Hülye a gyerekem?
Egyetlen gyerek, magányos anyuka. Boldog, termékeny kiskor. Oviban rossz csoportba került, lemaradt.
Az iskolát időre kezdte, ott eleinte szárnyakat kapott, ragyogóan olvasott és számolt, kiváló értékeléssel. Nyáron gyakorolt, a másodikat is erősen indította.
Aztán leromlottak a jegyei, másodikban kettes tanuló lett.
Harmadik-negyedikben szintén jó tanuló, erőfeszítés nélkül.
Ötödikben a első dolgozathullám kiválóan sikerült, a második egyes-kettesre. Most, ötödik osztály második félévben minden fontos tantárgyból gond van vele. Most hozta haza az egyes angoldolgozatot. 25 pont a 88-ból, iszonyú nagy egyes, és 24 pontot a saját hibájából vesztett el, olyan dolgokkal, amit már végképp tudnia kellett.
Hülye a gyerek? Reménytelen? Menjen professzionális takarítónak?
Valószínűleg nála is az lett elrontva, ami nálam:
sokat foglalkoztak velem, nem volt rossz eszem se, ezért állandóan dicsértek, hogy milyen ügyes vagyok. Ebből meg is éltem 4. osztályig.
5. osztálytól már erőfeszítést is kellett volna tenni, de ugye én okos voltam, nem szorgalmas. Ennek megfelelően nekem is mélyrepülésbe kezdtek a jegyeim. Motiválatlanná váltam.
Nem hasonlóról van szó nálatok? Hogy jobbára csak azt hallotta, hogy milyen okos gyerek? Az erőfeszítéseit viszont nem dicsérte senki?
Őszintén remélem, hogy csak elméleti a kérdés- vagy max. te vagy az az ötödikes kisdiák, aki így fogalmazza meg a gondját.
Ha a történetben leírt esetben te vagy az édesanya, akkor nem tudok gratulálni a felfogásodhoz. Mi az, hogy a saját gyermeked "hülye" meg menjen takarítónak?
Ilyennel még viccelődni is minimum rossz modorra vall.
Neked jól esne, ha a gyermeked írná ki ezt az édesanyjáról?
Hogy a kérdésre is válaszoljak: a leírásból nem derül ki, hogy mennyit szoktál vele foglalkozni, te mit látsz problémának? A szorgalmával van gond? Az értő olvasással, logikai készséggel? Esetleg valamilyen iskolai konfliktus, bántalmazás, tanár-diák ellenszenv nyilvánul meg így a teljesítményében?
Esetleg lehetséges, hogy valamilyen enyhébb fokú részképességzavar?
Ha én bizonytalan lennék abban, hogy mik azok a konkrét okok, ami miatt a gyermeked folyamatosan nem tudja teljesíteni az elvárható követelményeket, akkor:
1. elbeszélgetnék a gyermekemmel, hogy annál a konkrét dolgozatnél/felelésnél/tantárgynál van-e valamilyen gondja, miként látja, mi az oka annak, hogy nem tudj jól teljesíteni
2. van a tanároknak fogadóórájuk is, telefonszámuk is. Tudom, mindannyian dolgozunk, de ilyen számomra aggasztó helyzetben én kivennék egy fél nap szabit és benneék személyesen a tanárhoz, osztályfőnökhöz és a SEGÍTSÉGÜKET kérném, a véleményüket, hogy hogy látják a gyermekem előmenetelét, miként tudnék én segíteni neki stb. Mikor beszéltél a tanárokkal? Ők mit mondtak?
3. Megkeresnék egy nevelési tanácsadót. Sokat tudnak segíteni akár a részképességzavarok feltérképezésében, szakemberek tudnak a gyermekkel foglalkozni, illetve ha megalapozott lehet egy ilyen eltérés, akkor a későbbiekben a lépcsőfokokat végigjárva haszbos segítséget kaphatsz arról, hogy miként lehet segíteni pl. egy diszlexiás tanulását vagy indokolt-e a felmentés bizonyos tárgyakból vagy pl. írásbeli vizsga alól stb.
4. A nevelési tanácsadókba előfordul, hogy heteket, hónapokat kell várni időpontra. Magán úton is végeztethetsz komplex képességfelmérést (pl. fejlesztőház stb.)- ha akutnak érezném a problémát, a pedagógusok véleménye is ebbe az irányba mutatna, akkor én megtenném ezt alépést is, amíg a nevelési tanácsadóban sorra kerülünk.
Az, hogy magányos vagy, nem ok arra, hogy ne segítsd, ne szeresd teljes mellszélességgel a gyermekedet és ne tégy meg minden tőled telhetőt a tanulásáért, az optimális körülmények megteremtéséért.
