A gyerekem osztályfőnöke nem megfelelően végzi a dolgát?
A minap került be 2 jegy a krétába. Egy jeggyel rosszabb mint a többi. Utána néztem, hogy témazáró írásbeli dolgozat mind a kettő, így dupla jegynek is számít.
A lányom harmadikos. Az osztályfőnök tanítja ezt a két tantárgyat is. Egyik tantárgyból se volt írásos nyoma annak, hogy témazáró dolgozatot fognak írni. Ha tudok róla, természetesen felkészülünk rendesen mind a kettőre. Ha jól tudom jogszabály is van erre, hogy a tanár egy héttel előtte köteles bejelenteni a témazáró dolgozatot és előtte összefoglaló gyakorlást is végeznek. Füzetben, könyvben ennek semmi nyoma nem volt.
Az meg nem életbiztosítás, hogy a 8 éves gyerekeknek szóban elmondja, mert 5 perc múlva elfelejtik.
Beszélhetek vele emiatt, hogy a jövőben erre figyeljen már oda?
Sokat változott a világ. Most már van Kréta, ami nagy segítség lenne a gyerekeknek és a szülőknek is. Viszont a tanárok nem hajlandók fejlődni a technikával, ők valahol a 19. században rekedtek, és ósdi, elavult módszerekkel tanítanak. Ha bárki felhozza ezt nekik, meg vannak sértődve.
A gyermekpszichológiában is megoszlanak a vélemények, hogy hagyjuk-e magukra a gyerekeket, mert majd megtanulják a saját kárukon, vagy inkább segítsünk nekik. Vannak olyan gyerekek, akik tanulási zavarral, figyelemzavarral küzdenek, nekik bizony nem árt egy kis mankó. Pl. abban most már nagyjából egyetértenek a pszichológusok is, hogy egy adhd-s gyerek nem fogja a saját kárán megtanulni a leckét. Ha elfelejti, nem írta fel, és emiatt egyest kap, inkább feladja, és nem azt tanulja meg belőle, hogy legközelebb majd jobban figyelek.
Egyébként meg nem véletlen van az a szabály, hogy a témazárót 1 héttel előbb be kéne jelenteni, mert még ha óráról órára tanul is egy gyerek, nem biztos, hogy fogja tudni a 3 héttel ezelőtti anyagot hibátlanul. Aki vadul állítja ezt, az nem volt még saját magával sem őszinte. Én sem emlékszem, mint olvastam 3 hete.
Viszont a tanárok nagyon nem szeretik, ha bírálja őket egy szülő, a kompetenciájukba való durva beavatkozásnak tartják, és sajnos van rá lehetőségük, hogy ezt a gyereken bosszulják meg.
Szóval ha beszélsz is erről a tanárral, csak óvatosan, finoman. Mondd el neki, hogy a gyerek nem kap olyan jó jegyeket, mint amilyeneket szeretnétek, és hogy TE mit tudsz segíteni ez ügyben. Ez nálam általában bejön, utána a tanár is segítőkészebb.
Aztán van olyan tanárunk, hogy évek óta mondják neki még a suliban is, hogy a tz-t be kell jelenteni, magasról tesz rá. Van aki már csak dacból is. Nem kapnak laptopot, nem kapnak számítógépet, pedig ez most már alap munkaeszköznek kéne lennie, a tanáriban van egy darab számítógép, ő nem fog ott sorban állni, hogy kitöltse a Krétát, én sokszor hallottam már ezt kifogásnak. Bár mostanában úgy tudom azért a tanárok is igényelhettek táblagépet, de ezt sem tette meg mindegyik.
Szintén 3-os a lányom és év elején megmondták a tanítók, hogy direkt nem fognak szólni, hogy a gyerekek ne stresszeljenek. Semmi olyat nem kérdeznek, ami nem volt előtte.
A lányom szombatonként max. 1 óra alatt átnéz mindent és kész. Nem kell sem tanulni vele, sem külön készülni.
Az elsős lányom ugyan így működik. Minden leckéjét megjegyzi és meg is tanulja a napköziben.
A gyerek hatodikos, alsóban nekünk is azt mondta a tanár, hogy nem mondják meg a dolgozatokat, az izgalom miatt. Negyedikben azért megmondták, illetve lehetett tudni azért.
Viszont nálunk felsőben megmondják, valóban egy héttel előtte a témazárót, sőt, nálunk a természettudományt kivéve mindenből tudjuk a röpiket is. De egyértelműen minden órára készülni kell, matekból pedig mindig, én legalábbis nyomon követem, érti-e az anyagot. Nagy szívás, ha a központi felvételi előtt derül ki, hogy nem ért egy csomó mindent.
