Szerinted van esély arra, hogy az oktatás gyökeresen megváltozik a következő évtizedben?
Gondolok arra, hogy életképesebb fiatalokat neveljenek, az egyéni teljesítmény helyett a csapatmunkára neveljenek és az összetartásra. Nemzeti érzelműek legyenek, tudjanak vállalkozni, legyen pénzügyi műveltségük. Stb.
A jelenlegi oktatásban szerzett tudás nagy részét sosem kamatoztatjuk felnőttkorban.
egy gyerek tanuljon meg tömeg előtt beszélni
-- ezt én is nagyon fontosnak tartom, retorika, szavalás, szép beszéd nagyon fontos. A legtöbb felnőttnek pocsék a kiállása, kivéve ha valamilyen vezetői posztban van, és egész nap emberekkel foglalkozik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sok ember pont az oktatási rendszer dolgai miatt szorong, ezért pocsék a kiállása.
Szerintem nem fog változni, mert elnyomják ezeket a változásokat, viszont a nemzeti dolgokat erőltetik! Láttad te a mostanikönyveket? Már az elsősnek olyan ősmagyar szavak voltak a könyveiben, amitől a fülem ketté állt, én sem tudtam mit jelentenek, 20 éve felsőben csak hon és nép ismereten kérdezték őket, a matek tankönyvükben pedig minden piros fehér zöld színben pompázik.
Ilyen hecsedli, boksa, demizson, korbács(válaszd ki a képek közül), meg fonáshoz használt díszes bot, aminek elfelejtettem a nevét, és egy csomó ilyen.. És arról olvasnak, mi történt annakidején a fonóban! 2- osztályban. Nagyon kell a haljunk a hazáért tartalmú Petőfi vers is a másodikos olvasókönyvbe..
Ahelyett, hogy a mostani világról tanulnának, hogyan boldoguljanak, hogyan beszéljenek, hogyan fogalmazzanak, érvényesüljenek, erről a régi magyar szokásrendszerről meg hon és népismeret órán, mint annakidején. Mégis miért jut hely a jurtának meg a gémeskútnak olvasásórán, amikor olvashatnák helyette ezer más(általad is felsorolt) dolgot. És keltse fel a gyerekek kedvét is, mert irtó nagy öröm nekik azzal szenvedni másodikosként, hogy a legények lányok után jártak a fonóba..
Én ilyen rossz könyvsorozatot, mint az istenített Játékvár még nem pipáltam, szenved vele a gyerekem, meg én is, pedig a gyerek amúgy imád olvasni, csak nem ilyet, hanem regényeket, modernebb vicces verseket. A mozaikos könyvek szuperek voltak(meg is vettem őket külön a gyereknek).
A mi sulinkban egyébként nagyon remek a tanári kar(pl megítélésük szerint suttyomban változtatnak a könyveken), nem kettesével ülnek a gyerekek, hanem összetolnak 3asával asztalokat, egymás felé fordítva, és a csapatmunkára, és jutalmazásra építenek. Persze nagyon nem válik be, mert folyton elterelik egymás figyelmét, nagyobb kupacban több a nyüzsgés, több a konfliktus, és rálátnak egymás munkájára.. De próbálkoznak az új módszerekkel, új anyagokkal, digitális anyagokkal meg minden. A mi állami sulink(nem kormányhű) ebben csodás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12-es, amiket te itt felsoroltál, azokat az én szintén másodikas gyerekem biztos, hogy nem tanulja (hecsedli, boksa, demizson, korbács, jurta, mi történt annak idején a fonóban). Talán a gémeskút előfordult.
Nem valami speciális osztályba jár a gyereked?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ameddig tovább folytatódik ez a mértékű központi kontroll, nem kapnak teret és lehetőséget a tananyag szabadabb megválasztására a tanárok, egyre inkább elveszik az idejüket és korlátozzák a lehetőségeiket, nem lesz változás. Csak rosszabb irányba.
