Szerintetek nem furcsa, ha a füzetbe írt kisjegyek közül csak a rosszból csinál rendes jegyet a tanár?
Tehát minden kisjegye 5 a gyerekemnek, kivéve egy hármast, amikor lemaradt és nem tudta befejezni. A tanár a hármast nagy jegynek írta be, de az ötös alá, ötös, és a csillagos ötösök is "kis jegyek" szerinte, pedig ugyanúgy másolásra, tollbamondásra kapta őket és mind a füzetébe van beírva, mint a hármas. Nem tartom fairnek, hogy azoknak nincs látszatja, ráadásul ha kisjegyek, hogy lehet, hogy csillagos ötös, meg ötös alá is van, nem csak sima kisötös?
Főleg mivel korábban nem így volt.. Illetve mindegyik be van karikázva, a hármas is.
"Mert ezzel lehet mérni a felkészültséget"
Nem. Ezzel lehet szopatni, megalázni. Más téma egy nyelvtanulásnál a szódolgozat.
"Emellett így nem gond, hogy a a notórius lógók pont a dolgozatra betegedjenek le, és nem lehet értékelni a munkájukat."
A notórius lógóknak is kell teljesíteni a feltételeket. Ha nincs miből osztályzatot adni nekik év végén, akkor lehet pótoltatni, illetve megiratni az elmaradt témazárókat, aztán ha nem megy neki akkor bakfitty. Újrajátszhat.
#11: azt látom, hogy nem szereted a tanárokat, de azt is, hogy sosem tanítottál.
Mégis mi lenne a szivatás abban, hogy olyat kérdeznek a diáktól, amit tudnia kellene?
Mindegy, a Te fejedben úgyis csak az van, amit Te láttál, el sem tudod képzelni, hogy dolgozatot is ezernyiféleképpen össze lehet állítani.
"#11: azt látom, hogy nem szereted a tanárokat,"
Rosszul látod. A buta tanárokat nem szeretem, akik pl. nem tudtak lekötni gyerekkoromban, mert nem voltak felkészülve arra, hogy valakinek lassú a normál tempó, és így az 5-ösök mellett tele voltam rovóval, meg felkent helyi szörnyeteg voltam.
"de azt is, hogy sosem tanítottál."
De, főiskolás gyakornokokat cégnél, automatizálásra.
"Mégis mi lenne a szivatás abban, hogy olyat kérdeznek a diáktól, amit tudnia kellene?"
Pl. hogy nem feltétlen minden nap naprakész a gyerek, de ettől lehet jó tanuló, intelligens. Még a munkámban is meg tudnak fogni egy hirtelen jött kérdéssel (és szinte mindenkit), ha épp más témában vagyok benne nyakig, és előhoznak egy pár héttel korábbi témát. Nekem is el kell gondolkodni, előásni a korábbi eredményeket, esetleg megnézni, hogy oldottam meg a problémát.
Egy gyerektől meg várjuk el, hogy naprakészen "hopp hopp" röppentyű, 10 perc alatt tudj mindent.
Egyébként tanár a feleségem is. Persze nem az a buta kockás abroszos fajta, aki nem naprakész, de a diákoktól meg elvárná ezt.
Apropó, volt egy idősebb docens, későbbi konzulensem, neki kifakadtak egy komoly vizsgafeladatnál, hogy ez nem egyórás feladat, és nem a gondolkodást segíti, ha lóversenyt csinálunk. Azt mondta, "tudjátok mit? Igazatok van. Addig írjuk, amíg tudtok mit írni". Este 7-ig írtuk, így az bukott meg, aki tényleg nem tudta. Az ilyen a TANÁR.
Az ilyen kérdések miatt örülök, hogy mikor gyerek voltam, kevés olyan tanárt fogtam ki, aki csak megvakarta a tökeit, s csak úgy iratott egy felmérőt, mert miért is ne. Miközben, mikor neki volt valami ellenőrzése, arra 1-2 héttel előtte már elkezdett felkészíteni minket.
Csak annyival tudtak nyugtatni, hogy az egyetem majd jobb lesz. Ott minden első óra arról szól, hogy majd mi lesz a következő félévben, és hogy miből áll majd össze a jegy. Arról nem is beszélve, hogy van 3 hét külön vizsgaidőszak.
A közoktatásban az még a kisebb probléma, hogy egy tanár totál szelektíven írja be a jegyeket. A problémák mélyebben gyökereznek.
Pesze, mehetsz beszélni a tanárral, az igazgatóval, stb, se nem látok sok esélyt a javulásra.
Nem értem miért itt, idegenektől várod a választ, hát menj be és kérdezd meg a tanárt. Mi honnan tudjuk, mi történt?
Lehet, hogy tényleg nem úgy volt, ahogy a gyerek elmesélte.
Tudom, elég nehéz higgadtan beszélni egy tanárral, én sokszor azért sem megyek be a suliba inkább.
De meg lehet próbálni, hogy mondja el, hogy látja, hogy fejlődik a gyerek, mire kap értékelést stb. Aztán ott rá lehet vezetni, hogy vannak a gyereknek ötösei is, és ezek alapján pl. félévkor hogy fogja értékelni őt.
Egyébként meg tudom, hogy frusztráló, meg elveszi a gyerek kedvét, de ezt leszámítva a világon sehova nem számítanak az alsós jegyek. Ha nem lesz félévkor, év végén 5, csak 4, hát akkor mi van?
Sok ilyen lesz még, jobb ha elengeded, szerintem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!