Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Kedves szülők! Ti tennétek...

Kedves szülők! Ti tennétek ilyen kivételezések esetén? Részletek lent.

Figyelt kérdés
Harmadikos lányom legjobb barátnőjével kivételezik egyik másik tanár néni, az egyikőjük különösen, méghozzá sokszor elég látványosan. Pl. valamelyik nap a lányom egész órán jelentkezett, egyszer sem szólitotta fel, mig a másik kislány kétszer jelentkezett, mind kétszer felszólitotta, majd óra végén beirt neki egy kisötöst órai munkára és megdicsérte. És ez minden napos dolog, mondhatni. Ezen kivül, amig a többieknek lecseszés, a "rosszabbaknak" még egyes is jár a meg nem csinált házi feladatért, addig ennek a kislánynak azt mondja kedvesen, hogy "nincs semmi baj, majd bepótolod". Vagy ha valamilyen atrocitás akad a gyerekek közt, mindig ezt a kislányt védi és nem hajlandó elhinni, hogy bizony ő is képes rosszra és van, hogy ő a "ludas" a dolgokban. És lehetne még sorolni az igazságtalanságokat. A körülményekről annyit tudok, hogy a kislány szülei mélyen vallásos katolikus emberek, akárcsak az emlitett tanárnő. Még elsőben mesélte az anyuka, hogy ugyanabba a templomba járnak. Látszik, hogy összetartanak, de ilyen pofátlan különbségeket tenni a gyerekek közt.. A szülők az igazgató helyettest is ismerik, szintén egy felekezetbe járnak, az anyuka ódákat zengett róla, hogy milyen jó ember és leleményes, meg kreativ stb., stb. De ami végképp kiverte a biztositékot nálam, amikor az emlitett kislány egy bizonyos másik tantárgyból, (amit egy másik tanár tanit), eléggé gyengén teljesit, csak amiről tudok az három darab hármas osztályzat év elejétől, az anyuka panaszkodta el és szidták a tanárt ezerrel, hogy nem úgy adja le a tananyagot, hogy a gyerekek megértsék. Valami "érdekes" módon a félévi osztályzata mégis ötös lett ebből a tantárgyból! A sok hármas után kapott a kislány még egy vagy két négyest igy a fél év vége felé és az utolsó dolgozatra ötöst. Igy kapott ő ötöst a félévi bizonyitványba. Ilyen van? Ha tanár olvassa ezt, kérem mondja meg, ez szabályos, igy? A sok hármas és kb. két 4-es és egy darab ötös elegendő ahhoz, hogy valaki 5-öst kapjon a bizibe, csak mert fejlődést mutat? Persze számomra kezd körvonalazódni, hogy itt is protekció lesz a háttérben, az anyuka intézkedhetett az igazgatóhelyettesnél, egyébként nagyon nyomatja a kislányt minden szempontból. Ma reggel láttam, hogy a kislány bonbont vitt a tanárnak, gondolom az anyja küldte a család hálája jeléül az ötösért. Hallomásból tudom, hogy az igazgatónő durván korruptálható, még felvételi szempontjából is, "fejétől bűzlik a hal", szokták mondani. Nem is érdekelne az egész ügy, mert felőlem mindenki azt csinál amit akar, meg úgy boldogul ahogy tud, csak az a probléma, hogy kislányom mindezeket látja, mivel a legjobb barátnőjéről van szó, egész nap együtt játszanak, egymás mellett is ülnek és holott eddig nem igazán tulajdonitott neki jelentőséget, most már egyre nagyobb, öntudatosabb és egyre inkább feltűnik neki a dolog és el is panaszolja itthon, rosszul esik neki. És mit mondjak neki, hogy lehet az, hogy amig ő négyes, ötös volt az emlitett tantárgyból és igyekezett, a félévi bizibe végül mégis 4-est kapott, addig a barátnője a sok hármas után, meg a gyengélkedései ellenére megkapta az ötöst? Mit lehet erre mondani egy 9-10 éves gyereknek? Arra is gondoltam, hogy beszélek azzal tanárral és udvariasan megkérdezem tőle is. Szokás egyáltalán ilyenkor kérdőre vonni a tanárt? Vagy inkább hallgassak? Kedves szülők, ti mit tennétek a helyemben?