Többek között emiatt is próbáltak sztrájkolni, de természetesen mindenki csak a bérigényt hallotta meg az egészből (ami teljesen valid, azt tekintve, hogy a szabadabb oktatási rendszer igénye mellett szükség lenne a vérfrissítésre, de az alulfizetettség mellett még közellenségként is kezelt pálya nem éri meg a fiataloknak, ha csak azt tekintjük, hogy a kamu és valós átlagbérnek kb a felét éri el a fizetésük 14 éven keresztül).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem is rosszabb lesz, mivel a Kormány egyértelmű célja a nép elbutítása. Ezért vannak a központosított tantervek, egyen tankönyvek, és ezért nem akarnak több pénzt fizetni a tanároknak.
Aki marad, az kínlódik, és fásultan bejár, és a gyerekeken tölti ki a mérgét. Ezért a legtöbb gyerek utálja az iskolát, és szorongva nem lehet tanulni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10 éve mikor középsulit kezdtem is mindenki azt mondta, hogy meg kéne változtatni meg ezért és ezért rossz, azóta sem változott semmi, kétlem hogy a következő 10 évben jobb lesz a dolog.
Ránéztem a mostani tantervre és 35!!! órája van egy középiskolás diáknak és ebben nincs bent az otthoni készülés, házik stb, ha csak minden nap 1 órát tanul a gyerek akkor is az alsó hangon 42 óra, több mint amit egy felnőtt ember dolgozik.
Mai világban talán az egyik legfontosabb tantárgyra, mint az informatikára 1 órát szán a rendszer összesen, hetentem de 11-12. ben tanterv szerint még csak nem is kötelező.
Természettudományi tárgyak szimplán el vannak hanyagolva.
Idegennyelv oktatásunk szánalmasan rossz, elvileg van rá heti 3 óra/ nyelv de a legtöbb gyerek 1 nyelven se tud megszólalni a valóságban nemhogy két nyelven. Addig minek oktatunk 2 nyelvet, ha 12 év alatt 1-ig sem tudunk legalább közép de inkább felsőfokon kommunikálni.
Történelem és magyar: Szerintem középiskolában abszolút fölösleges, főleg mivel általános iskolában már egyszer végigmentünk az anyagon az őskortól a modern korig. 4 és 3 óra ezekre szerintem pazarlás, értem, hogy a "kultúra" része, de ha valakit ezek nem érdekelnek akkor nem fogja ezeket megjegyezni. Nem tudom megmondani Petőfi korszakait, vagy a Bánkbán történetét, mert sosem érdekelt és nem használtam ezt a tudást gimnázium után sehol. Sőt a magyar királyok pontos uralkodási idejét sem tudom, mert lényegtelen.
Matek talán az egyetlen tárgy ami kb rendben van, megadja az alapot ahhoz hogy STEM jellegű egyetemi tanulmányokon meglegyenek az alapjaid.
És akor van még a rajz,ének, tánc, média stb ahol én és a legtöbb akkori osztálytársaim aludtunk órán és nem foglalkoztunk a dologgal, akit ezek igazán érdekeltek azok vagy külön tehetséggondozóra jártak, vagy zeneiskolába
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#18. én 20+ éve voltam általános iskolás, nem középiskolás és emlékszem, hogy már akkor minden nap 6 órám volt, az heti 30 óra, énekkar, edzés és egyéb szakkör nélkül. (jártam egypárra)
jelentem mindenki túlélte.
gimiben volt amikor 0. órával együtt 9 órám volt (plusz faktok nélkül) érettségi előttről ne is beszéljünk.
agyon vannak féltve és sajnálva a gyerekek, könnyítve a tanterv aztán a végén meg semerre se haladnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha rajtam múlna, ált.isk. alsó tagozatában max. napi 4 óra lenne és házi feladatnak csak olvasnivalót, verstanulást, idegen szavak tanulását vagy a szorzótáblát lehetne feladni.
Felső tagozatban max. napi 5 órát, középiskolában max. napi 6 órát engednék.
Mindebben már a tesi is benne lenne és természetesen ötnapos munkahétben gondolkodom.
Aki sokat markol, keveset fog. Ez a baja a magyar iskolarendszernek. Elveszik a részletekben, nem látja a fától az erdőt, és csodálkozik, hogy keveset tudnak a fiatalok, mikor kijönnek az iskolából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!