Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » 2. osztályban milyen nehézségű...

2. osztályban milyen nehézségűek a szövegértés feladatok?

Figyelt kérdés
Lányom is 2.-ba jár, de már több, mint a fél osztály 3-as magyarból, mert rosszra sikerülnek a a szövegértés feladatok. Szerintem nehéz nekik. Nagyon megtekeri a kérdéseket, volt amikor én sem jót mondtam neki, mert nem vettem észre benne egy fontos szót, ami miatt már más a válasz is. Na de ezt már tudni kell egy másodikas gyereknek. Szerintem, ha nem olvasná el a szöveget, akkor a könnyűre sem tudna válaszolni. Ha pedig elolvassa, akkor minek olyan nehéz kérdést feltenni, hogy ne tudjon rá válaszolni.
2015. febr. 16. 08:07
 1/3 anonim ***** válasza:

Szia, én tantónő vagyok, csak jelenleg gyed-en.

A kérdésem: melyik tankönyvcsaládból tanulnak a gyerekek, mi a kiadó neve, Apáczai vagy ilyesmi? A szövegértő olvasás feladatlapja központi, vagy a tantónéni állítja össze a feladatlapot? Ha láttad az adott felméréseket saját szemmel, mekkora, hány oldalas szöveget kellett feldolgozniuk, és mennyi kérdés van hozzá? Írj egy-két konkrétumot, hátha tudok segteni!

2015. febr. 16. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Az én lányom is másodikos, ők Apáczais tankönyvből tanulnak. Van benne 1-2 nehezebb szöveg, de úgy tapasztalom, hogy általában az ő korosztályuknak való. A lányom 95-100%-os felmérőket szokott szövegértésből írni, az osztály nagy része ugyanígy van ezzel, szóval gondolom, nem olyan nehezek a szövegek.
2015. febr. 16. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Az esetek nagy részében nem a szövegek a nehezek, hanem a hozzá tartozó feladatok. Illetve sok esetben nem egyértelműek, és a tanítók nem mindig kérdezik meg a gyerektől, miért azt válaszolta amit, pedig esetleg neki is igaza van. Pl. Két lány aggódva vezeti a sántító lovat, és az őket utolérő fiú is leszáll a lováról, hogy megvizsgálja a sántító állat lábát. Kérdés: Ki volt aggódó? A megoldókulcs szerint a lányok, az én gyerekem szerint a fiú is, különben nem vizsgálgatta volna a lovat.

Máskor a gyerekek szókincsét ellenőrzik a feladatok, jó, ha a szövegben szereplő szavak jelentésére kérdeznek rá, ami esetleg kikövetkeztethető a szövegkörnyezetből, nem pedig rokonértelműeket adnak meg, amit vagy ismer a gyerek vagy nem.

Bár a "pöffeszkedő" szó jelentésén egy tavalyi felmérő óta gondolkodom. Értem, persze, de hogy tudja ezt egy másodikos szabatosan megfogalmazni? A megoldás lehet, hogy

büszke vagy gőgös, de az én gyerekem sajnos tudta, hogy ezek mást jelentenek, így nem is írt be semmit.

2015. febr. 20. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!