Kb hanyadik osztályig szubjektív a gyerekek értékelése, azaz a tanito kedvétöl függö?
Jelenleg piros pontozàs csillaggyüjtès megy.
Nekem nagyon furcsa hogy gyermekem minden feladatot megcsinal, annyira szereti is(még)a sulit és feladatozásokat, hogy még a hétvégéken is arra kelek, hogy ö az íroasztalànàl körmöl.
Órán aktiv, olyanokat mesél hogy mindig jelentkezik, es nem szólitják fel.
A piros pontokat csillagokra vàltják.
Es olyanokat mesél a kisfiam (önzetlen örömmel), hogy x kislanynak y db csillaga van már, milyen ügyes (5ször annyi mint neki)
Szerintem a pontokat szubjektiven szorjàk. Pl vmelyik gyerek kap arra amire màs nem.
Mondjuk ezt ugy "lenyelem", hogy "alulértékelik" a gyerekem alsoban, mert en nem vagyok "sogor, koma jobarat", de elképzelhetö az hogy felsöben is "pofàra"osztalyoznak es a jövöjèt is egy gyereknek tönkre tudjàk vágni a tanárok?
Tovabbtanulashoz ugy tudom számitanak 7.félévtöl a jegyek, ha nem korábbrol.
De miért gondolod, hogy a mostani nem az?
Pl:
Katika mondjuk nagyon ügyetlen kézügyességű, az egyenes is alig megy neki, sírni tudna tőle.
Húz 5 elfogadhatót magyar órán (írástanulás) , a tanár ad is rá egy piros pontot, ezzel motiválta, Katika nem adja fel és egyre jobb lesz.
Ugyanezért a gyerekednek pl: nem ad, mert ő ügyes, könnyen megcsinálja, ót ez nem motiválná.
Neki ezért nehezebb feladatra ad.
Igazságtalanság?
Egyáltalán nem.
Mindenkinek képességeihez mérten. Ez a differenciált értékelés, ami segít, hogy a kevésbé ügyesek ne morzsolódjanak le, az ügyesebbek me unják halálra magukat.
Alsóban ez sokkal hatékonyabb, mint örökösen csak az első öt tanulót jutalmazgatni, míg a többiek feladják.
Már csak azért is, mert a későbbiekben nem biztos hogy azok lesznek a legjobb tanulók, akik elsőben azok voltak. A rosszabb finommotorikával rendelkezők vagy lassabban dolgozókból simán lehet a legjobb, feltéve ha nem veszik el az összes kedvüket a korai "objektív" értékeléssel.
Nem értek egyet azzal hogy az esetleges jobb képességüek hatranyban szenvedjenek más képességüek miatt. Az en gyermekem is fejlödik.
Es most igy Katikanak van 10 piros pontja, gyermekemnek meg 2.
Es most ezzel nem azt akartam mondani, hogy gyermekem jobb képességü lenne!, csak csodalkozom azon, hogy joforman ejjel nappal csinalja örömmel, buzgon es nincs joformán látszatja a befektetett munkájának örömének
"nincs joformán látszatja a befektetett munkájának örömének"
Fordulj már meg azon a lovon, mert ez nagyon szánalmas!
A piros pontért tanul a gyerek vagy azért hogy tudjon?
A gyereked - fogalmam sincs hogy -, de még tudja hogy mi az érték: a tanulás öröméért, a tudásért tanulni, nem pedig a külső visszajelzésért.
Más vért izzad, hogy ezt a belső motivációt elérje a gyerekénél, te pedig azon vagy hogy lerombold. Okos.
Az ertekelést fogjàk majdan kérni tovabbtanuláshoz is. Nekem nem mindegy, hogy az reális e.
Szerintetek ma miutàn hazajött mit csinàl?elövette az iràsgyakorlóit, mintàkat rajzol, most vàg és ragaszt. Pénteken este. Én meg mozizom az egészet elképedve, azaz motiválni sem kell.
Es mindezt ugy, hogy "én" közben mit kapok? Be sem váltottàk a piros pontjait úgy, hogy egész héten kivitte bemutatni. Míg másoknak valoszinü szorták a csillagokat. Nem gyözöm hangsulyozni azt, hogy természetesen az én nyügjeimet nem terhelem rà.
En nem attol tartok, hogy kevés a piros pont. Hanem attol, hogy nem kap pozitiv visszacsatolàsokat mások meg igen, és ebböl mi fog kisülni. De ez felett még el is megyek.
Engem a jövöje érdekel. Hogy mit várhatok azoktól, akiknek a "kezében" van a gyerekem.milyen hatással lesznek rà azok, akiknek a tollvonásaikon mulnak dolgok, ha már most azt látom, hogy nem reálisan èrtékelnek.
De van egy olyan sejtésem, hogy megint azt kell majd itt magyaráznom, annak ellenere hogy már leirtam, nem egyszer, hogy nem a gyereket akarom a pirospontra motivàlni. Pont hogy nem én rombolom le. Hanem attol tartok hogy a tanitok fogjàk ezt lerombolni azzal hogy negativan megkülönböztetik öt.
Irok egy lebutitott peldat.
Legyen egy szobaban két gyerek.mindkettö epitsen várat 10 kockabol egy minta alapjàn.
Egyiket dicserd biztasd, a masikat ne.
Szerintetek mi lesz a végeredmény?
Es ezt ugy 4 éven àt
Habár tenyleg nem is ezen vagyok fennakadva. Hanem hogy remenykedhetem e felsöben, hogy mindez megszünik? Es 4 év utan fellélegezhetek ha még akkor is mosolyt látok majd a gyermekemen.
De irta egy kedves válaszado hogy reáltárgyaknàl rendben lesz legalàbb az biztos :)
A 9. vagyok. Meg kell mondjam, hogy ebben egyetértek a kérdezővel, ha valóban minden úgy van ahogy elmondta. Ha a gyerek azt látja, hogy nem ismerik el a munkáját ellenben a másik már azért is piros pontot kap ha egyenesen húz két vonalat könnyen kialakul benne egy olyan kép, hogy jobban megéri ügyetlennek lenni, sőt elég sok meg is fogalmazza, hogy ez igazságtalan. Ez akkor is így van, ha a tanító vezetési módszere diktatórikus, csak akkor legfeljebb nem mondják meg neki.
A differenciálásnál pont ezért nem árt arra se figyelni, hogy bár a feladat nem egyforma az elérhető jutalom az legyen. Tehát ha a gyenge képességű azért kap piros pontot mert húz két vonalat akkor a jó képességűnek adjak olyan feladatot ami nehezebb, de amire ő is tud pontot szerezni.
Természetesen nem helyes, ha mindig az első ötöt jutalmazzuk, de azért szerintem ilyet nem szokás csinálni. Azért mindig van egy jópár olyan feladat amit az osztály nagy része képes megcsinálni és arra mindenki ugyanazt a jutalmat kapja. És ahogy nem helyes állandóan az első ötöt jutalmazni úgy az utolsó ötöt állandóan ajnározni legalább akkora, ha nem nagyobb hiba.
Az életben is van verseny, teljesen megkímélni ettől a gyerekeket nem tartom helyes gondolkozásnak. Ebből előbb vagy utóbb hatalmas koppanás lesz.
Abból, hogy a kérdező gyereke mennyire lelkesen dolgozik viszont én pont azt veszem le, hogy valamilyen neki való módon igenis motiválja a tanítónő. Ha nem így lenne valószínűleg nem lelkesedne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!