Iskolában miért butul a gyerekem?
Korábban, amíg otthon voltunk aztán bölcsis, ovis volt, sokat tudtam vele mondókázni, úszni járni, szocializálni, tornazgatni mondókára, addig a gyermekem egy összeszedett jó képességű gyerek volt, pl. Az anyáknapi karácsonyi műsorokban szinte legelőlre tették ki, teljesen végigmutogatta mondta a verseket, és nagyon élte is az egészet.
Iskolában kezdtük az írást olvasást, (oviban csak elő lett készítve pl ceruzatartás, hullámvonalak, cikkcakk vonalak a nagyobb méretektől pl járdakréta", zsírkrétázástol kezdve az egyre kisebb formákig papíron ceruzával.
Mindent ügyesen elsajáított.
Az első 2.osztályt jól vette.
Majd másik munkám lett és kb estére esünk csak haza kb 5-fél6 ra, a házit is kapkodva kell befejezni és gyorsan vacsi alvás mert 5 kor kelünk.
Azóta szinte csak az iskola "kezében" van a gyerekem.
A szocializáltsága romlik, vannak magatartás problémák, egy verset memorizálnia talán 2szer tovább tart neki mjnt korábban ovisan, az írásképe fokoaztosan romlik, ma már kezd olvashatatlan is lenni.
Olyan, mintha a sulival és évekkel egyre rosszabb lenne a teljesítménye meg a képességei is.
Hogy lehet az hogy valaki első 2.osztályban szépen ír, 3.4.ben meg elkezd olvashatatlanul írni?
Vagy oviban kapásbol visszamond hosszabb verseket mondókákat is, suliban meg nyögvenyelve magol be egy verset és rengetegszer kell ismételni, mire tudja.
Random csináltam egy "tesztet" is vele.
Oviban ha mondtam neki 5 szót pl sárkány kemence papír hajó gázkazán
Vissza tudta ismételni helyesen a megfelelő sorrendben.
Ma 8.5 évesen ez nem megy neki.
Mire véljem ezt?
Nagyon jo valaszokat kaptal es meg mindig nem erted.
Akkor olvasd el szerintem meg oket parszor, hatha megvilagosodsz.
Le van terhelve. Nyilván könnyebben megtanult egy verset, amig semmi más "dolga" nem volt, mint mikor teleszórjak a fejét egy csomó új információval, amit ideje sincs feldolgozni.
Ahogy már írták, harmadiktól kezd kialakulni a saját íráskép. Onnantól nem a szépírás, hanem az olvasható írás feltétel. Hány felnőttet ismersz, aki olyan gyöngybetűkkel ír, mint elsőben? Akkor mi most mind elhülyültünk szerinted?
Meg egyre több a megtanulandó tananyag, nyilván. És neked erre van most kevesebb időd. A másik, hogy lehet készülni a kiskamasz korra, ami szintén azzal jár, hogy dacoskodik, annyira nem a tanulás lesz neki a középpontban.
Itt vagy még?!
16-osnál a pont. Egy csomó minizseni van az ovikban és alsótagouatban, aztán ahogy halad előre az idő kiderül a szülők számára, hogy a zseninek hitt gyerekük valójában csak gyorsan fejlődött az első években, ami utána lelassul és "átlagos" lesz. Nincs ezzel semmi baj, így kell őket szeretni és elfogadni.
Ezért vagyok szomorú mindig, amikor látok csodagyerekekkel haknizó szülőket, mert hamis visszajelzéseket adnak a saját gyerekeiknek, és mire felnőnek, még a három évesen író-olvasó-számoló gyerekekből is simán "csak" egy jó képességű, de az átlagtól már nem őrülten okosabb marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!