Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Máshol is ezt hívják alsóban...

Máshol is ezt hívják alsóban mateknak?

Figyelt kérdés

Két alsós kisgyermekem van. Már többedik évvégén szembesülök avval, hogy ha még évközben van is némi logikai feladat, vagy alapozás néha néha, a második félévben ahogy haladunk előre ennek vége. Dolgozat kizárólag számolásból van, mégpedig időre, mennyiséget. Van ahol 100 as lapnak hívják, van ahol rutinnak (több sulit megjártunk), Arra a kérdésre, hogy a matematika alapok lesznek el, vagy másból dolgozat, nemet válaszolt az összes tanár eddig. Mit lehet evvel tenni? hogy kizárólag a gyors fejszámolást osztályozzák? Az egyik gyerekemnél eddig egész évben 2 darab rendes matekdoga volt, amiben számegyenes, szöveges feladat, matematikai lapok is voltak, azokban 5 öst írt, leggyorsabb volt az osztályban. De kéthetente írnak időre számolást, amit vagy el se kezd, vagy a 15. példa után el elszámolja. És 100 ból így könnyen lesz 1 es. (van amikor 200 kell...) A másik gyereknél csak minden második doga ilyen időre számolós. Én kipróbáltam, én egyest kapnék... a nagyobbnál tuti, a 10. után összefolyik a sok szám a szemem előtt.. szóval szünet, aztán folytatom. De erre a suliban nincs lehetőség.

Máshol is ez van? hogy motiváljátok a monoton értelmetlen feladatokra a gyerekeket?



2016. máj. 10. 20:00
1 2 3 4
 11/39 anonim ***** válasza:
87%

Én egyre inkább azt látom, hogy az egész oktatási rendszer egy halom fossá vált.


Könyörgöm. 6 óra egy elsős-másodikos gyereknek? Végig se tuja koncentrálni. 20 évvel ezelőtt első osztályban max. 4 óra volt délelőtt aztán napközi. Csá. Nem hiszem, hogy 20 év alatt alapvetően változtak meg a gyerekek meg a lényegi tananyag, hogy most már 6 órában kell nyomni nekik.


Újabban kizárólag versengő (nem kooperáló), szétterhelt kis zombikat akarnak csinálni szegény kölykökből. És ez nem csak a matekra vonatkozik.


Pl. 3. osztályos gyereknek másnapra feladnak 300 ! angol szót, hogy tanulja meg. WTF??? Nonszensz az egész.


De ez a romló tendencia egy rakás más helyen is megfigyelhető...


Már kezdek hinni a globális összeesküvés elméletekben, mert nem tudom elhinni, hogy véletlenül ilyen hülyék, akik ezeket kitalálják.

2016. máj. 10. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/39 anonim ***** válasza:
100%

Hát igen én sem vagyok hive anbak hogy leterhelik őket.kihasználják hogy a gyerek agya mint a szivacs mindent magába sziv, minek fáramászni ha a tanulas tobbet ér :(

Olyat is olvastam hogy szerintük egy gyereknek mindegy hogy mesét olvas e v napoleon eletrajzát...szerencsere ezt megcáfolták :) agyontanult kisgyerejtol aki Amerika történelmét adta elö a végén megkérdezték mi az hogy Amerika. Es zavart csend...

2016. máj. 10. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/39 anonim ***** válasza:
100%
Én 1989-ben kezdtem az elsőt. Az első két évben voltak szöveges feladatok, számegyenes, mértékegységek, stb., aztán a 3. és 4. osztály nem szólt másról csak a fejszámolásról, állandóan röpdolgozatokat írtunk belőle. Ezen kívül még arra emlékszem, hogy megtanultunk írásban számolni, semmi más nem volt. Az első két évben imádtam a matekot, kitűnő voltam belőle, aztán harmadikban 3-4-es eredménnyel kezdtem a fejszámolást. Utáltam az egészet, de aztán ez elmúlt, és felső tagozatban már volt minden. Még annyi rémlik, hogy a mérnök apám megbotránkozva mesélte a rokonoknak, ők meg elhűlve hallgatták, hogy szegény gyerekek kétjegyűt szoroznak fejben kétjegyűvel, időre, hát rémes... :D Szóval nem hiszem, hogy ez mai találmány lehet.
2016. máj. 10. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/39 A kérdező kommentje:

13 as... lehet én is ezért akadok ki, mint apád, mert mérnök lennék úgy gyárilag ;) :)


amúgy akik nem értik miről beszélek, talált egy barátom hozzá linket...