A mi tanárunk is ilyen. Hagyján, hogy soha sem tudjuk, de a gyerek se, mikor van témazáró, azt se tudja, hogy léteznek külön dolgozatfajták! Csak kiadja a papírt, hogy dolgozat és kész. A krétában sincs nyoma, nincsenek súlyozva a jegyek, nem írja be mi hány százalék, szrul végzi a munkáját, mert túlterhelt. Én találgatok mikor van dolgozat, mert a gyerek tanulmányait nyomonkövetem, és látom, hogyha valamit összefoglalnak, utána doga lesz. De mivel nem az órarendet követi, minden napból mindig külön készülnöm kell, hogy hol tartanak, mert lehet, hogy akkor írnak majd. Teljes káosz, rendszertelen. Arról nem is beszélve, hogy nincs megfelelő pontozási rendszere sem, pl a gyerek életben nem kapott kisegyest, erre azt mondja, hogy "visszahozzuk azt a rendszert, hogy öt kisegyes egy nagy".. Nem tudom miről beszél, nem ismerem a kisjegyes rendszert, mert valamilyen furcsa okból kifolyólag nem csak kisötös meg ezek szerint kisegyes van, hanem kis 4-3-2 is!
....
Vannak ilyen tanárok. Most a zenesulis tanár is random vizsgáztatott, nem is tudtunk rá készülni.
Iszonyú irigy vagyok másokra, a barátai sulijaiban súlyozzák a beírt jegyeket, van javítási lehetőség ráadásul aki rászorul könnyített feladatot kap ugyanolyan jegyért! Hát betojok ezek, komolyan. Nekünk meg jutott. De ez a legapróbb bajunk. Nem lehet elvárni 8-9 éves gyerektől az ilyesmit, meg kell tanítani nekik, hogy felírják, de nálunk leckefüzet sincs, mert "úgyis mindenről küldök emailt"..---dehogy, egy olyan email nem jött még ,hogy valamikor dolgozat lesz. Néha jön, hogy TANULNI!!--így, de hogy mit, azt nem tudjuk. :D
Katasztrófa. Máshol meg olyan van, hogy 5 zöldpont egy csillag, x csillag kisjegy, vagy hogy x ötös után kapnak osztályfőnöki majd igazgatói dicséretet, de nálunk ilyen sincs, mivel az ofőnk csak a minimális havi egy jegyet írja be, nagyritkán van havi 2-3, mert egyszerűen nincsenek számonkérések.. Nyilván a gyerekem kitűnő, de akkor is, ez nem normális. KELL A RENDSZER. Erre lenne a suli, rendszerbe szoktatás, a rendszer megismertetése! Az se kap dicséretet, akinek csak ötöse van valamilyen tárgyból, vagy indult tanulmányi versenyen és helyezést ért el.
Ahhoz képest itt mennyire véditek őket, amikor meg fizetésemelést akartak, az egész ország a torkuknak ugrott, hogy mégis miért akarnak fizetésemelést, amikor nem dolgoznak semmit?!
Nem, nem vagyok helikopterszülő, csak az én gyerekem sni-s, és segítségre van szüksége. Amit tőlem megkap, a tanároktól nem.
Mert a tanárnak nem dolga semmi. Le van írva egy csomó minden a Szakértői Bizottság határozatában, hogy hogy kéne bánni a gyerekkel. Semmi olyan egyébként ami nem lenne elvárható az összes többi gyerek esetében. Mi a válasz?
-Nem tanulta, nem ért hozzá.
-Ha ilyen extra kéréseim vannak, vigyem el máshova.
stb, stb, sorolhatnám.
Én még nem láttam olyan munkakört, ahol a felettesed által leírt feladatot le lehetett volna passzolni annyival, hogy én nem tanultam, nem értek hozzá, hát nem csinálom meg. Nyugodtan le lehet pontozni, de én továbbra is azt mondom, hogy a tanárok fordítva ülnek a lovon.
Nekik is vannak adminisztratív kötelességeik. Az egyik pl. az, hogy a témazárót 1 héttel előbb be kell jelenteni. Ha nincs ideje, nincs kedve adminisztrálni, akkor nem kell ott dolgozni. Tudom, tudom, egy hét alatt talál állást kétszer annyiért. Hm, ennek ellenére még mindig nem ürültek ki az iskolák, azt viszont nézzük el nekik, hogy nem akarnak normálisan dolgozni, mert nincsenek megfizetve. Eszem megáll, komolyan!
És nem, nem járok be az iskolába, mert tudom, hogy az ő hozzáállásukat nem lehet megváltoztatni, ha bármiért szólnék, csak a gyereken állnának bosszút, szóval nem vagyok helikopterszülő. Egyszerűen csak elegem van már abból, hogy nekik soha semmi nem a dolguk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!