Mit tennél, ha elsős gyermeked tanára közölné, hogy még egy évet oviban kellett volna maradnia a gyereknek?
Az indok: túl lassú a kislány, túl csendes és elábrándozik órán. Egyébként okos, aranyos. Nem tudom hogy segíthetnék neki. :-( Hogy lehet ezen javítani?
6 éves múlt júniusban.
Én olyan csendes voltam általános iskolában, hogy szinte sosem feleltettek, mert nevemet sem tudták és alig hallották, amit mondok. Emellett voltam majdnem kitűnő tanuló. Később is megkaptam, hogy nem vagyok proaktív. Amikor kellett, akkor az voltam. Tehát a csendesség semmilyen összefüggésben nincs az egyéb képességekkel.
Látom, hogy lepontozták a 20-ast, aki tornát javasolt, pedig én is ezt írtam volna.
Mi pontosan ugyanígy jártunk. Kisfiam februári születésű. Nagycsoportban már elhorduk külön egy iskolaelőkészítő foglalkozásra (kis torna, kis feladatlapozás volt, heti egyszer 30 percben). Ott a pedagógus mondta, hogy megcsinált vele egy iskolaérettségi tesztet és hogy ügyesokosmenjeniskolába. Óvónénik szintén csak ezt mondogatták, hgoy ügyesokosmenjeniskolába. Mi is így láttuk- így ment szeptemberben. 3 hét múlva már közölték, hogy az iskola is megcsinálta az iskolaérettségi tesztet, és nagyon nagy bajok vannak.... oviban kellett volna maradnia még egy évig.
Az volt a nagyon nagy baj, hogy míg az oviban és a fejlesztőnél nagyon ügyes volt a max 30-60 perces foglalkozások alatt- az egész napos leterhelést nem bírta olyan jól. Nevtanban is voltunk- megállapították, hogy minden készsége megvan- számolás, írás, olvasás, intellektusmérésen nagyon jól szerepelt, de szerintük fizikailag éretlen még egy kicsit- és fáradékonyabb, ezért hullámzó a teljesítménye. Majd kinövi....
1. év végén hosszú tanácskozás a tanítókkal, hogy ismételjen-e évet. A két pedagógust nagyon szerettük, nagyon jók - sokat segítettek, és ők egyátalán nem ajánlották, hogy ismételjen.
Végül ment másodikba.
Nem tudom a mai napig sem, hogy ez volt-e a jó döntés. Az a "baj", hogy rajta kívül még egy kislány van, aki 2012 februári, az összes többi gyerek
2011-es és 2010-es születésű. Így nyilván még inkább hátrányban van.
Emiatt sajnálom kicsit, hogy mégsem istmételtettük meg vele az évet. Úgy érzem, nem vesztett volna semmit vele.
Most 3-os, és igazából megy neki a tanulás, de nem éltanuló.
Nagyon köszönöm utolsó, hogy írtál! Igen, nálunk is ez a helyzet.
De szerintem hihetetlen, hogy oviban ebből semmi nem derült ki, nálatok sem és nálunk sem!
És a nev.tanban ajánlottak valami "kezelést", terápiát, amivel lehet fejleszteni a gyereket? És kisfiad nem ügyesedett, nem érett meg valamennyire az idő során?
Én ebben reménykedem, hogy idővel majd ügyesebb lesz.
Most én is kerestem egy gyógypedagógust, aki kivizsgálja a lányomat, hogy szükséges-e fejlesztés, vagy pedig ő csak ilyen lassú típus, de ez fizetős. Érdemes elmenni a sima pedagógiai szakszolgálathoz is?
Szia, mi mint a 23-as.
Tavaly volt elsős, kerestünk egy tanító nénit neki egész nyáron, évben hozzá jártunk, szépen fejlődött de most második év elején megint fejlesztést javasolták neki.
Ami érdekes, hogy a nyugdíjas tanító néni szerint messze vagyunk attól akiket a ped, szolgálat fejleszt de azt javasolta vigyük el, nem veszítünk vele.
Október van rengeteg időnk van, de nem fogok habozni év végén nem látok eredményt másik suliba visszük de 2.osztalyba hagyjuk. Azt hittük hogy jó ötlet a suli várta nagyon, de esélye sincs, ő 2013 februári az osztalytarsai pedig 2011-2012-es gyerekek.
Sajnos ez most az átlag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!