2. osztályos gyermeknek már folyékonyan kell tudnia olvasni?
annak idejen, amikor en voltam masodikos, ez elvaras volt. videki iskolaba jartam, de gondolom varosban is igy volt. elvartak, hogy 2.ban ( foleg a 2. felevben,) mar mindenki tudjon folyekonyan olvasni, es barmily hihetetlen, ezt a 95% tudta teljesiteni. manapsag mar az se baj, ha a gyerek az iskolaban se szobatiszta , szval nyugi , a te gyereked nincs lemaradva a mai atlagtol!
sokat foglalkozz vele , probald megszerettetni vele az olvasast ,mert ez kesobb meg elonyere valik.
Az enyém folyékonyan olvas, idegen szöveget is.
Van az osztályban aki akadozik, de ok is szépen alakulnak.
Az én kisfiam is folyékonyan, kifejezően olvas, idegen szöveggel is szinte hibátlanul boldogul. De neki 2 év előnye van, mert már középsőben megtanult olvasni, elsőben megyei olvasóversenyt is nyert.
Az osztályában a gyerekek 90% olvas folyamatosan.
Igen folyamatosan kell olvasni! Max akinek lassabban megy, annak akadozva kicsit, de begyakorolt többször olvasott szöveget akkor is folyamatosan kell tudnia olvasni.
Ha a betüket is keveri és nem megy az olvasàs,akkor lehet diszlexiàs, érdemes lenne nevtanba vinni.
De itt a hivatalos:
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget hibátlanul vagy legfeljebb 1-2 hibával fel tud olvasni.
Olvasása szöveghű, jól tagolt és kifejező. Leginkább csak újrakezdési hiba fordul elő.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy 3-4 hibánál többet nem
követ el. Olvasása hallható, érthető és folyamatos, de még nem elég kifejező. Olvasástechnikai
hibáit önállóan javítja. Leggyakoribb hibája a mást olvasás vagy az újrakezdés.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy olvasása hallható és érthető.
Tipikus olvasástechnikai hibái: újrakezdés, mást olvasás, betűtévesztés vagy betűcsere. Ezeket
a hibákat tanítói segítséggel javítani tudja.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget fel tud olvasni úgy, hogy 3-4 olvasástechnikai hibánál
többet nem ejt ugyan, de tempója lassú, az írásjeleket gyakran nem veszi figyelembe, és nem
törekszik a kifejező hanglejtésre és hangsúlyozásra.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget megfelelő tempóban fel tud olvasni úgy, hogy
törekszik az írásjelek figyelembe vételére és a kifejező hangsúlyozásra, de gyakran (5-nél
többször) követ el olvasástechnikai hibát. Leggyakoribb ezek közül az újrakezdés, a mást
olvasás, a betűtévesztés vagy a betűcsere. Ezeket a hibákat tanítói segítséggel javítani tudja.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget aránylag pontosan olvas, de egyelőre a helyes
tagolásra és a kifejező hangsúlyra, hanglejtésre szinte egyáltalán nem képes. Mindez főkéntabból ered, hogy sem a felkészüléskor, sem a felolvasáskor nem törekszik a szöveg
jelentéstartalmának megértésére. Speciális gyakorlási módszer alkalmazására van szükség.
Felkészülés után 5-6 mondatos szöveget is csak lassú tempóban, akadozva tud felolvasni.
Közben gyakran követ el olvasástechnikai hibát, az írásjeleket többnyire nem veszi figyelembe,
s mindebből következően nem tud a kifejező hangsúlyozásra és hanglejtésre sem figyelni. A
hibák (újrakezdés/ mást olvasás/ betűtévesztés/ betűcsere) főleg abból erednek, hogy a néma
olvasással történő felkészülés technikáját még nem sajátította el kellő biztonsággal, és nem
törekszik a szöveg megértésére sem. Mindez erősen veszélyezteti a sikeres
továbbhaladást.
Szövegértés bizonyítása szóban
Képes elmélyülten, magában olvasni és az olvasottak tartalmáról beszámolni vagy beszélgetni.
Egyelőre sajnos 10 percnél tovább nemigen képes magában olvasni, de az olvasottakat többé-
kevésbé pontosan fel tudja idézni.
Látszólag képes magában olvasni, de az olvasottak tartalmát csak nagyon pontatlanul tudja
felidézni. Mindez erősen veszélyezteti a sikeres továbbhaladást.
Szövegértés bizonyítása írásban
Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, és az ahhoz kapcsolódó
feladatokat írásban egyedül megoldja. Feladatértelmezési problémái általában nincsenek.
Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó
feladatokat írásban csak segítséggel tudja megoldani. Segítséget általában a feladatok
utasításának értelmezésében igényel.
Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó
feladatok közül csak az egyszerűbbeket tudja önállóan megoldani. Szókincsének és
szövegalkotási képességének hiányosságai miatt egyelőre gondot jelentenek számára az olyan
feladatok, amelyekre a megoldás nem található meg szó szerint a szövegben, hanem a
megértett összefüggések alapján önállóan kellene azt megfogalmazni.
Képes arra, hogy egy kb. 15 mondatos szöveget némán elolvasson, de az ahhoz kapcsolódó
feladatok közül csak a legegyszerűbbeket tudja önállóan megoldani. Egyelőre sajnos gondot
jelent számára a szövegben való eligazodás, a szövegből való visszakeresés is. Mindez erősen
veszélyezteti a sikeres továbbhaladást. Év végén esetleg felvetődhet az évismétlés
kezdeményezése. Nagy szüksége van arra, hogy minél többször otthon is lehetősége legyen
az olvasottakról beszélgetni valakivel, hogy a szöveg jelentését közösen értelmezhesse egy felnőttel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!