Ha úgy érzed, hogy nincs ehhez megfelelő tudásod, eszköztárad, akkor keress szakértő segítséget, szakembereket, korrepetálást, nevelési tanácsadót, fejlesztő pedagógust.
Meg vagyok döbbenve ennek a kiírásnak a stílusán- remélem, csak elkeseredettségedben feledkeztél meg arról a támogató hozzáállásróla, amivel a legtöbbet segíthetnél a gyermekednek, hogy sikeres ember váljék belőle.
Üdv: egy egyedülálló édesanya
...előző (hosszú) válaszoló vagyok.
A példamutatás is fontos.
Angol dolgozathoz kiválóan fel lehet készülni, ha kicsit beszélgettek angolul: minden nap csak 10-20 perc- az 5. osztályos angol szerintem bőven az alapfok alatt lehet- segíts neki ezzel- társasozzatok angolul, olvass neki mesét angolul (vannak párszáz Ft-ért kétnyelvű mesekönyvek)- kártyázzatok angolul, főzzetek angolul.
A nyelvet a legkönnyebben így tudja megtanulni és ha számára fontos és hiteles személy vagy (miért ne lennél, az édesanyja vagy!)- akkor tényleg játék lesz a tanulás.
Illetve még pont az angolról jut eszembe a MINILÜK játékos foglalkoztató füzetek között van angol- több szinten is. Illetve SAPIENTINO-ból is van angol.
Oxford reading tree sorozatból is vannak neki való könyvecskék. Amit még mi szeretünk LEAPFROG LEAPPAD- életkor és téma szerint a matektól a komplex szövegértésig minden.
Az én kisfiam még kisebb, de minden nap beszélgetünk angolul és teljesen játéknak fogja fel és sokat fejlődik.
A fő gond az, hogy valamit begyakorlunk, otthon tudja, aztán dolgozatnál nem.
Én ezt a műfajt nem ismerem, hogy valaki egyszer tud valamit, aztán nem. Tegnap megkérdezte, hány gramm egy kiló. Tavaly HIBÁTLAN év végi nagydolgozatot írt a mértékegységekből. Ma már azt se tudja, hány gramm egy kiló.
Pár hónapja rászállt egy idegen gyerek. Akkor egy csapásra leromlott a teljesítménye mindenből. Annak vége, de egy tanár még piszkálja.
gyerekek konnyen felejtenek, es konnyen tanulnak. Lehet h a tavalyi nagydogat ugy irta meg h nagyon jol felkeszult a mertekegysegekbol, bemagolta, arra az idore tudta, de mara elfelejtette. Lehet h tanulta meg a dogara, h nem igazan ertette. Nalam ilyen foiskolai vemben fordult elo, h dogara nem volt sok ido keszulni, elmelyedni, gyrostanulassal megtaniltam, vizsga utan 2 hettel a konyvre emlekeztem, meg h kb hanyadik oldal de masra nem igazan, cask korvonalakban.
Azert mert most rossz jegyei vannak nem biztos h meg takarito less. persze mint anya aggodsz. Az en jegyeim is lecsusztak az eros esbol kb 2-3asra 5,6 osztalyban. Nem erdekelt a tanulas. Nem talaltam benne oromot. Aztan 7ik osztaly masodik feleveben megtaltosodtam. Abbahagytam a mindennapi uszast, a hazban levo lanyka is elkoltozott aki feltartott es elkezdtem tanulni, ujra eros 4es lettem. Gimiben soksozr fogtam vissza magma, es nem tanultam szinte semmit suli utan h ne cikizzenek h streber vagyok. Volt olyan h inkabb egyest orattatam be h ne cikizzenek es h beletartozzak egy csoportba mert az volt a meno ha vki egy kozepes tanulo.
Megis fosulit vegeztem, majd egyetemet, tudasommal kulfoldre vandoroltam mint skilled migrant, ahol allampolgarsagot szereztem, es ma mar felso vezetokent dolgozom, nem keves penzert. Nekem sokat szamitott, h amikor 15 eves voltam anyu bevitt a gyarba dolgozni szallagmunkara, 6 orai kezdessel... Ennel unalmasabb melot nem lattam ill utaltam Koran kelni. Anyu elmondta ha nem tanulok sajna ez a jovo var ram. Hat tanultam. Igaz nem kzovetlen gimi utan mentem fosulira kihagytam 2 evet mig OKJ-s vegzettseget szereztem, de siman bejutottam a PSZF-re.
Nem lehet h gyerekdnel hasono gondok vannak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!