Kb hanyadik osztályig szubjektív a gyerekek értékelése, azaz a tanito kedvétöl függö?
Jelenleg piros pontozàs csillaggyüjtès megy.
Nekem nagyon furcsa hogy gyermekem minden feladatot megcsinal, annyira szereti is(még)a sulit és feladatozásokat, hogy még a hétvégéken is arra kelek, hogy ö az íroasztalànàl körmöl.
Órán aktiv, olyanokat mesél hogy mindig jelentkezik, es nem szólitják fel.
A piros pontokat csillagokra vàltják.
Es olyanokat mesél a kisfiam (önzetlen örömmel), hogy x kislanynak y db csillaga van már, milyen ügyes (5ször annyi mint neki)
Szerintem a pontokat szubjektiven szorjàk. Pl vmelyik gyerek kap arra amire màs nem.
Mondjuk ezt ugy "lenyelem", hogy "alulértékelik" a gyerekem alsoban, mert en nem vagyok "sogor, koma jobarat", de elképzelhetö az hogy felsöben is "pofàra"osztalyoznak es a jövöjèt is egy gyereknek tönkre tudjàk vágni a tanárok?
Tovabbtanulashoz ugy tudom számitanak 7.félévtöl a jegyek, ha nem korábbrol.
Itt te fogod tönkretenni.
Miért baj az, ha örül más sikerének?
Miért kell belenevelni, hogy csak akkor örüljön, ha ő is kap?
"Szerintem a pontokat szubjektiven szorjàk. Pl vmelyik gyerek kap arra amire màs nem."
Normális helyeken így megy. Örülj, hogy az oktató nem maradi, a gyerekeket nem merev szabályok szerint értékeli, hanem hatékonyan motivál. Egy gyengébb képességű kevesebbre is kap, ezáltal nem veszíti el a kedvét, hogy csak a legjobbak kapnak, s ez segíti, hogy ő is jobb legyen.
Nem irtam hogy baj hogy örül mások sikerének. Söt ennek örülök hogy nem kudarcként fogja fel, nem nevelem arra hogy csak akkor örüljön ha csillagja van.
A kérd
A kérdés arra vonatkozik hogy felsöben mennyire függhet a tanito kedvétöl az ertekelés?
Amugy féltem az igy keletkezö kudarcélményektöl(hogy hiába hajt, nincs visszacsatolàs)de hál ég még naiv és nem veszem el az örömét . Még nem lát olyan összefüggéseket hogy ha vkinek több a piros pont az ügyesebb ÉS akkor ö butább lenne ezrk szerint.
Még idáig nem jutott el es nem én fogom az örömét tönkretenni sem.
Felsőbe nincsenek tanítók és a felvételi sem csillagocskát alapján megy.
Első osztállyal nagyon nehezen lehet tönkre tenni valaki jövőjét, nyilván van rá példa, de az durva abuzálás.
Ugyanakkor a felsős tanárok között is lehet olyan, aki nem teljesen objektíven osztályoz, hogy finoman fogalmazzak. Volt nekem is ezzel tapasztalatom, évvége felé vakbél műtétem volt, 2 hetet hiányoztam (a ki nem mondott javítási időben) és miután ismét járhattam, nem engedett javítani. Kb. 4,4-re álltam, irodalom... Szerencsére jövőre más tanárt kaptunk.
Nem nagy dolog, de látod, megmarad az emberben.
Ezzel a rendszerrel nincs semmi probléma, el kell fogadni, hogy vannak ügyesebb gyerekek is, és nem minden gyereknek érheti el azt a bizonyos szintet. Nálunk gimiben is volt ilyen pontgyűjtés, egy bizonyos tárgyból, nekem 10-20 pontom volt, másoknak csak 2-5-6. Nem kivételezés történt, csak olyan előnnyel (háttértudás) rendelkeztem, amivel mások nem. De ezzel mások nem kerültek hátrányba, de felesleges lett volna erre törekedniük.
Az hogy nem szólítja fel mindig a tanárnő, szerintem egyértelmű jele annak, hogy tisztában van a jó képességeivel, ugyanis 90%-ra megtippeli, hogy tuti tudja a gyerkőc, már sokat mondott, kapjon lehetőséget más is.
Icipicit túlreagálod, nem kell mindenkinek 110%-ot teljesítenie. Lehet picit lódított a számokkal a gyermeked.
Tanító függő mint annyi más is. Nekem könnyű, matekot tanítok. Ha hibátlan a feladat piros pont, ha egy hiba van akkor karika. Nehezebb feladatoknál egy hiba is pont és két hiba a karika. Két karika ér egy pontot. Szeretik gyűjtögetni.
Ez egyébként felsőbe is tanár és tantárgyfüggő is lesz. A matekot, fizikát szinte csak objektíven lehet osztályozni, mert vagy az a szám van ott ami oda kell vagy nem. A magyar, történelem, term. ismeretben vannak szubjektív részek, jellemzően a felelés vagy az esszéírás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!