Kedves szülők! Ti tennétek ilyen kivételezések esetén? Részletek lent.
Fogadó órára esetleg érdemes lenne bemenned beszélni azzal a tanárral, de csak és kizárólag a saját kislányodról szerintem, nem úgy felhozva hogy "bezzeg a másik kislány".
És igen, szabályos az, hogy 5-öst kap valaki félévkor, még ha voltak rosszabb jegyei is év közben, és azok átlaga alapján nem ötös jönne ki, ez a tanáron múlik.
1, A tanár szíve joga eldonteni hogy kit szólít fel, ha jelentkezik. Általában nem azt szokás, aki mindent tud, hanem azt aki kevesebbet, mert nem csak a tudást, hanem az erőfeszítést is értékeLi.
2, Stinten joga van az órai munkát értékelni, ha akarja.
3, Nem tudhatod, hogy a gyereknek van e valamilyen, általad nem ismert problémája, ami miatt nála nem veszi olyan szigorúan a házi feladat hiányát. Pl lehet, hogy a gyerek figyelemhianyos.
4, Teljesen normálisnak számít, ha a bajkevero gyerekek között keresik előbb a ludas.
5, Az osztalyozasnak megvannak a maga szabályai. A félévi ertekelesnel is van osztályzott konferencia, ahol a teljes tanári kar megbeszéli a gyerekek teljesítményét. A szaktanár ismerteti az átlagot, ertekeli a tanuló teljesítményét és elmondja, milyen jegyet tart megfelelőnek. Joga van hozzá, hogy úgy osztályozzon, ahogy azt ő a gyerek elorejutasahoz megfelelőnek látja. Pl egy gyengébb tanuló kaphat jobb jegyet, egy jobb tanuló pedig rosszabbat, ha úgy látja, szükséges ez a fajta motiváció.
Amúgy érdekelne, hogy ezek az információk honnan származnak. Egy harmadikon kisgyerek beszámolóját nem kellene verkomolyan venni és azt se tudom elkepzelni, hogy minden egyes jegyrol beszamolna másnak a kérdéses gyerek.
Ha nem tetszik az iskola, keress másikat.
Utolsó, te hol élsz, egyáltalán nem szabályos....kell egy megállapodás a gyerekekkel az osztályozásról, nincs olyan, h valaki 3,8-ra 5-öst kap, a másik meg 4,6-ra sem...
A gyerekeknek tudniuk kell a pontos szabályokat, hogy pl. 4,5-re akkor adja meg a tancinéni az 5-öst, ha lefelel a félévi anyagból, vagy az órákon aktív volt, vagy ha a nagydolgozatai zömében 5-ösök lettek. ezek a dolgok valóban a tanáron múlnak és ezeket a tisztázni kell a gyerekekkel is, h egyértelmű legyen számukra, h mit kell letenni az asztalra a jobb jegyért.
A másik kislányt nem keverném bele a dologba, egyrészt ő nem tehet róla, hogy a tanár részrehajló, másrészt akár a barátságuk is rámehet, ha kavarni kezdesz. Annyit pedig nem ér, ilyen korban a "legjobb barátnő" fogalma szent.
Amit tehetsz az az, hogy a lányoddal megbeszéled a dolgokat, meg kell értenie, hogy a tanár dönti el, hogy kinek hanyast ad, és tudatosítod benne, hogy mindent jól csinál és te nagyon elégedett vagy az eredményeivel.
Szomorú, de ilyen szituáció mindenhol lesz, minél nagyobbak, annál inkább. Neked csak annyi a feladatod, hogy a lányod önbizalmát megtartsd, ne hagyd, hogy komplexusa legyen, ezt pedig úgy tudod elérni, ha TE nem foglalkozol ezzel a dologgal, és dicséred, elismered.
3!
Elég sok osztályzott értekezleten vettem részt ahhoz, hogy tisztában legyek az értékelés menetével. Egyedül év végén kell az átlagot figyelembe venni, de azt is csak úgy, hogy az átlagnál alacsonyabb jegyet nem adhat, tehát Pl 4,5 az nem lehet hármas, de 4,9re se kell ötöst adni
4,5 -re nem lehet 3-ast adni?? Még szerencse!
4,9-re nem kell 5-öst adni? Akkor mire kell? Tehát 9 db 5-ösre és 1 db 4-esre nem kell 5-öst adni? Szerinted igazságos ebben az esetben a 4-es érdemjegy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!