 26. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Az enyém folyékonyan olvas, idegen szöveget is.

Van az osztályban aki akadozik, de ok is szépen alakulnak.

2016. nov. 26. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Az enyém folyékonyan olvasott másodikban, de egyébként negyedik végére a követelmény, hogy olyan gyorsan olvasson, ahogy beszél.
2016. nov. 26. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Az én kisfiam is folyékonyan, kifejezően olvas, idegen szöveggel is szinte hibátlanul boldogul. De neki 2 év előnye van, mert már középsőben megtanult olvasni, elsőben megyei olvasóversenyt is nyert.

Az osztályában a gyerekek 90% olvas folyamatosan.

2016. nov. 26. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
69%
Alter (pl Waldorf) megközelítésből erős alapozásra volna inkább szükség, tehát az első négy évben végig olvasni tanulni, nem erőltetni semmit, hanem játékosan, apránként haladva és rengeteget ismételve; és NEM elvárni a folyamatos olvasást már másodikra; hanem csak negyedikre.
2016. nov. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Igen folyamatosan kell olvasni! Max akinek lassabban megy, annak akadozva kicsit, de begyakorolt többször olvasott szöveget akkor is folyamatosan kell tudnia olvasni.


Ha a betüket is keveri és nem megy az olvasàs,akkor lehet diszlexiàs, érdemes lenne nevtanba vinni.

2016. nov. 26. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

De itt a hivatalos:

Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget hibátlanul vagy legfeljebb 1-2 hibával fel tud olvasni.

Olvasása szöveghű, jól tagolt és kifejező. Leginkább csak újrakezdési hiba fordul elő.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy 3-4 hibánál többet nem

követ el. Olvasása hallható, érthető és folyamatos, de még nem elég kifejező. Olvasástechnikai

hibáit önállóan javítja. Leggyakoribb hibája a mást olvasás vagy az újrakezdés.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy olvasása hallható és érthető.

Tipikus olvasástechnikai hibái: újrakezdés, mást olvasás, betűtévesztés vagy betűcsere. Ezeket

a hibákat tanítói segítséggel javítani tudja.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy 3-4 olvasástechnikai hibánál

többet nem ejt ugyan, de tempója lassú, az írásjeleket gyakran nem veszi figyelembe, és nem

törekszik a kifejező hanglejtésre és hangsúlyozásra.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget megfelelő tempóban fel tud olvasni úgy, hogy

törekszik az írásjelek figyelembe vételére és a kifejező hangsúlyozásra, de gyakran (5-nél

többször) követ el olvasástechnikai hibát. Leggyakoribb ezek közül az újrakezdés, a mást

olvasás, a betűtévesztés vagy a betűcsere. Ezeket a hibákat tanítói segítséggel javítani tudja.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget aránylag pontosan olvas, de egyelőre a helyes

tagolásra és a kifejező hangsúlyra, hanglejtésre szinte egyáltalán nem képes. Mindez főkéntabból ered, hogy sem a felkészüléskor, sem a felolvasáskor nem törekszik a szöveg

jelentéstartalmának megértésére. Speciális gyakorlási módszer alkalmazására van szükség.

 Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget is csak lassú tempóban, akadozva tud felolvasni.

Közben gyakran követ el olvasástechnikai hibát, az írásjeleket többnyire nem veszi figyelembe,

s mindebből következően nem tud a kifejező hangsúlyozásra és hanglejtésre sem figyelni. A

hibák (újrakezdés/ mást olvasás/ betűtévesztés/ betűcsere) főleg abból erednek, hogy a néma

olvasással történő felkészülés technikáját még nem sajátította el kellő biztonsággal, és nem

törekszik a szöveg megértésére sem. Mindez erősen veszélyezteti a sikeres

továbbhaladást.

Szövegértés bizonyítása szóban

 Képes elmélyülten, magában olvasni és az olvasottak tartalmáról beszámolni vagy beszélgetni.

 Egyelőre sajnos 10 percnél tovább nemigen képes magában olvasni, de az olvasottakat többé-

kevésbé pontosan fel tudja idézni.

 Látszólag képes magában olvasni, de az olvasottak tartalmát csak nagyon pontatlanul tudja

felidézni. Mindez erősen veszélyezteti a sikeres továbbhaladást.

Szövegértés bizonyítása írásban

 Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, és az ahhoz kapcsolódó

feladatokat írásban egyedül megoldja. Feladatértelmezési problémái általában nincsenek.

 Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó

feladatokat írásban csak segítséggel tudja megoldani. Segítséget általában a feladatok

utasításának értelmezésében igényel.

 Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó

feladatok közül csak az egyszerűbbeket tudja önállóan megoldani. Szókincsének és

szövegalkotási képességének hiányosságai miatt egyelőre gondot jelentenek számára az olyan

feladatok, amelyekre a megoldás nem található meg szó szerint a szövegben, hanem a

megértett összefüggések alapján önállóan kellene azt megfogalmazni.

 Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó

feladatok közül csak a legegyszerűbbeket tudja önállóan megoldani. Egyelőre sajnos gondot

jelent számára a szövegben való eligazodás, a szövegből való visszakeresés is. Mindez erősen

veszélyezteti a sikeres továbbhaladást. Év végén esetleg felvetődhet az évismétlés

kezdeményezése. Nagy szüksége van arra, hogy minél többször otthon is lehetősége legyen

az olvasottakról beszélgetni valakivel, hogy a szöveg jelentését közösen értelmezhesse egy felnőttel.

2016. nov. 26. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
A lányom 2. osztályos, elsőre nem olvas szépen, időnként irányt cserél, szótagol, akadozik. Mivel év eleje óta is sokat javult, nem aggódok. A szövegértése így is jó, az utolsó is 100% lett. Amit 2-3-szor már elolvasott, azt folyékonyan tudja, de szerintem fejből is elmondaná, mert hamar tanul.
2016. nov. 27. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!