[link]


de még nyolcadikban se tudják sokan mi az a négyzet, vagy rombusz, vagy egyenlő szárú háromszög. Vagy mi az a nagyságrendben kerekítés... Viszont pillanatokon belül összeadnak fejben... Aminek sehol se veszik hasznát, még könyvelőként se, mert ott is muszáj papírra leírni, illetve könyvelőprogramokat használnak. én szalaggyári képzésnek hívom... Mintha a matekot titkolni kéne, ahhoz tilos lenne hozzájutni a gyerekeknek.


egy másodikos tanítót nem bírtam ki, megkérdeztem évvégén, hogy mérések, vagy az óra miért nem volt egész évben egyáltalán? azt válaszolta, hogy mert úgyse tudják megtanulni a gyerekek, buták hozzá. bevallom itt kissé megdöbbentem. (nekem mindkettő gyerek már elsős korában ismerte pl a rendes órát, pedig nem is tanítottuk külön, csak időnként közöltük az időt, és van hagyományos óra a falon) de suliban elő se vették, se a mérőszalagot, se az órát. Persze évelején meg kellett venni, ha nem volt, beírva, hogy mérőszalag kimaradt... így fogalmazódott bennem meg évvégén a kérdés, hogy minek is kellett??

2016. máj. 10. 22:18
 15/39 anonim ***** válasza:
21%
nem értem, mi a nagy ügy a mérőszalagon meg az órán. szerintem azt otthon szokás megtanulni szülőktől, különben se kell hozzá nagy ész. az órát kicsit nehezebb megérteni, de azt szerintem már az ovisok is szokták tudni, ezért nme téma iskolában. legalábbis mi elsőben már néztük a faliórát, és tudtuk, mikor van szünet.
2016. máj. 10. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/39 anonim ***** válasza:
100%
Megcsináltam, fél perc maradt, egy hiba, az is inkább elgépelés. de ez nagyon nem való másodikosoknak. 4-5 esetleg, de ott is nehéz
2016. máj. 11. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/39 A kérdező kommentje:

Utolsó: az óra a 360 fok, kör, törtrész ill geometria alapjaihoz segít gyakorlati alkalmazással. Illetve később körmozgás... soroljam? Ezt tényleg oviban mind elmondják meg otthon??

A mérésen mit nem értesz? A fizika mond vmit?


Nem mellékesen ez mindig iskolai tananyag volt. És ha olvastál bennem úgy merült fel a kérdés, hogy megvásároltatta a tanár a dolgokat, aztán sose vették elő.

2016. máj. 11. 00:07
 18/39 A kérdező kommentje:

A 17 es a 15 ösnek válasz.


16 os. Pedig másodikban ez 90% alatt egyes... legalábbis a nagyobbiknál így volt. Szorzás osztásnál pedig 75 példában diktálásra egy hiba négyes két hiba hármas három hiba kettes négy hiba pedig már egyes volt...

2016. máj. 11. 00:11
 19/39 anonim ***** válasza:
100%
Azért matekórán elsősorban a logikai készségek, divergens gondolkodás, pontosság fejlesztését gondolnám célnak, ha már készségfejlesztésről beszélünk, ezzel szemben az általad leírtak maximum a stressztűrést vagy a monotóniatűrést fejleszthetik. Arra gondolok, valszleg ez a szuper új tanterv és tankönyvcsalád lehet az oka a változásnak.
2016. máj. 11. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/39 anonim ***** válasza:
100%
Én nem ezt tapasztalom. Harmadikos a nagyobb gyerekem (a kicsi elsős, ott még kevesebb a tapasztalat), és igaz, hogy a fejszámolás folyamatosan elöl van tartva (nem nem százasával, hanem mondjuk 15 műveletből egy röpi), de ezen kívül tanultak írásbeli összeadást és kivonást, mértékváltásokat, törteket, geometriából néhány sokszög nevét, a derékszöget, kerületszámítást, volt egy pici kombinatorika is... most hirtelen ennyi jut eszembe. Mondjuk pl. törtekből meg kombinatorikából nem írtak dogát, de úgy gondolom, hogy nem is kell mindenből, lényeg, hogy foglalkoztak vele.
2016. máj. 11. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!