Tanári végzettség nélkül, vállalhatok munkát általános iskola alsó tagozatban rajztanárként?
Textilrajzoló, modelltervezpkent, ezt megelőzően rajzból is erettsegiztem. Ezzel a végzettséggel es annak ígéretével, hogy elvegzem a tanári szakképesítést, már vállalhatok rajztanari állást? Vagy csak' napközis tanárnak?!
Van egy ilyesfajta rendelkezés, ami miatt sokan felléptek, de én érzem magamban az elhivatottsagot, és a személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Pszichológiai végzettségem sincsen, de van sok türelmem és szeretem amit hasznositanek.
Köszönöm annak, aki válaszol.
#40: leírhatod párszor még, de akkor is csak egyetlen szakról van tapasztalatod.
Én sem szerettem a tanárképzést, de amit leírtál, eléggé messze van attól, amit én tapasztaltam. Nálunk rengeteg gyakorlati tárgy volt, külön foglalkoztunk a motiváció témájával. Az én módszertan tanáraim mind tanítottak gimnáziumban.
Ja, sokat kell utána önszorgalomból hozzátenni: de azt hiszed, pl. egy informatikusnál nem ugyanez a helyzet?
Tévedsz, nem egyetlen szakon ilyen a tapasztalatom, hanem konkrétan egy egész egyetemről. Ugyanis a matek szakos, az angol szakos meg az informatika szakos is ugyanazokra az órákra járt. Sőt, még a műszaki főiskoláról is ide jártak át a hallgatók pedagógia órákra.
A tanárképzés a Pedagógia Tanszéken folyt, és nem az adott szakos órákon, tehát mindenki ugyanazt hallgatta.
Szakmódszertan óra egyetlen egy volt a 10 félév alatt.
Szóval ha nálatok nem így volt, akkor azt kérdőjelezem meg, hogy te végeztél tanárképzést egyáltalán.
"Egy informatikusnál nem ugyanez a helyzet?" De, ugyanez. Nem csak az informatikusnál, bármelyik szakon. A különbség csak az, hogy amíg egy mérnök vagy orvos folyamatosan képzi magát, a tanárok megrekedtek a 19. században. A mai napig ugyanazokkal a módszerekkel próbálnak tanítani, amivel őket is tanították, mivel nincs normális tanárképzés, ezért csak a saját emlékeikből tudnak meríteni.
Egyre több a problémás gyerek, nézz csak be egy ilyen FB-csoportba. Ahelyett, hogy utánanézne, hogy mi az a diszlexia, adhd, vagy aszperger, a tanár egyszerűen közli, hogy ő ezt nem tanulta, tehát neki nem kell ehhez érteni. Miközben a gyerek ki van vizsgálva, és az adott intézmény a kijelölt integráló intézmény, de a pedagógus mégis meg van róla győződve, hogy neki ez nem dolga. Mert kizárólag a jól viselkedő, eminens tanulókat látta a gyakorló iskolában.
Amelyik tanár jól tanít, az nem a tanárképzésen tanulta, hanem önállóan továbbképezte magát, van benne elhivatottság meg olyan a természete.
Nem akarok megint belemenni ebbe a vitába, hogy aki akar tud tanulni az egyetemen, mert tanulni bárhol tudsz, van internet, vannak könyvek. Ehhez aztán nem kell elvégezni semmit.
Szóval hiába is osztjátok a kérdezőt, hogy ő mekkora hátrányban lenne a "szakképzett" tanárokkal, nem feltétlenül így van. Az empátiát nem a diplomával osztják.
Nagyon sok rossz tanárt ismerek, akinek van diplomája, mégsem engedném gyerekek közelébe sem. És sok olyan ember van, aki nem végzett el semmi ilyesmit, mégis ért a gyerekekhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!