2. osztályban milyen nehézségűek a szövegértés feladatok?
Szia, én tantónő vagyok, csak jelenleg gyed-en.
A kérdésem: melyik tankönyvcsaládból tanulnak a gyerekek, mi a kiadó neve, Apáczai vagy ilyesmi? A szövegértő olvasás feladatlapja központi, vagy a tantónéni állítja össze a feladatlapot? Ha láttad az adott felméréseket saját szemmel, mekkora, hány oldalas szöveget kellett feldolgozniuk, és mennyi kérdés van hozzá? Írj egy-két konkrétumot, hátha tudok segteni!
Az esetek nagy részében nem a szövegek a nehezek, hanem a hozzá tartozó feladatok. Illetve sok esetben nem egyértelműek, és a tanítók nem mindig kérdezik meg a gyerektől, miért azt válaszolta amit, pedig esetleg neki is igaza van. Pl. Két lány aggódva vezeti a sántító lovat, és az őket utolérő fiú is leszáll a lováról, hogy megvizsgálja a sántító állat lábát. Kérdés: Ki volt aggódó? A megoldókulcs szerint a lányok, az én gyerekem szerint a fiú is, különben nem vizsgálgatta volna a lovat.
Máskor a gyerekek szókincsét ellenőrzik a feladatok, jó, ha a szövegben szereplő szavak jelentésére kérdeznek rá, ami esetleg kikövetkeztethető a szövegkörnyezetből, nem pedig rokonértelműeket adnak meg, amit vagy ismer a gyerek vagy nem.
Bár a "pöffeszkedő" szó jelentésén egy tavalyi felmérő óta gondolkodom. Értem, persze, de hogy tudja ezt egy másodikos szabatosan megfogalmazni? A megoldás lehet, hogy
büszke vagy gőgös, de az én gyerekem sajnos tudta, hogy ezek mást jelentenek, így nem is írt be semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!