Máshol is ezt hívják alsóban mateknak?
Két alsós kisgyermekem van. Már többedik évvégén szembesülök avval, hogy ha még évközben van is némi logikai feladat, vagy alapozás néha néha, a második félévben ahogy haladunk előre ennek vége. Dolgozat kizárólag számolásból van, mégpedig időre, mennyiséget. Van ahol 100 as lapnak hívják, van ahol rutinnak (több sulit megjártunk), Arra a kérdésre, hogy a matematika alapok lesznek el, vagy másból dolgozat, nemet válaszolt az összes tanár eddig. Mit lehet evvel tenni? hogy kizárólag a gyors fejszámolást osztályozzák? Az egyik gyerekemnél eddig egész évben 2 darab rendes matekdoga volt, amiben számegyenes, szöveges feladat, matematikai lapok is voltak, azokban 5 öst írt, leggyorsabb volt az osztályban. De kéthetente írnak időre számolást, amit vagy el se kezd, vagy a 15. példa után el elszámolja. És 100 ból így könnyen lesz 1 es. (van amikor 200 kell...) A másik gyereknél csak minden második doga ilyen időre számolós. Én kipróbáltam, én egyest kapnék... a nagyobbnál tuti, a 10. után összefolyik a sok szám a szemem előtt.. szóval szünet, aztán folytatom. De erre a suliban nincs lehetőség.
Máshol is ez van? hogy motiváljátok a monoton értelmetlen feladatokra a gyerekeket?
Én egyre inkább azt látom, hogy az egész oktatási rendszer egy halom fossá vált.
Könyörgöm. 6 óra egy elsős-másodikos gyereknek? Végig se tuja koncentrálni. 20 évvel ezelőtt első osztályban max. 4 óra volt délelőtt aztán napközi. Csá. Nem hiszem, hogy 20 év alatt alapvetően változtak meg a gyerekek meg a lényegi tananyag, hogy most már 6 órában kell nyomni nekik.
Újabban kizárólag versengő (nem kooperáló), szétterhelt kis zombikat akarnak csinálni szegény kölykökből. És ez nem csak a matekra vonatkozik.
Pl. 3. osztályos gyereknek másnapra feladnak 300 ! angol szót, hogy tanulja meg. WTF??? Nonszensz az egész.
De ez a romló tendencia egy rakás más helyen is megfigyelhető...
Már kezdek hinni a globális összeesküvés elméletekben, mert nem tudom elhinni, hogy véletlenül ilyen hülyék, akik ezeket kitalálják.
Hát igen én sem vagyok hive anbak hogy leterhelik őket.kihasználják hogy a gyerek agya mint a szivacs mindent magába sziv, minek fáramászni ha a tanulas tobbet ér :(
Olyat is olvastam hogy szerintük egy gyereknek mindegy hogy mesét olvas e v napoleon eletrajzát...szerencsere ezt megcáfolták :) agyontanult kisgyerejtol aki Amerika történelmét adta elö a végén megkérdezték mi az hogy Amerika. Es zavart csend...
13 as... lehet én is ezért akadok ki, mint apád, mert mérnök lennék úgy gyárilag ;) :)
amúgy akik nem értik miről beszélek, talált egy barátom hozzá linket...
de még nyolcadikban se tudják sokan mi az a négyzet, vagy rombusz, vagy egyenlő szárú háromszög. Vagy mi az a nagyságrendben kerekítés... Viszont pillanatokon belül összeadnak fejben... Aminek sehol se veszik hasznát, még könyvelőként se, mert ott is muszáj papírra leírni, illetve könyvelőprogramokat használnak. én szalaggyári képzésnek hívom... Mintha a matekot titkolni kéne, ahhoz tilos lenne hozzájutni a gyerekeknek.
egy másodikos tanítót nem bírtam ki, megkérdeztem évvégén, hogy mérések, vagy az óra miért nem volt egész évben egyáltalán? azt válaszolta, hogy mert úgyse tudják megtanulni a gyerekek, buták hozzá. bevallom itt kissé megdöbbentem. (nekem mindkettő gyerek már elsős korában ismerte pl a rendes órát, pedig nem is tanítottuk külön, csak időnként közöltük az időt, és van hagyományos óra a falon) de suliban elő se vették, se a mérőszalagot, se az órát. Persze évelején meg kellett venni, ha nem volt, beírva, hogy mérőszalag kimaradt... így fogalmazódott bennem meg évvégén a kérdés, hogy minek is kellett??
Utolsó: az óra a 360 fok, kör, törtrész ill geometria alapjaihoz segít gyakorlati alkalmazással. Illetve később körmozgás... soroljam? Ezt tényleg oviban mind elmondják meg otthon??
A mérésen mit nem értesz? A fizika mond vmit?
Nem mellékesen ez mindig iskolai tananyag volt. És ha olvastál bennem úgy merült fel a kérdés, hogy megvásároltatta a tanár a dolgokat, aztán sose vették elő.
A 17 es a 15 ösnek válasz.
16 os. Pedig másodikban ez 90% alatt egyes... legalábbis a nagyobbiknál így volt. Szorzás osztásnál pedig 75 példában diktálásra egy hiba négyes két hiba hármas három hiba kettes négy hiba pedig már egyes volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!