Szerintetek a járvány után jobban megbecsülik a pedagógusokat?
Oké, értem, csak egy kérdés volt. 🙂
Én tanárképzőre járok, és rengetegszer megkapom, hogy miért nem választottam normális hivatást. Sok tanulás, aztán a gyakorlatban kevés fizetés, sok idegeskedés, stressz. Az évfolyamon már most többen kijelentették, hogy diploma után nem tanítani fognak, hanem elmennek pl tolmácsnak.
Én is gondolkodom ilyesmin, ezért nézegettem a válaszokat.
Kedves kérdező, szerinted nem jól csinálják a szülők az otthon oktatást, és ennek is majd a tanárok isszák meg a levét? Haha.
Ha ez így van, akkor a tanárt mi gátolja meg abban, hogy felmondja akár egy telefonra az anyagot, és átküldje a gyerekeknek? Vagy ha már mindenképpen a szülő tanít otthon, akkor miért nem küld a szülőknek egy jól felépített gyakorlatsort? Vagy miért nem írja le, hogy oké Tk 20. oldal, de ennek a feladatsornak pl. az a szerepe, hogy matekból előkészítse a tizesátlépést, amihez ilyen és ilyen készségek kellenek, és ezt kell előkészíteni. Hogy mire hívja fel a szülő a gyerek figyelmét, ne csak mechanikusan menjenek végig a könyvön.
Ezt hiányolja most a legtöbb szülő, ezt nem teszik meg a tanárok. Amikor annyi az üzenet a tanártól, hogy a tankönyv következő fejezetét dolgozzák fel otthon, hát tényleg ne haragudj, de ehhez nem kell tanári diploma. Bárki látja otthon, mi következik a tankönyvben.
Egyébként a home office-osként én úgy oldom meg, hogy délelőtt tanulok a gyerekkel, mert akkor még ő is frissebb. Délután meg dolgozom, sokszor estig. A 8 óra általában meg szokott lenni. Szóval olyan napi 12 órát nyomok most, ha a tanítás is munka ugyebár.
Szóval szerintem én igen, minőségi munkát nyújtok a főnökömnek (is).
Eközben meg a tanárok sajnáltatják magukat, hogy nekik most milyen nehéz, mert új ez a helyzet, meg mennyit kell készülni, meg mennyit kell javítani!
1. Eddig nem készült az órákra?
2. A javítás az sok, elhiszem. De ha minimálisan megbíznának a gyerekekben, alsóban a szülőkben, akik tanulnak a gyerekekkel, akkor nem kéne minden egyes gyerek minden egyes órai munkáját átnézni.
3. Összességében még mindig nem hiszem, hogy napi 8 óránál több időt venne nekik igénybe, sőt.
A 45 perces órát nem kell végigbeszélni, kb ennyi összerakni egy anyagot. Nem készül ki idegileg, mert nem feleselnek a gyerekek, nincs fegyelmezési probléma.
Alapvetően azt látom, hogy alsóban a munkát teljesen áthárították a szülőkre. Felsőben meg egy csomó extra, felesleges anyagot tolnak a gyerekekre, teljesen rugalmatlan órabeosztásban, és extra szivatós számonkérésekkel. Otthon ki tudja puskázni, tehát olyan követelményeket kell támasztani, hogy nehogy már meg tudja oldani szerencsétlen!
Szerintem nem azt kéne, hogy a tanár még keresgél egy csomó extra dolgot a gyerekeknek. Ez neki is idő, a gyereknek is. Elég a tankönyv, arról legyen vázlat, arról legyenek rávezető kérdések. Ennyi.
A szülők nagyon nagy része nem jól csinálja az oktatást, de ez nem az ő hibájuk, és nem is elvárható! Én is ki tudnék festeni egy lakást, de valószínűleg nagyon nem olyan lenne, mintha egy szobafestő festené ki. Szerintem intelligens ember belátja, hogy attól, mert egy ideig kényszerűségből foglalkoznia kell valamivel, nem rendelkezik olyan szakmai tudással, mint aki 4-5 évig tanulta azt.
