Harmadikosnak milyen szövegértés gyakorló könyvet vegyek? Nincs a suliban, nem kaptak. Nehezen megy neki, valahogy gyakorolnia kell. Vkinek ami bevált? Vagy a suliban mit használnak? Tanár esetleg van itt, aki tud javasolni?
Akkor ezt kellene mondani..
Ha csak a táblázatok nem mennek, az matek(logika), azt kellene megismernie. Matekból volt hasonló másodikban, harmadikban komolyabban veszik, már elvárás egy buszmenetrend, vagy színházas, jegyvásárlós értelmezése, vagy esetleg órarend. Oszlopok, sorok.. ezért köszön vissza szövegértésben is. Meghívó és cikk is szokott lenni, amiből adatokat kell kigyűjteni.
Amúgy kb 500at, asszisztensként, amíg egy alsós tanár jó, ha ismer 30 gyereket 4 évig, az asszisztens meg az évfolyamot látja tanulni minden évben. Főleg matekon. A gyógypednek meg minimális beleszólása van diagnózisba, fejlesztésre képzik ki őket, hogy türelmesebbek legyenek, megértőbbek, és szájbarágós értelmi sérülteknek való módszerekkel oktassanak.
Egy gyógyped nem az, aki megmondja mi a baja a gyereknek, hanem az, aki kezeli, ha olyan bajt állapítottak meg. Egy diszes sokszor jobban jár egy fejlesztő pedagógussal. Ráadásul az értelmi sérülés is SNI státuszt von magával, a debil meg teljesen mást jelent. Semmi gond egy enyhe értelmi sérüléssel, a világ jórésze ezzel él, különösen a neten;)
"de ahhoz tudni kellene, hogy mi az a km, vagy legalább, ha utazott volna vonattal..."
Nálunk második végén már vették a mértékegységeket, DE az életből is tudnia kellene egy harmadikosnak.
Legalábbis az enyém tudja, szintén harmadikos. Ahogy vonaton is utazott már, elég alap. Még az iskolával is voltak már elsőben is kisvasúton.
A 100 feletti számokat pedig szintén tudnia kell. Olyan szinten mindenképp, hogy melyik a nagyobb, még ha nem is tud számolni még vele, mert azt valóban harmadikban veszik.
Ezt miért nem kérdezed meg a tanártól, hogy ha másodikban csak 100as számkört vettek, akkor miért elvárás a nagyobb ismerete?
Megjegyzem a 4 évesem aki még nem tanult semmit, csak egyszerűen nagyon erdeklődik a számok iránt, tudja hogy az 56 több mint a 22 és fel is ismeri őket.
Nekem kicsit az az érzésem, hogy otthon kevés élettel kapcsolatos ismeretet kapott eddig meg, ami a “józan paraszti logikát” támogatja.
Egy harmadikosnak tudnia kellene hogy a 222 vagy az 567 a több, hiába nem számoltak még vele. Számolni 4. osztályban is csak 10.000 környékéig fognak írásban, mégis tudnia kell a gyereknek, hogy az 1.234.567 vagy a 2.345.678 a több. Ezt nem fogja neki az iskolában már senki se tanítani, meg gyakoroltatni.
A matematikával tényleg komoly gondja lehet, ehhez így szerintem nem lesz elég az otthoni gyakorlás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!