Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Harmadikosnak milyen szövegért...

Harmadikosnak milyen szövegértés gyakorló könyvet vegyek? Nincs a suliban, nem kaptak. Nehezen megy neki, valahogy gyakorolnia kell. Vkinek ami bevált? Vagy a suliban mit használnak? Tanár esetleg van itt, aki tud javasolni?

Figyelt kérdés
A mai házi szövegértő lapon 0 pontja lett, semmit nem tudott....
szept. 9. 19:12
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
36%

Akkor ezt kellene mondani..


Ha csak a táblázatok nem mennek, az matek(logika), azt kellene megismernie. Matekból volt hasonló másodikban, harmadikban komolyabban veszik, már elvárás egy buszmenetrend, vagy színházas, jegyvásárlós értelmezése, vagy esetleg órarend. Oszlopok, sorok.. ezért köszön vissza szövegértésben is. Meghívó és cikk is szokott lenni, amiből adatokat kell kigyűjteni.


Amúgy kb 500at, asszisztensként, amíg egy alsós tanár jó, ha ismer 30 gyereket 4 évig, az asszisztens meg az évfolyamot látja tanulni minden évben. Főleg matekon. A gyógypednek meg minimális beleszólása van diagnózisba, fejlesztésre képzik ki őket, hogy türelmesebbek legyenek, megértőbbek, és szájbarágós értelmi sérülteknek való módszerekkel oktassanak.


Egy gyógyped nem az, aki megmondja mi a baja a gyereknek, hanem az, aki kezeli, ha olyan bajt állapítottak meg. Egy diszes sokszor jobban jár egy fejlesztő pedagógussal. Ráadásul az értelmi sérülés is SNI státuszt von magával, a debil meg teljesen mást jelent. Semmi gond egy enyhe értelmi sérüléssel, a világ jórésze ezzel él, különösen a neten;)

szept. 10. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 A kérdező kommentje:
Nem tudom befotózni, de egy táblázat adatokkal. Pl 567 km. Az 567-et nem tudta kiolvasni, mert 100ig tanultak számolni, a km-t nem tudja, hogy mi, mekkora. Akkor döntsd el, hogy az egyiknél 222 km van, a másiknál 567, miért ér oda az egyik hamarabb, mint a másik? Válasz: vagy amelyik gyorsabb, több utat tesz meg, emiatt hamarabb odaér, vagy az egyik más útvonalon megy. Tehát nem szövegből kellett kikeresni, hanem érteni, értelmezni, de ahhoz tudni kellene, hogy mi az a km, vagy legalább, ha utazott volna vonattal... hogy az egyik 2 óra alatt, a másik 5 óra alatt ér oda, és akkor a kérdés a gyorsvonatra vonatkozik, mert a lassú minden megállóban megáll, de ő nem tudja, mi az a gyorsvonat. Mindegy, remélem ilyen nehéz a felmérőben nem lesz. Természetesen velem csinálta, de nem úgy, hogy megmondtam neki a választ, hanem próbáltam rávezetni, de így is a rossz válaszokat jelölte. Kíváncsi vagyok a napközis háziírásra amúgy, h ez hogy ment nekik, vagy együtt csinálták-e?!
szept. 10. 06:52
 23/27 A kérdező kommentje:
A másodikost megtaláltam a másik gyerekemét, abból gyakorlunk majd, de harmadikost nem találtam, nem volt nekik. Elkértem egy ismerősömtől, abból is gyakorlunk. Nem értem ezt a rendszert, hogy otthon egyedül csinálgasson lapokat, de a suliban nincs gyakorló munkafüzet.
szept. 10. 06:56
 24/27 anonim ***** válasza:
100%

"de ahhoz tudni kellene, hogy mi az a km, vagy legalább, ha utazott volna vonattal..."

Nálunk második végén már vették a mértékegységeket, DE az életből is tudnia kellene egy harmadikosnak.

Legalábbis az enyém tudja, szintén harmadikos. Ahogy vonaton is utazott már, elég alap. Még az iskolával is voltak már elsőben is kisvasúton.

A 100 feletti számokat pedig szintén tudnia kell. Olyan szinten mindenképp, hogy melyik a nagyobb, még ha nem is tud számolni még vele, mert azt valóban harmadikban veszik.

szept. 10. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
56%

Ezt miért nem kérdezed meg a tanártól, hogy ha másodikban csak 100as számkört vettek, akkor miért elvárás a nagyobb ismerete?

Megjegyzem a 4 évesem aki még nem tanult semmit, csak egyszerűen nagyon erdeklődik a számok iránt, tudja hogy az 56 több mint a 22 és fel is ismeri őket.

Nekem kicsit az az érzésem, hogy otthon kevés élettel kapcsolatos ismeretet kapott eddig meg, ami a “józan paraszti logikát” támogatja.

szept. 10. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Egy harmadikosnak tudnia kellene hogy a 222 vagy az 567 a több, hiába nem számoltak még vele. Számolni 4. osztályban is csak 10.000 környékéig fognak írásban, mégis tudnia kell a gyereknek, hogy az 1.234.567 vagy a 2.345.678 a több. Ezt nem fogja neki az iskolában már senki se tanítani, meg gyakoroltatni.


A matematikával tényleg komoly gondja lehet, ehhez így szerintem nem lesz elég az otthoni gyakorlás.

szept. 10. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
A másodikos matekkönyv végén kerek számokkal 1000ig kellett számolniuk, összeadás, kivonás!
szept. 11. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!