Itt például rendszeresen olvasom, hogy a gyerekem nem tudja kiejteni ezt vagy azt a betűt. Vagyis nincs tisztában a hang és a betű közti különbséggel (1.osztalyos tananyag). Ez egyetlen példa, de reggelig sorolhatnám és igen, az ilyen "apróságokat", amit a szülő "megtanított" rosszul, azt a pedagógus fogja kijavítani, ki más? De még egyszer mondom, erről nem a szülő tehet! Nem az ő feladata tanítani. Most ez a helyzet van, ebből próbálja meg mindenki kihozni a legjobbat! Ugyanakkor, ha én most tanítanék, tiszteletben tartanám, hogy a szülő nem tanár, el fog követni ilyen hibákat, minden rossz érzés nélkül kijavítom, amikor visszaáll minden a rendes kerékvágásba, de azt elvárnám, hogy ő is tartsa tiszteletben az én munkámat. Abban pedig benne van, hogy ne írja elő, hogyan oldom meg a digitális oktatást. Úgy érzem, te nem veszed figyelembe az egyébként nagyon is létező különbségeket, pedig van, a szülők élethelyzetében, műveltségében, a gyerekek érettségében, önállóságában, technikai eszközeiben stb. Lehet, hogy nektek jó lenne, amit leírtál, de hidd el, nem egy szülőt ismerek, akinek fogalma sincs arról, mit jelent például az a szó, hogy tízesátlépés. Ő azon háborodna
fel. Sokféle szülő, gyerek és élethelyzet van. Ebben a helyzetben mindig lesz valaki, aki elégedetlen, ahogy az egyik válaszoló nagyon jól leírta. Nem lehet minden gyereket a neki legjobb módon "távoktatni". Próbáld meg elfogadni. Ennek most nem örülni kell, csak kibírni valahogy, mert muszáj.
32-33 valaszoloval teljes mertekben egyet ertek. Kerdezo: de lehetne egy koztes megoldast talalni, es meg tobbletmunkaval sem jarna, irom is: a tanar csinal egy oravazlatot, amit elkuld wordben vagy ppt.ban. Itt le van irva az anyag, feladatok, magyarazatok. Ugyanerrol az anyagrol keszit egy videofelvetelt, akar okostelcsivel, amit feltolt pl. a google drivre. Ezt innen barmikor visszanezheti a gyerek. Amikor epp nem kell a szulonek a munkahoz a laptop (vagy egyeb okoseszkozon) barmikor megnezi EGYEDUL. Akinek erre nincs lehetosege, kedve stb., annak ott az oravazlat.Mivel egy tanora 45 percbol all, ennek az 1/3 siman elmegy fegyelmezessel hasonlokkal, meg meg sem kell szakadni, eleg lenne "tisztan" 25-30 perces ora is. Valamint lehetne minden nap megadni egy idosavot, amikor ha valaki valamit nagyon nem ert, felkeresheti a tanart, telefonon, viberen, videochaten, tok mindegy. Egy alsos gyereknek 2 dolog miatt lenne ez fontos; pont, amit irtal, h ne adja le rosszul a szulo az anyagot ill. a lelki reszet se felejtsuk el, h mennyire fontos egy 7-8 evesnek, h lassa, hallja a tanart.
Szemelyes pelda: 3. osztalyosam van, az ofo tartja az etikat, amibol sosincs semmi (beszelgess a szuleiddel volt mult heten),a rajzot (rajzolj tavaszi kepet 1 het van ra), es a matekot. Nem megtehetne, h mindennap feltesz egy 30 perces videot oravazlattal?De nem teszi, elkuldi a wordbe, h a tkbol mit kell megcsinalni es aki nem tudja, elkuldi a megoldasokat, masolja le. Szegyen.
Ezt nem jól tudod, a tanároknak kötelező továbbképzéseken részt venni! Azonban erre, így ebben a formában senki nem készülhetett.
Hidd el, sok szülő is belesz.rik, nem érdemes általánosítani. Van, aki úgy kezeli, mintha szünet lenne.(Így ki is mondta!) Tudnék mesélni én is... Sajnálom, ha nálatok nem együttműködő a tanár, és becsülöm azokat a szülőket, akik nap, mint nap, küzdenek a gyerekükkel a munka, háztartás, testvérek mellett. Biztos, hogy minden oldalról vannak jó és rossz példák, ezért én nem szeretnék általánosítani,csak tapasztalatokat várok. Természetesen elfogadom, ha a tiéd rossz.
Kedves kérdező, azért téged győzködünk, mert te kérdezted.
A kérdés az volt, hogy a mostani helyzetben a szülők jobban látják-e, hogy milyen nehéz a tanítás, és emiatt jobban megbecsülik-e majd a tanárokat.
A válasz általában ugyanaz. Nem.
Eddig is tudtuk, hogy nehéz tanítani, hogy nehéz fegyelmet tartani egy osztályban, hogy fárasztó készülni az órákra, stb.
A digitális oktatást viszont a tanárok nagy része pocsékul csinálja. Hogy ez kinek a hibája, abba ne menjünk bele. A lényeg, hogy leginkább a szülőkre hárul a feladat, és a legtöbb tanár még fel van háborodva, hogy a szülő nem küldi vissza időben a feladatokat. Ha az a kifogás, hogy a tanárnak nem kell hozzá érteni, akkor a szülőnek, pláne egy alsós gyereknek hogyan kéne?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!