Vajon működne Magyarországon is egy olyan iskolarendszer, mint sok külföldi országban, az általános iskola hatéves, a középiskola pedig kétszer három évre lenne bontva?
Tehát általánosban rendesen megtanulnák az alapokat, olvasni, írni, közlekedni (gyalog és kerékpárral), de semmi magolós tárgy nem lenne, kötelező olvasmányok helyett is választható. (Nekem volt olyan osztálytársam hatosikban, amelyik nem tudta leírni a saját nevét.) Sport, vizuális készségek, csapatmunka, zene, környezetismeret. Aztán középiskolában jönnének be az olyan tárgyak, mint kifejezetten irodalom, történelem, földrajz, fizika stb. Én például sosem értettem, miért jó felsőben történelmet tanulni, azután középiskolában ugyanazt megint, ahelyett, hogy több időt szánni az anyagra.
Illetve, hogy minden év végén lennének vizsgák, így az érettségi nem lenne akkora stressz, mert már hozzászoknának.
4-es vagyok. Egyébként szerintem mindegy is, hogy hány év, mert általánosban is szét van választva az alsó- felső, vagy léteznek itthon is 6 osztályos gimnáziumok (vagy legalábbis régen léteztek).
A baj az, hogy egy elképesztő régimódi oktatási rendszer van, kiöregedett pedagógusokkal. Én külföldi iskolába jártam és az egyetemen döbbenetet meg, hogy az eminens diákok nagy része leginkább a magolásban volt jó, tehát a magyar oktatási rendszer azt jutalmazza, aki gondolkodás nélkül bármit és bármennyire be tud magolni.
Gondolkozni és összefüggéseket meglátni pedig inkább hiba, nem erény.
Például az emelt matekosok a matematika képleteket kívülről tudták, de levezetni egyáltalán nem, megérteni, hogy miért van úgy stb. Persze voltak kivételek akik saját maguk törekedtek a megértésre, de maga a rendszer egyáltalán nem erre épít, sőt inkább bünteti azt aki ‘a dobozon kívül’ gondolkodik.
Szerintem ez szomorú, mert ebben az oktatási rendszerben a gondolkodásra nevelés így kizárólag a szülő feladata marad.
A változásra már rég szükség lett volna, de ahogy az online oktatás is megmutatta valahogy erre a régi pedagógusok nem is hajlandóak és persze nagy oktatási reformról sincs szó soha. Új pedagógusból meg kevés van és aki motivált és újítaná annak itthon gyorsan letörik a szarvát (hogy hát ezt így nem lehet, a tankönyvből kell tanítani és pont.)
Én mondjuk olyan suliba jártam, amit mondtál, 5-6 óra naponta és utána ilyen kreatív órák.
Ez a tökéletes megoldásnak hangzik, mindaddig, amíg nem derül ki, hogy a gyerekek felének fekszik a jelenlegi rendszer. Én pl. rühelltem, hogy fotózást meg ékszerkészítést kellett tanulnom szabadidőmben. Annyira utálom ma is, hogy a húgom szülinapjára nem bírtam rászánni magam, hogy ilyen ékszerkészítő kreatív workshop-ra menjek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!