Év végi bizinél elképzelhető, hogy ,75 tized alatt nem adják meg a jobb jegyet? Félévi bizinél még megkapta 4,6 felett az 5öst, most azt mondták gyerekeknek, hogy 4,75 felett lehet csak év végén 5-ös bizi. Nekem ez elég igazságtalannak tűnik.
Több tárgyból javult is az átlaga, mégis rosszabb lesz a bizije, mint a félévi?
Nem rossz tanuló, de pár tárgyból 4-5 között áll.
Azt is mondták nekik, hogy nem elég csak a jegyek, hogy kiderüljön, hogy ki hányast érdemel. Eszem megáll, hogy tíz hónapig osztályozták őket, ráadásul súlyozott jegyekkel és az sem elég.
Általános iskola - 6.osztály
75 tized vááá
Inkább kérd meg a gyerked, hogy korrepetáljon téged!
Jesszusom még hányan lovagoltok azon, hogy tized vagy század. Elírtam, nagy dolog, tényleg a lényegen sokat oszt vagy szoroz.
Miért lenne az motiváló, ha félévkor 5-öst adnak ugyanarra az átlagra, év végén meg csak 4-est. Szerintem értelmetlen és még csak nem is korrekt dolog. Ha félévkor ért volna 4-es jegyet, talán az motiváló tényező lett volna, de a ,75 SZÁZAD szerintem már pont az a kategória, hogy elengedjük, színötösnek kellene majdnem lenni hozzá. Az meg már a dicséretes, kitűnő kategória.
A tanár dönthet - meg általában a pofára osztályozás esete, én inkább kötném ahhoz, hogy a százalékot nézzék, nem azt ki-kinek a gyereke vagy melyik gyerek a szimpibb.
Úgy tűnik máshol is van ezek szerint ilyen nagy szigor.
Megnézem majd a házirendet, de remélem csak a gyerekeket riogatják, mert az megy még ebben az iskolában, fenyegetöznek ha kell, ha nem.
Talán van,akit csak ez motivál.
1. Kellene hogy legyen valami idevágó az iskola szabályzatában (PP, Házirend, SzMSz) - mert akkor nincs vita.
2. Ha nincs semmi beszabályozva, akkor hátha még lehet kicsit próbálkozni: még egy felelés, javítás, valami. Sokszor a tanár így ösztönözné év végén a gyereket... (nem szimpatikus módszer).
3. Akkor sincs semmi horror, ha mégsem lesz meg a jeles - érdemes a gyerekben tudatosítani, hogy nem minden a jegy. Sokkal fontosabb, hogy ő maga biztos a tudásában, hogy a szülei is elismerik a teljesítményét, hogy legközelebb majd jobb lesz... Sokszor többet használ a személyiség fejlődésében egy ilyen kisebb kudarc, mint az állandó jeles.
Mindentől függetlenül az egész leosztályozás, minősítés, versenyfutás totál értelmetlen és kártékony (sajnos a magyar iskola ezt nem képes felfogni).
A tanár szabadon dönthet, hogy hányast ad. Ha pl. azt látja, hogy romló tendencia van (nyilván amúgy már mindegyik gyerek fáradt év végére), vagy esetleg zavarta az órát egész évben, vagy inkább órai munkára, vagy röpikre kapott jó jegyet, és nem a témazárókra.
Hivatalosan belekötni nem tudsz, szerintem, bár a tanárról nekem is megvan a véleményem. Csak elveszi a gyerekek kedvét a tanulástól. Vannak sajnos ilyen barmok, sokat nem tudsz vele tenni. Egy négyes még nem a világ. Sajnos az én gyerekeimnek is elég sok kretén tanára van, de a mai tanárhiányos világban sajnos azt csinálnak, amit akarnak. Ráadásul ebbe még bele sem lehet kötni.
A húgomnak pl. angolból ezek voltak a jegyei: 5,5,5. Év végi jegye: 4. Azt mondta a tanár, hogy mivel diszlexiás, fel volt mentve írásbeli felelet alól, így a tudását nem tükrözik a jegyek. Anyám helyében én bementem volna reklamálni, de azt mondta, hogy ő nem kötöződik, mert legközelebb még jobban kitol a gyerekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!