Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Gyenge iskolában legyen jó...

Gyenge iskolában legyen jó tanuló, vagy erős suliban rossz, ha a jövőt nézve a 2.suli alapozna biztosabbat de az önbecsülésromlás mennyit vetne latba?

Figyelt kérdés

Csak fiktív kérdés mèg nem aktuális.

De vannak gimik főiskolák szakiskolák és igy tovább, mindegyikre esélyes a fenti feltételekkel.

Gyengébnlb sulit könnyebben bírna, önbecsúlése rendben lenne, csak rengeteget jelent illetve tobbet jelent a barátok környezet is ebben a korban ami lehúznà pl a cigizésbe lógàsba.


A hajtósabb suliban eminensek közt lenne, de ott néha meg is kell kemenyen izzadni a kudarcélmények is garantáltak önbecsülésben vissza is vetheti, de kisebb eséllyel züllik el és alapozottabb lenne a jövője és értelmiségi perspektívákat is meglátna.


Viszont az önbizalomromlás ha önmagában nem hisz, nem tudom hova vezetne.


(A gyerek igényei egyaránt az hogy szeret autot szerelni is de pl a kémia biologia orvostudomány is nagyon leköti, a kérdés fiktivitása miatt most egyéb tényezőket ne nézzünk)



2023. aug. 22. 16:05
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%

Neves "elit" gimibe jártam, az osztály kb fele 10.-után már cigizett, az egyik évfolyamtársam amiatt maradt ki, mert 16évesen terhes lett és megtartotta a babát 🤷🏼‍♀️. Voltak lógások is, igaz az még az "őskor" volt (~20 éve), nem ekréta és társai, hogy a szülő 2perc alatt kapja az értesítést, hogy a gyerekének hiányzást írtak be. Nyilván nem verték nagydobra, ha ilyen volt, sem a tini terhességet, de még azt sem, hogy volt drograzzia (nem találtak semmit, de kintvolt a rendőrség, kereső kutyával, mert fülest kaptak, hogy van aki drogozik). Bátyám szakközépbe, ugyan ez volt, csak annak a híre nem volt akkora, mint a gimimnek, így nem is probálták a látszatot fenttartani.

Nem ezen múlik, a gyerek képességein, hova kerül be, a nevelésen, hogy tudjon nemet mondani és milyen barátokkal veszi magát körbe. Gyengébb suliban is vannak normális diákok, akik nem jutottak be erősbe, de rendes gyerekek és elit suliban is "csapnivaló kölykök", csak megfelelt a felvételin.

2023. aug. 22. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 A kérdező kommentje:

Nem arrol nyitottam kèrdést hogy mennyi drogost és zülledéket gyárt egy erősebb iskola.


Hanem gyermek önbizalom önbecsülésfejlődése volt a tanultsággal felkészültséggel ismeretszerzéssel szembeállítva.


Hogy mennyi múlhat azon, hogy magasabb céljai vannak, szélesebb perspektívái a megélhetésre, vagy azon minek hiszi, mennyire tartja becsüli önmagát.


Én tudom azt hogy a semmiből,egy szakmunkából, szegénységből is ki lehet nőni egy nagynevű vállalkozóvá is, és egyetemistákból is lehet drogos skizo csöves, de ez elenyésző "pereme" az egésznek, nagy százalékban a szakmunkások a túlórákban látnak csak lehetőségeket, a magasabb végzettségűek pedig lépcsőzésben pl.



A kèrdés arrol szol melyiknek van nagyobb esélye az életben

Szakmunkás magába vetett hittel sikerélményekkel, önbizalommal

Vagy pl egyetemista megtépázva, kudarcèlményekkel, alacsony önbecsüléssel.

2023. aug. 22. 19:25
 13/32 anonim ***** válasza:
87%

Középút miért nem játszik?

Nem gimi, de nem szakmunkás. Erősebb szakközép.

2023. aug. 22. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 A kérdező kommentje:

Azert 2 szélsőségről írok mert így jobban különválik a kettő mert különben soha nem lehetne kigobozni az egészet ha a árnyalatokat nézzük.



Mennyit számít a tanultság, és mennyit az önhit az életképességben.


De nekem sanszos hogy alulról kis százalékban lehet csak kitörti kellő hittel képességekkel.

Viszont végzettségekkel és alacsony önbizalommal ugyan de mégis könnyebb.

2023. aug. 22. 19:48
 15/32 A kérdező kommentje:
*kibogozni
2023. aug. 22. 19:48
 16/32 A kérdező kommentje:

Amugy èrdekes hogy az egyetemekenek van ilyen hatàs-és azt kioltó ellenhatása is.


