Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Gyenge iskolában legyen jó...

Gyenge iskolában legyen jó tanuló, vagy erős suliban rossz, ha a jövőt nézve a 2.suli alapozna biztosabbat de az önbecsülésromlás mennyit vetne latba?

Figyelt kérdés

Csak fiktív kérdés mèg nem aktuális.

De vannak gimik főiskolák szakiskolák és igy tovább, mindegyikre esélyes a fenti feltételekkel.

Gyengébnlb sulit könnyebben bírna, önbecsúlése rendben lenne, csak rengeteget jelent illetve tobbet jelent a barátok környezet is ebben a korban ami lehúznà pl a cigizésbe lógàsba.


A hajtósabb suliban eminensek közt lenne, de ott néha meg is kell kemenyen izzadni a kudarcélmények is garantáltak önbecsülésben vissza is vetheti, de kisebb eséllyel züllik el és alapozottabb lenne a jövője és értelmiségi perspektívákat is meglátna.


Viszont az önbizalomromlás ha önmagában nem hisz, nem tudom hova vezetne.


(A gyerek igényei egyaránt az hogy szeret autot szerelni is de pl a kémia biologia orvostudomány is nagyon leköti, a kérdés fiktivitása miatt most egyéb tényezőket ne nézzünk)



2023. aug. 22. 16:05
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

ez megy kicsiknél is már:( Korrupt tanárok a jobban szituált diákok előnyben stb.

De ezeket az új pedagógus törvény segít majd megoldani azért ellenzik a tanárok biztos.

2023. aug. 22. 20:44
 22/32 anonim ***** válasza:
78%
Ajjaj, van itt baj.
2023. aug. 22. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
91%

#21 Az oldaná meg, ha nem lenne hiány a tanárokból, lehetne szelektálni és a megyeszékhelyi elit gimiben nem kéne megtartani azt az angol szakost, aki 12.-ben úgy tart órát, hogy oldd meg az érettségi feladatsort, oszt javítsd magadnak megoldókulccsal, mert szrabb sincs a helyére, nem még jobb (#20 voltam)

A státusztörvény ezen nem segít, nem teszi vonzóvá a pályát. Pont ezért vagyok matek bsc-n és nem tanárin, hiába tanítanék szívesen, nem deal. Ha javul, akkor majd mester után megcsinálom a tanárit. Addig max magántanítványok, de az nem olyan...

2023. aug. 22. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
51%
23: egy kicsit off - amúgy utolsó évben miért baj, ha oldanak érettségi feladatsort? Mármint gondolom nem minden egyes nap, de hidd el, hogy van, aki ott találkozik először ezekkel a feladatokkal, és mégis így legalább betekintést nyer. Semmivel se rosszabb, mint egy munkafüzetből dolgozni. Az írott angolt is kell valahogy gyakorolni, nem minden CSAK a konverzárcióról, még ha nagyon fontos is.
2023. aug. 22. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
73%

#24 Azért baj, mert szinte CSAK ezt csináltuk magyarázat NÉLKÜL, javítsuk magunknak felkiáltással. Meg havi egyszer kiadott egy kérdéssort, hogy ez alapján dolgozd ki a témakört, két nap múlva felelünk. Szintén zéró magyarázattal. Ez azért szerintem pusztulat nagy szégyen, hogy susu akkor fixen top10-ben az angol kéttanos képzést illetően, nekünk meg első idegennyelv, angol óra annyi, hogy tanár telefonozik, mi meg, hát ja...

Nekem személyesen nem volt gond, két évvel azelőtt tettem le a c1-et, de van akinek jól jött volna a tanári magyarázat, mert küzdött a középszintű érettségi anyagával, meg én magyaráztam nekik a koliban, mert a nevelőknek se volt erre kapacitása mindig, mert abból is hiány volt. Nem az én dolgom lett volna módszertani ismeret nélkül tanítani a saját osztálytársaim.

2023. aug. 22. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
71%

Illetve nem tizenkettedikben találkoztunk először érettségi feladatsorral. Tizenegyedikben is ez a tanárunk volt, akkor is oldottunk meg, tehát tudhatta, hogy volt ilyen, akkor is, ha nem tud az előző három évről, amikor nem ő tanított (amikor szintén került elő érettségi feladatsor).

