Általános iskola kiválasztásánál mik a főbb szempontok számotokra? Mi a legfontosabb?
Beszélgetés alapján csak emberileg tudnám eldönteni, hogy szimpatikus-e, úgy, mint bárki másról, akár az utcán, boltban. Nyilván, ha valami fontos nekem, rákérdeznék, hogy miként gondolkodik róla, ez konkrétabb dolog.
De ami alapján igazán dönteni lehet szerintem, az az, ha látom-hallom őt gyerekek között. Lehet bemutató órán is, bár olyan órákat senki nem tart a valóságban, erre sokszorosan felkészülnek, stb. de azért néhány dolog ebből is leszűrhető, mert teljesen senki nem tud kibújni a bőréből. Az igazán hasznos, amikor például udvaron, folyosón hallom beszélni a gyerkekkel, látom mozogni köztük, látom, hogyan viszonyul hozzájuk.
FOntos még nagyon, hogy módszertanilag mennyire felkészült, hogy tudja kezelni az eltérő képességű gyerekek igényeit, tudja-e biztosítani, hogy a gyengébbek is apránként felzárkózzanak, ugyanakkor a tehetségesek ne unatkozzanak, hanem nekik is biztosítson élményeket.
Nagyon rossz emberismerő vagyok,így a tanítónő személye számomra nem annyira fontos,mert majd a gyakorlatban látszik beválik-e fogja-e szeretni a lányom.
Én anno egy nagyon népszerű iskolába jártam,ölték a szülők egymást hogy az ő gyerekük kerüljön be.De utáltam,és még nagyon sokan.Szóval az ilyen sulikat messzire kerülöm,a gyakorlókat is.Így is túl vannak terhelve a gyerekek,nem szeretném lóistállóba járatni.
Nekem többek között ilyen szempontjaim vannak: legyen sportolási,nyelvtanulási lehetőség.Legyen reggel-délután ügyelet,be lehessen menni a szülőnek az iskola épületébe (itt van nálunk egy olyan suli,hogy a szülő nem mehet be,16-kor kihajtják a gyerekeket,azt se látva kiért jöttek kiért nem) 17-ig legyen nyitva (van amelyik csak 16-ig én addigra nem érek oda) könnyen tudjak parkolni,kis létszámú osztályok legyenek.Vigyék őket sokat színházba,múzeum,kirándulni sztb
És mivel Szabolcsiak vagyunk,nekem fontos,hogy ne legyen tele az osztály "hátrányos helyzetű" gyerekkel.
Persze, fontos a tanár személye, de sajnos pont ő a legkevésbé biztos pont, hiszen bármi történhet (tapasztaltam).
Az iskola szemlélete fontos és a sportolási stb. lehetőségek.
Nálunk az is szempont volt, hogy ne legyen messze, hiszen egyszer majd egyedül fog közlekedni a gyerek és mivel Bp. agglomerációjában lakunk, ne kelljen majd órákat buszoznia-vonatoznia, elég lesz majd középiskolában.
Már felsős gyerek szülőjeként válaszolok, beleszőve az egykori gondolataimat, és a megtapasztalt valóságot is.
„Általános iskola kiválasztásánál mik a főbb szempontok számotokra?”
Főbb szempontok:
– milyen a gyerekem? Pl. sportos, izgő-mozgó, versenyorientált vagy lassabb, elmélyedősebb, kontemplatív típus – az előbbinek sporttagozat vagy „versenyistálló”, utóbbinak pl. művészeti orientáltságú vagy „családias” hangulatú iskola lehet jobb.
– mit várunk mi, szülők az iskolától? Pl. szeretné a szülő, hogy a gyerek már alsóban „hétzenés” legyen, teperjen, versenyekre járjon, sokféle szakkör, különóra kell neki vagy inkább azt szeretné, hogy legyen gyerek, maradjon ideje a szabad játékra, alakítson ki jó kapcsolatot a többi gyerekkel, ne versenytársként, hanem partnerként tekintsen rájuk?
– milyenek a tanítónők? Na ennek megállapítására nincs jó tippem, mi anno nagyon benéztük sajnos.
– milyen a többi szülő és odajáró gyerek? Ezt jól ítéltem meg, ilyen szempontból remek közegbe kerültünk.
– ne legyen túl messze az iskola. Nem akarom sem a gyereket sem magunkat azzal szívatni, hogy órákat caplatunk reggelente + az is igen jó, ha az osztálytársak a környéken laknak, így könnyebb közös programokat szervezni.
„Mi a legfontosabb?”
A fentiek közül számomra a közösség bizonyult a legfontosabbnak. Bár lehet, hogy a jó tanítók bármilyen „gyerekanyagból” közösséget tudnak formálni, de azért azt hiszem, nagyon nagy előny, ha a szülők értékrendje hasonló alapból.
„Nyílt napon lehet beszélni a leendő tanítókkal is? Mi alapján döntöd el hogy szimpi-e?”
Nem tudom, lehet-e beszélni a tanítókkal, nálunk rengeteg ember volt a nyíltnapokon…
„Mi alapján döntöd el, hogy szimpi-e?”
Ma már talán tudnám, hogy mit kell kérdeznem ehhez (a gyerekemmel kapcsolatban), de nem vagyok meggyőződve róla, hogy sikerülne valós képet kapnom a tanítónőről. A fiam szerint a nyílt napokon a tanítónők úgy viselkedtek (mikor ő volt 4.-es és jöttek az ovisok), mintha nem is ugyanazok az emberek lettek volna… Ez elég sokat elmond a nyílt napok életszerűségéről.
"Mi alapján döntöd el hogy szimpi-e? "
Ez igen nehéz így ismeretlenül, ezért mi több ovis szülővel összefogva kutakodtunk mindenhonnan. Ismerős anyukáktol, akiknek a nagyobb gyerekük hozza járt, vagy jól ismeri, es tud róla véleményt mondani. Körbekérdeztünk melyik tanárt ajánlják a nagyobb gyerekek szülei. Az ovonoktol is meg lehet kérdezni, mert általában ismerik a korzetes iskola tanárait. Es nagyrészt ez alapján döntöttünk. (Hogy jól-e az majd kiderül.)
De az igaz, hogy tényleg nemcsak a jo tanár számít. A légkör, a társaság ugyanúgy fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!