Harmadikos-negyedikes fiatoknak hogy megy a szövegértés, irodalomból?
Baj ha nő vagyok, és saját magam hozom fel példának?
Nekem anno harmadik, negyedik osztályban borzalmas irodalom tanárom volt, gyűlöltem az egészet, utáltam olvasni, hiába dolgoztam legjobb tudásom szerint, a helyesírásra négyest adott a tartalomra hármast és a külalakra kettest, emiatt az ellenőrzőbe kerülő jegyem mindig masszív hármas volt.
Ötödikben kaptunk új tanárt, ötös lettem, elkezdtem olvasni, kiolvastam a teljes gyerekrészleget (a regényeket) és hetedikben már a felnőtt részlegbe iratkoztam át a könyvtárban.
Ennyit jelent egy rossz tanár.
Az enyém negyedikes,első óta 3x voltunk gyógypedagógusnál,és másnál,akik többször felmérték,mert lassú volt,borzasztó külalakkal,rossz eredményekkel.
Most is utál írni,olvasni,de kb. hármas-négyes így is,mert csak odahányja undorodva,muszájból a szavakat,csak minnél kevesebbet kelljen minnél rövidebb ideig.Mivel a sulin kívül semmit sem olvas,nem olvas gyorsan,a szövegértést van,hogy nem tudja időben befejezni.Gyűlöli kikeresni a szövegből az oda vonatkozó,megkeresendő részeket.
A gyógypedagógus azt mondta ez szimplán a gyakorlás és a tanár hozzá nem értésének hiánya.
Elsőben ugyanis kezdő napközis tanítót kaptunk,aki év végén elment,de előtte úgy elrontotta az osztályt,hogy harmadikban a harmadik magyartanár csak fogta a fejét,és nem adott kötelező olvasmányt se,plusz másodikos füzetet használtak...
Negyedikben a negyedik tanár csak egy kötelezőt adott,mert az már kötelező volt,de se tollal nem írtak,se nem haladtak a javulás útján sokat.
Szóval igen,számít a tanár!
Sokat kéne amúgy gyakorolni,ami szervezést,erőt,energiát igényel,és sokszor már nem is fér bele az időbe,annyi a tananyag.
Szerintem nem lehet általánosítani. A negyedikesemnek simán megy. Hetekkel később is visszamondja, hogy mi volt a szöveg, mik voltak a feladatok. Simán tudja óra végén, hogy mit rontott és meg tudjuk beszélni, hogy mit kellett volna írni (úgy, hogy én nem ismerem a szöveget).
Néha figyelmetlen, pl tegnap a kötelezőből olvasott fel nekem és voltak félreolvasások (pl kihagyott 1-1 névelőt), és így nem volt értelme a szövegnek. Ilyenkor nehéz, belezavarodik, de gyorsan javít.
Szóval ha csak arra vagy kíváncsi, hogy hogy megy neki, akkor az a válasz, hogy jellemzően jeles szövegértésből, néha becsúszik 1-1 4-es.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!