Itt tényleg az a baj, hogy bejött, kiosztotta a feladatsort, oldjuk meg, javítsuk magunknak. Így például a levélírást nem is vettük át vele. Néha megíratta, de neki nincs kedve átnézni, aki akarja olvassa fel mindenki előtt, ő meg majd jól tanácsokat ad. Ugye akinek nem megy, nem fogja felolvasni, mert szégyelli. Ha kínosan sok ideje nem jelentkezett senki erre, akkor egy-két ügyesebb bevállalta, például én. Nekem meg a hozzám hasonlólnak egyáltalán nem jött jól, nem nekem voltak nehézségeim, csak azért voltam fakton, mert semmi szükségem nem volt az emelt érettségi felkészítőre, és csak azért nem osztályozóvizsgáztam, mert semmivel nem lett volna jobb az órarendem.(nem ilyenek, hogy hamarabb végzek, esetleg később kezdek, hanem random lyukasóra, az ebédlő nyitása előtt)

2023. aug. 22. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
Miért nem jó iskolát keresel.
2023. aug. 23. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
69%
Én a jobb iskolát választanám a helyedben.
2023. aug. 23. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanilyen gondolataim voltak, csak általános sulinál:) vicces. Mi végül maradtunk a gyenge általánosban, mert a tanára imádja, népszerű és kitűnő a gyerek. Itt még számítani fognak a jegyei is felvételinél, egyetemnél elég, ha az érettségi pontokat duplázza majd. Minden nap suli után “utántanítom” a gyereket, másik könyvből, többet, mert a kieső ismereteket pótolni kell, fontosak az alapok. Sajna a züllés megvolt, a legrosszabb gyerekektől jutott fel a ranglétrán az elitebb gyerekekig, hogy megfeleljen a tanárnőjének, lecserélte a baráti körét, szóval ennek örülök, de az enyémet is szippantja be a nem dolgozás órán, csúnya beszéd, nagygyerekes(horror) játékok, mások szivatása, szóval ha majd gimibe megy, ugyanerre számítok.. ezért is alap, hogy gimibe megy, 8 osztályosba, ott kisebb rossz van. Nem lesz gondja a felmérővel, de hát be kell vallanom, hogy bár jobb képességű az átlagnál, nem az a szint, aki majd gimiben(én az egyik legjobba jártam) jó jegyeket fog hozni. Szóval lesz külön tanára és én is odateszem magam majd az évek alatt, mert egyetemen matekon nagyon látszott, ki jött gyenge suliból és ki nem. Én faktra sem jártam, 3-4 voltam átlagban matekból, de mindent tudtam és értettem, mások meg csak pislogtak és bénáztak. Hozzáteszem, hogy lediplomáztak, mert egyetemen a szorgalom és a kitartás többet számít, mint a tudás és a tehetség.


Szóval én erősebb gimibe rakom a gyereket, egyetemnél nem számítanak majd a jegyei és sokszor el fogom mondani(én magamtól is tudtam), hogy gyengébb gimik, szakközepek 5ös tanulói kevesebbet tudnak erős gimi 3-4es tanulóinál. Sok szakközepessel és gyengébb gimibe járóval lógtam, ezerszer inkább a rossz tanuló erős gimiben, még akkor is, ha nálunk is volt szex meg drogok(ez mindenhol van), de a közeg műveltségi szintje, problémai, szókészlete, ismereti köre, az új technikai ismeretek, a tudás.. amíg nálunk indexet olvastak a tizenévesek, máshol azt se tudták mi az, meg nálunk ugye erőszak semmilyen téren nem jött elő, máshol zaklatások és verekedések és “tiszteletlenségek” is voltak tanárokkal és egymással szemben is. Erős gimi mindenképp, mondjuk én sem szeretném, ha ugyanabba járna a gyerekem, mint az enyém. Mondjuk én eleve 8, nem 6 osztályosat nézek. Okosan kell választani, az ofő személye gimiben szinte lényegtelen, mindent más tanít. Hangulat, közeg, diákok milyenek.

2023. aug. 23. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
71%
Kérdező, túlfonod-túlaggódod magad. Van felvételi. Ha a gyerek felvételije összejön egy erős iskolába, akkor oda való, menni fog neki. Ha nem jön össze, akkor tényleg a közepes suli a nyerő.
2023. aug. 26. 03:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!