2016. febr. 1. 09:54
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
73%
Véletlenül pont szakmabeli vagyok, magam is tanár vagyok és nagy elkötelezettje az igazságosságnak.
2016. febr. 1. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
0%
Nyilván. 😂😂😂
2016. febr. 1. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
91%

Hm, egyrészt a kérdező nem tudhatja biztosan, hogy a másik kislánynak konkrétan milyen jegyei voltak, és mire kapott ötöst.

Lehetett az is hogy a 3-as osztályzat mondjuk kisdolgozat volt, az 5-ös pedig nagydolgozat, így az 5-ös jobban számított mint a 3-as.

Van olyan is, hogy félév vége előtt lehet felelni a jobb jegyért stb. De ha mondjuk átlag alapján 4-est érdemelt volna, akkor mi van? Van itt olyan aki csak azért bemószerolná emiatt a tanárt hogy lerontsa egy MÁSIK gyerek jegyét??


De szerintem nem azzal kéne foglalkozni hogy más kislány hogy tanul meg milyen jegyeket kap. Tudom ez nagyon divat az iskolákban, általában minden osztályban kipécéznek egy-két gyereket, akikről elterjed, hogy kivételeznek velük, és csak azért jó tanulók, és innentől kezdve az összes szülő őket fikázza meg utálja ahelyett hogy a saját gyerekével törődne.

2016. febr. 1. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
81%

Az osztályzásról: sem a félévi, sem az év végi jegyek nem térhetnek el _jelentősen_ a törvény szerint az addig szerzett jegyek matematikai átlagától. Nálunk ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szülőkkel és gyerekekkel történt megállapodás alapján pl. 4,75-től automatikusan megadjuk a jobb jegyet, 4,5-től pedig mindenképpen lehetőséget biztosítunk arra, hogy a tanul feleljen még a jobb jegyért. Ezen belül arra is van lehetőségünk, még az elektronikus naplóban is, hogy pl. a témazáró jegy duplán, vagy akár triplán számítson az átlagban, utóbbi esetben a kollégák a normál/kisebb dolgozatokat és feleleteket számítják duplán és az órai munka ötösöket szimplán. Aki a témazárót duplán számolja, az a dolgozatokat és feleleteket szimplán, az órai munkáért pedig csak akkor ad 5-öst, ha hajlandó azt is teljes értékű jegyként számolni a bizonyítványban. Mindezt csak azért írtam le, mert elviekben előfordulhat, hogy valaki csak egy ötöst szerez, de az például témazáró, mégis jobban emeli az átlagát, mint másnál két órai munka 5-ös.


Az osztályozó konferencia pedig a magatartás és szorgalom jegyek megbeszéléséről szól, az egyes tantárgyakra adott érdemjegyek a szaktanár hatáskörébe tartoznak, vitás esetben pedig nem a tantestület, hanem a törvény dönt (nálunk legalábbis.)


A kivételezésről nekem is az jutott eszembe, hogy talán van a kislánynak olyan, a többi gyerekre és szülőre nem tartozó speciális nevelési besorolása, amiért nála kisebb eredmény is nagyobb teljesítménynek számít, de magánvéleményem, hogy még ebben az esetben sem szerencsés 5-öst adni arra, ami nem 5-ös, hanem a négyest kell megtanítani értékelni annak a gyereknek, aki a kettesből jutott el odáig.


Ha pedig valódi, elvtelen kivételezésről van szó, ott csak a tanárral való beszélgetés segíthet, ha ezután sem kapsz magyarázatot és változás sincs, legrosszabb esetben az igazgatóhoz kell fordulni, sajnos.

2016. febr. 1. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
77%

és te ezeket igy pontosan honnan tudod? jelen voltál az orán kérdezo?

nem biztos, hogy minden ugy van, ahogy a kislányod elmeséli..nem szándékosan, de lehet, hogy ferdit.

egy tanárt nem igazán vonhatsz kérdore, pláne nem ugy, hogy elohozakodsz a másik gyerekkel...hogy o miért kapott otost a te lányod meg négyest...

igen, hallgassál.

