Alsóban hazaadják a számonkéréseket?





A te gyereked ugyanúgy megírta az 5-ös számkörből a dolgozatot mint a másik csak a tiéd előbb. Ha úgy látod, hogy az iskolában nem figyelnek eléggé a gyereked teljesítményére akkor jelezd a tanárnak. Bár nálunk erre az volt a válasz, hogy a napköziben sok a gyerek nem tudnak mindenki mellé odaülni, úgyhogy ha elakad valahol akkor akár van hiszti akár nincs, gyakorlunk este és van amikor tényleg minden mindegy ,mert nem jutunk vele előbbre.
Akár hiszed, akár nem más is szembesül nehézségekkel.Valamelyik gyerek az osztályból nálunk pld úgy 5 tanuló hogy suli+ napközi után otthon még órákig tanulnak vele.
A gyereked teljesítményét ne egy másik intézményben tanulóhoz mérd, hanem saját magához és a közösséghez max ahova jár, mert ha mondjuk minden fontos tantárgya csak neki 3-as vagy 4-es akkor igen, lehet nehéz neki a suli. Jobban oda kell ülni vele. Hozzáteszem a jegy nem biztos hogy a tudását mutatja. Az enyém szégyenlős,egyenlőre a ,,feleleteknél" rendszeresen kapja a 4-est.Tudja de mégse mondja vagy kicsit makog. Ugyanazt írásos feladatnál 5 jeggyel hazahozza.





A mi sulinkban alsóban hazaadták az összes felmérőt, és aláírva vissza kellett küldeni. Kivéve, volt egy füzet, amibe a szövegértéseket írták, azt szülőin félévente meg lehetett nézni. Egyébként, Én ötödikig mindig vettem gyakorlókat, matek-szövegértés-nyelvtan. Mindig gyakoroltunk, így tudtam, hogy áll a gyerek, megy-e a szövegértés, és a többi. Írt is, volt füzete, még elsőben a betűket, és olvastattam pár mondatot.
Szóval így abszolút képben lehetett lenni. Neked tudni kell, milyenek a képességei, gyors-e a felfogása, kell-e vele tanulni.





Mi napkozi utan mindig tanulunk 2-3 orakat mert ott bent semmi nem keszul el. Nem tanulnak csak osszecsapja a lecket. Pl 9es szamnal tartanak es 4 sort kell belole irni. Na a fiam 3 darab elnyujtott kilencest irt es azt is alairta a tanar, hogy kesz van a lecke.
Szoval mi kemenyen melle ulunk es tanulunk. De a jo eredmenyt jutalmazzuk, minden szombaton kirandulunk. Probaljuk a sok nehez napot feldobni valamivel.










A dolgozatokat nem adják haza, de bent megtekinthető, viszont a krétában a valós százalék szerepel, nem feltétlen 100%.
Amúgy, a napközinek csak hátránya van, előnye semmi. Sajnos.
Nálunk eddig nagyon szereti a napközit, a napközis néni imádnivaló! Általában megnézem higy mit vettek aznap és mit csináltak napköziben. Mi már nem tanulunk vele itthon.
Igen amugy igaza van az utanamszólónak, csak kicsit bosszantó volt ahogy mesélték hogy az ő gyerekük kitünő mindenből és hibátlan. Ez olyan érzeseket keltett bennem mintha az én gyerekem butább lenne ő szerintük pedig abszolut nem. Ide felvételizni kellett, szigorú iskola, szépen helyt áll.










Teljesen jól látod kérdező, az ötös nem mindenhol ugyanazt jelenti, akkor sem, ha ugyanazt a témakört vették. Illetve az is számít, hogyan tanítanak, a másiknak simán lehet jobb tanára. Érdemes az osztálytársaihoz mérni, őket kb ugyanazok az ingerek érik. Ha tudod, hogy a tiétek az erősebb iskola, gondolom direkt hoztad ide, akkor semmi gond, ha nem minden jegye ötös:)
Az enyém kitűnő, egyik barátnője szintén, a gyerek semmit sem tud bizonyos tárgyakból kb 3 éves lemaradása van waldorfban. Ugyanez gyengébb általánosban tanuló gyerekeknél, csak ott 1-2 éves lemaradás. Osztálytársainál is 10x többet tud az enyém. Másik barátja szintén kitűnő, de ő az enyémnél tud 10x többet, másik suli, meg tehetség, egyszerűen okosabb.
A jegy nem jellemzi teljesen a gyerek képességeit, ez soktényezős. Nyugodtan állítsátok össze a gyerekeket játékos tanulásra, simán lekörözheti a másik gyereket a tiéd:)
Nekem sok hármasom volt top gimiben, de a tudásom több volt, mint más gimik kitűnő tanulóié, pláne szakközepeseké. Egyszerűen ez ilyen, de megértem, hogy szeretnél reális visszajelzést kapni. Nekem is rosszul tudott esni régen. Játszani kell egy kis időre fejben összeadást, meg homokba rajzolósat az ismerős gyerekkel, és anélkül, hogy mondanád, a másik gyerek anyja képbe fog kerülni, és a tiédnek is lesz sikerélménye. Nálunk működik.





Ugyanolyan vagy, mint az egyik munkatársam. Folyton kérés nélkül magyarázza, hogy az ő iskolájukban bizony a 3-as is többet ér, mint bárhol máshol, mert hát ők gyorsabban haladnak az anyaggal és szigorúbban osztályoznak.
Tartom a számat és nyelek nagyokat, nem mondom neki a véleményet (ahogy arról se beszélek, hogy milyen jegyei vannak a sajátomnak), de amúgy azt gondolom, hogy hosszabb távon pont nem jó. Inkább haladjanak lassabban és alaposabban, mert akkor lesz jó alapjuk.
A folytonos rossz jegynél nem fogja vigasztalni a gyereket, hogy egy sarokkal arrébb ötöst is kaphatna.
Nem. Inkább elveszti a motivációját és már alsóban megutálja a tanulást.
Megéri?
Nem alsóban kell keménykedni. Én is egy átlagos lakótelepi gyüjtőből kerültem jó egyetemre úgy, hogy soha egy különórát nem vettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!