Egy általános iskolás gyermekkel tényleg napi szinten le kell ülni tanulni?
Iskolaotthonosban 4 óráig vannak, illetve negyed 5-től napközi ügyelet van annak, akiért nem érnek oda (ekkor már összevonják a gyerekeket több osztályból).
De bevallom, nem igazán értem még a rendszert, mert itt is vannak délután órák (készségtárgyak, rajz, technika, esetleg a most már kötelező mindennapos tornaóra kiváltására vmi sporttevékenység), és ezek után, fél 3 és fél négy között írnak leckét. Azért nem úgy kell elképzelni, hogy délelőtt tanítás, aztán ebéd, majd megint tanítás, mert ebéd után van pihenő, és nem is minden nap lógnak át az órák délutánra.
Nagyon tetszik a terepasztalos ötlete az egyik hozzászólónak, ilyet én is fogok csinálni a gyerekkel, úgyis imád barkácsolni. :) Egyébként van olyan suli, ahol így tanítják a földrajzot, és egyáltalán minden tantárgy a megismerésre, tapasztalásra épül, a Montessori-iskola… én nagyon bánom, hogy iszonyú messze van tőlünk, így nem oda írattam a gyerekem.
nem olyan rossz az iskolaotthonos megoldás. Annak idején mi is kb. 4-ig voltunk, amikor jöttek értünk a szüleink. Addig napközi, ahol házifeladat írás és ellenőrzés.
Most ez miben más, a sima napközit és az iskolaottonos napközis rendszer között?
(utána fogok nézni az iskolaotthonos rendszernek,)
"Nagyon tetszik a terepasztalos ötlete az egyik hozzászólónak, ilyet én is fogok csinálni a gyerekkel, úgyis imád barkácsolni. :) "
Ezt én írtam. Csak egy tanács: ne só-liszt gyurmából csináld, mert nekem már volt ilyen, az nem száradt ki rendesen (a hegyek), és egy idő után penészedett. Amit most csinálnék, az egy kemény papírra tett formákat cafatkákra vágott újságpapírral (úgy könnyen formázható) ragasztom le, a végén le fogom festeni fehérre és azt is lehet festeni a terepnek megfelelően. Lehet rajta vulkán oldalt folyó lávával, hegyek, völgy, barlang, tengerpart, öböl, félsziget, parthoz közel kis sziget, hegyekben eredő patakok, amiből folyó lesz és a tengerbe ömlik (torkolat), kis tó.
Ebben a műsorban (Vendég a háznál) szó volt a napköziről és iskolaotthonról: [link]
(Egyébként is jó műsor a gyerekekről, nevelésről, érdemes hallgatni/visszakeresni régi adásokat)
Elnézést, hogy eltérek a témától, de még mindig a terepasztal foglakoztat.
„Amit most csinálnék, az egy kemény papírra tett formákat cafatkákra vágott újságpapírral (úgy könnyen formázható) ragasztom le,…” – az említett „formák” miből vannak? Azok só-liszt gyurmából?
Hányadik évfolyamon tanulnak egyébként ilyeneket? Engem úgy érdekel, már alig várom! (Gondolom a gyerekem nem lesz ennyire lelkes.) :)
"az említett „formák” miből vannak? Azok só-liszt gyurmából?"
Nem, ilyet most nem akarok használni, vulkán lehet wc papír gurigából, az oldalát kitömni vattával vagy bármilyen csomagolóanyaggal.
"Hányadik évfolyamon tanulnak egyébként ilyeneket? "
Egyiken se. :-S
Egyébként nem tudom,hogy nektek milyen volt régen az ének óra, nálunk olyan, hogy vagy kornyikáltunk, vagy néma kussban, mozdulatlanul meg kellett hallgatni egy zeneművet. Múltkor nézegettem spanyol tankönyveket, megdöbbenve láttam, hogy az énekkönyvben vannak olyanok, hogy te magad csinálj hangszert, a Vivaldi Négy évszak-nál az, hogy miközben hallgatod, rajzold le és találd ki melyik évszak lehet, stb.
Szóval néha össze volt kötve a technika a rajz és az ének...
""Hányadik évfolyamon tanulnak egyébként ilyeneket? "
Egyiken se. :-S ""
NEM IGAZ!
5. osztály: természetismeret órán tananyag, majd
6. osztály: földrajz órán ismétlés,
de visszatér a 7. és 8. osztályban is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!