2016. febr. 1. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
40%

Szintén harmadikos a lányom, de őszintén szólva fogalmam sincs a többi gyerek osztályzatairól. A saját gyerekemmel foglalkozom. A fenti sztoriból mindössze azzal a résszel foglalkoznék, ha a tanár nem szólítja fel a gyerekem. Akkor megkérném szépen, hogy ha lehet, akkor kapjon több lehetőséget az órán szerepelni.


Ami pedig a házifeladat-, vagy órai munka hiányt illeti: ebből a szempontból az én gyermekemmel is "kivételeznek", mivelhogy sajátos nevelési igényű, tehát neki a szakértői bizottság elő is írta a "kivételezést" (ami adott esetben differenciálást jelent). Attól, hogy SNI-s, még jó tanuló, okos gyerek, csak az írásbeli feladatok okoznak neki nehézséget és ezt elnézik neki. Erre törvény adta joga van. Nem tudhatod, hogy az adott kislánynál nem áll-e a háttérben ilyesmi (az SNI ténye bizalmas adat, a pedagógusnak nem kell megosztania az osztálytársak szüleivel).

2016. febr. 1. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
40%
12-es, olvasd már el az utánunk szólókat is és rájössz, hogy rosszul vagy bekötve. De nem vitatkozom vele,d csakis szakmabeliekkel és érintett szülőkkel.
2016. febr. 1. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 A kérdező kommentje:

Azért tudom a kislány jegyeit ilyen pontosan, mert átjártak leckét írni hozzánk, vagy fordítva: mi hozzájuk, hónapokig, mert mivel német tantárgyól van szó és a szülők nem beszélnek németül, én segítettem nekik a házifeladatban, mert maga a feladat is németül íródott, azt se tudták mit kell csináni. Valamint az igeragozást is én magyaráztam el, mert nagyon úgy tűnik hogy a tanár ezeket nem magyarázta el nekik. És az anyuka mindig elpanaszolta, hogy a lánya megint hármast kapott, illetve örült, amikor négyest. A kislánynak nincsenek tanulási nehézségei, vagy egyéb problémái. Az öccsének van és azt is őszintén elmondta, nem rejti véka alá. Valamint láttam tanulni, leckét csinálni matekból is és nagyon ügyes, gyors, jól számol, ír stb. Tanulmányokban, jegyekben pedig kb. egyformán jó a két lány, illetve talán a másik egy kicsit erősebb.

Az én lányom csöndes, nem központi személyiség, nem az a teperő fajta, aki folyton a tanár kedvében akar járni, félreértés ne essék! Nagyon nagyon ritkán, ha jó napja van és fellelkesesik, akkor jelentkezik sokat. De ez ritka, a tanárok is mondják. Úgy hogy ha ez úgy működik, hogy azért szólítjá fel a másik gyereket, mert a csöndeseknek is esélyt kell adni, akkor az enyémet is felszólítaná annyiszor. Nincs neki semmi baja, nem ezért megy a kivételezés, hanem a fent említett dolgok miatt. Persze, "balhé" esetén a bajkeverőket veszik elő, de nem mindenki bajkeverő pl. az én lányom se, sem az a pár fős társaság, akivel játszani szoktak, mégis mindig a barátnőjét pártfogolja az a tanár. Az osztáyfőnök nem kivételezik vele és másokkal se, ő korrekt, gondolom ha valamilyen gondja lenne a gyereknek, akkor ő is a úgy bánna vele, mint a másik.

2016. febr. 1. 11:48
 19/27 A kérdező kommentje:
És még annyit, hogy én is voltam diák, nem is rövid ideig, de ilyen mértékű jó indulatú osztályzással nem találkoztam soha. Egyértelműen a szülők "csókossága" az oka a dolgoknak, ez nem kérdés.
2016. febr. 1. 11:51
 20/27 anonim ***** válasza:
80%

Igazságtalan? Ez van.Az élet már csak ilyen.:D

Javaslom h csak a saját lányoddal törõdj és ne mással. Ezt nem rosszindulatból mondom. Tanítsd arra a lányod, h ne legyen ilyen.

1)igen van átlag, de ettõl el lehet térni

2)ne adj a gyerekek beszámolójára, lehet túlzás is benne

3)nem biztos h mindenrõl tudsz, ami a háttérben van


egy tanító, aki jelenleg nem pedagógusként dolgozik

2016. febr. 1. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!