Szerintetek a járvány után jobban megbecsülik a pedagógusokat?
Igen,a kérdés az volt,és köszönöm az arra adott válaszokat. Azért írtam, hogy nem engem kell meggyőzni, mert nekem hiába írtok ötleteket, én azt nem tudom elérni, hogy a ti tanároktól használja, csak ti, nála.
Igen, a szülőnek se kell érteni a géphez, és az alsós gyereknek se. Épp ezért az élő videós oktatás sok helyen nem tud működni. A visszanézhető lehet, hogy jó valakinek.
Hiába van a gyereknek eszköze, ha nem tudja használni, a szülő meg nem akar vele foglalkozni. Volt olyan, ahol én győztem meg a szülőt, hogy ugyan, annyit tegyen már meg, hogy lefotózza, amit a gyerek megcsinál a füzetbe és küldje be, mert elvárta volna, hogy a gyerek mindent egyedül oldjon meg. Szegény egész nap csak sírt, mert egy rossz állapotú külföldi billentyűzetű laptopon kellett volna legépelnie, és megoldania mindent, mert a szülő szerint az ő dolga. Nem tud gépelni és 2 kattintással megoldható volt a probléma, de a szülő inkább hagyta,, hagy szenvedjen a gyerek.Ugyanakkor szülőként követni nem tudnám, mit, kinek, mikor, hogy kell visszaküldeni. Kedvencem, aki napra, szinte órára pontosan megadja, mikor kell küldeni, se előbb, se később nem lehet. Nehogy véletlenül követni tudják, hogy ami kész, azt küldik is. Szóval ez mindig 3 szereplős dolog, és bármelyiküknek rossz a hozzáállása, úgy még nehezebb az amúgy is mindenki számára nehéz helyzet.
Na, úgy látom, ez a kérdés szépen megválaszolódott, mióta írtam. (#13)
Most azon csodálkozom, hogy vajon a mi (falusi) iskolánk kiemelkedő, vagy csak azok válaszolnak, akiknek (jogosan) negatív a véleményük.
Leírom, mi mire jutottunk tantestületileg mostanra:
A videochates óra minden órarendi alkalommal nem működik. (Túl sok képernyő előtt töltött idő, testvéreknek egy számítógép, kicsiknél szülői segítség...) De heti egy-két alkalommal, vagy egyesével pl. olvastatni kiváló, a gyerekek is imádják. Videókat is készítenek a kollégák azokból a tárgyakból, ahol ez érdemes (én ezt még nem csináltam). Természetesen mennek az írásban kijelölt feladatok és beadandók is. Én személy szerint szeretek online teszteket küldeni, nem osztályzom, de jobban képben vagyok, kinek mi megy, a gyerekek pedig hamarabb nekiállnak, mintha beadandót kérnék. Vannak kollégáim, akik játékos gyakorló programokat is készítenek (pl learning apps, tankocka, stb.).
Na, ezt csak azért írom, hogy teljes legyen a kép: ilyen is van, így is lehet.
Ezt mind egy 20 fő alatti tantestület, a fele nyugdíj előtt, és 3 hete, mikor kezdtük, többen a Messengert sem ismerték, most pedig saját osztályszervereket hoznak létre Discordon, és nagymamákat oktatnak a használatára.
És csak hogy tudjátok, nem volt minden családnál megfelelő eszköz (telefon igen, de abból is vannak ám olyan "egyszerűek", hogy alkalmatlan), az iskolai gépeket osztogattuk kölcsönben. Meg valamelyik kolléga a sajátját, mikor nem volt elég.
Nem is tudom, miért írtam ezt le, csak valahol ki kellett jöjjön: részemről le a kalappal a kollégáim előtt.
Említetted a továbbképzéseket, ez most komoly? Pályaelhagyó tanár vagyok, úgyhogy tudom, hogy alapvetően a tanárképzés, és ehhez kapcsolódóan a továbbképzések a vicc kategória.
Én 5 évig tanítottam, aztán elmentem Közgáz Egyetemre, és otthagytam az egészet. Így most nagyjából minden tantárgyhoz értek, magyarhoz, mert magyar szakos vagyok, angolhoz, mert a munkahelyemen angol a napi kommunikáció, matekhoz a közgáz miatt. Fizika, kémia még nem kell, mert 6. a nagyobbik gyerek. Az nem menne, de arra meg itt van apa.
A kisebbik fiam alsós. Na, tanítónő az nem vagyok. Viszont olyan blődségeket tanít neki nyelvtanból meg irodalomból a tanár, hogy időnként a hajam égnek áll. Pl. szóképek között a rím. Jaj, az mióta szókép?
A húgom általános iskolás magyartanárára is emlékszem, képtelen volt egy mondatot leelemezni, de azért feladta, amikor megcsináltuk itthon, és végre a gyerek megértette, a tanár kijavította rosszra! Direkt bevittem a suliba, akkor pont tanítottam, hogy most akkor ki a hülye? Hát, nem én voltam.
Ja, a továbbképzések. 5 évig böngésztem a listát, hogy valami értelmeset találjak, de nem volt semmi. Magánsuliban tanítottam, a főnök meg is mondta, nem tart rá igényt, mert nem ér semmit.
Szóval ennyit a tanárok felkészítéséről és a továbbképzésekről.
De én azt egy szóval se mondtam, hogy ezek a továbbképzések mind hasznosak! Te állítottad, hogy minden szakmában járnak, a pedagógusok meg nem. Én ezt cáfoltam, mivel nem így van. Értem én, hogy te mindenhez (is) értesz, de ha csak nem voltál minden egyes szakma minden továbbképzésén, akkor nem tudhatod, hogy azok mennyire színvonalasak. A tény az, hogy máshol is van, meg a pedagógusoknak is. Én is jártam olyanon, aminek semmi értelme nem volt, amikor meg egyik napról a másikra bevezették a nem szakrendszerű oktatást, hirtelen megkaptam, és állhattam ott, kb.mint egy birka, mert akkor még arra se képzés, se tankönyv, se semmi nem volt, nagyjából azt se tudtuk, eszik-e vagy isszák.
Korrepetáltam én is a testvérem, hogy átmenjen a pótvizsgán,mert egy olyan tanár buktatta meg, aki olyasmit tanított neki, hogy majdnem dobtam egy hátast. Láttam, hogy ő írta pirossal a képleteket, ami alapján számolt, csak épp nem létező képletek voltak,összekutyult párat, így természetesen a jó eredmény se jött ki. Úgy járkáltam a gyerek matek füzetével, mintha hozzám nőtt volna. Mutogattam az összes matek szakos kollégának, hogy erősítsenek már meg abban, hogy nem én őrültem meg. Persze nem, a tanárral volt nagyon nagy baj.(Átment, szerencsére a tanárt időben kirúgták, nem nála kellett pótvizsgáznia.) Tehát azt se állítottam, hogy ebben az országban kizárólag jó vagy kiváló pedagógusok vannak. De a kérdéstől nagyon eltávolodunk, nem erről szólt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!