Végzettséget ad de ez mellett azt is bizonyitja neked éveken át hogy mennyisze sz.r vagy.

2023. aug. 22. 20:03
 17/32 A kérdező kommentje:
*egyetemeknek
2023. aug. 22. 20:03
 18/32 anonim ***** válasza:
61%

Te az vagy, akinek a 8 évese lopja a bankkártyáját?

Stílus ugyanaz.

Egyébként nem tudom, de nekem az egyetem nem ezt jelentette. Nem éreztem egy percig sem szarnak magam, nemhogy 5 évig... pedig erős reál szakra jártam.

2023. aug. 22. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 A kérdező kommentje:

Ja nem persze te soha nem puskáztál, soha egy uv.


Nem az vagyok.

2023. aug. 22. 20:20
 20/32 anonim ***** válasza:

Igazából nem konkrétan a sulitól függ, hanem az osztályközösségtől, tanároktól, meg a gyerek érdeklődésétől.

Saját példával jövök, én megyeszékhelyen tanultam gimiben, asszem a top 50-70 körül van a rangsorban az adott susu. (A kéttannyelvű képzés meg a top 5-ben volt/van, bár én nem abba az osztályba jártam)

Én például energiatakarékos voltam, főleg gimi utolsó két évében. Ami könnyű volt, akár tanulás, akár puskázás szintjén, azt megtanultam/megcsináltam jól, ami érettségihez kellett azzal foglalkoztam, de főleg a két felvételi tárgyamnal, mert úgy voltam vele, hogy duplázok (ez amúgy sikerült) A többi, ami se nem érdekelt, se nem volt könnyű, se nem kellett felvételivel, azt kihoztam egy hármasra becsületes és kevésbé becsületes módokon, hogy koliba ne kúrjanak be a felzárkóztatóra.

A közeg azért számít, hogy mennyire zavarják az órát a társak. Ez a rosszabb sulikban a száztagú family kis Rikárdója, akire nem szól rá a tanár, mert nem akarja, hogy szamurájkardokkal várják, a jobb sulikban meg a suli alapítványát támogató gazdag szülő elkényeztetett kölke. Ha egy vagy több ilyen van az órán, bármelyik végletből, akkor ott az oktatást megette a fene, ha a tanár nem tudja/akarja kezelni a helyzetet.

Vagy ott van az, hogy milyen tanárt kapsz. Mondjuk ha én orvosira akartam volna menni, és csóró lévén nincs lehetőségem a magántanárra, akkor a biosz-fizika-kémia tárgyakat baxhattam volna emelt szinten, mert fakt választás előtt elhimi-humiztuk, lelkizgettünk, merttöbbségét nem érdekelte az osztályból, ebből adódóan annyira a tanárainkat sem. És nem lett volna alapon a fakthoz, ha azt akarom. Ehhez képest a kéttanosok tök jól jártak, mert pont azok voltak a szigorú tanárok, akik oktathatták angolul is ezeket a tárgyakat, nekik lett jó alapjuk a fakthoz akkor is, ha nem jártak magánórára. Pl szobatársam kéttanos volt, nem reál beállítottságú, ő a csak épphogy kettes fizikájával többet tudott, mint én a laza hármassal tizedikben. (Teszem hozzá, most matek bsc-s vagyok egyetemen, csak akkoriban azt hittem, hogy nem, a fizika még akkor még annyira sem érdekelt)


Meg alapvetően az van, hogy az iskola minőségét a diákok emelik. Híre megy, hogy jó suli, és 40 helyre ott a 120-160 jelentkező. Onnantól már lehetnek zömében tök rosszak is a tanárok, ha van 1-2, akinek sulilon kívülre elér a jogos, vagy nem jogos jóhíre. A versenyeredmények is sokszor az, hogy szülő járatta magántanárhoz a gyereket, aztán felkészítőnek meg beírva a szaktanára, aki akár ellenezte is, hogy a versenyre menjen a gyerek.(Velem ez 12.-ben egy megyei versenyen kb megtörtént. Irodalom. Koliban az egyik nevelő készített fel. A faktos tanárom ellenezte, hogy akár az iskolai fordulón részt vegyek, aztán az egész csoport kollektíven kilobbizta, hogy mind megyünk a sulis fordulóra, mint ahogy eredetileg is mondta pár hónapja. Aztán amikor megyei döntőbe bekerültem pár társammal, akkor kinek a nevét említik, mint felkészítő tanár? Persze, hogy a sulisét, aki szrt se csinált, azon kívül, hogy le akart beszélni engem, és mindenki mást is...)

2023. aug. 22. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!